ALL INCLUSIVE - rejs po Bałtyku >>> Płyniemy do południowej Szwecji (Cieśnina Kalmarska i Szkiery Blekinge) Nr: KBK-R/2022/05/1052
Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk
- Data rozpoczęcia:
- 06.07.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 13.07.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 46 (GD-1) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Bałtyk! Nasze morze. Piękny, fascynujący, czasem groźny. Jednak przyciąga i hipnotyzuje. Tu dzieci widzą pierwszy raz wodę, za którą nie widać lądu. Tu starsi patrząc w dal zastanawiają się, co kryje horyzont i zadają sobie pytania: Jak wygląda ląd za linią horyzontu? Jak żyją mieszkający tam ludzie?
Wiemy, że od tego często to się zaczyna - przygoda z morzem!
A my jesteśmy, aby dać Wam ten ląd, który tam jest. Pomagamy zobaczyć go na własne oczy, i poczuć pod stopami …
A tym którzy już byli na morzu, dajemy możliwość kolejnej przygody …
Do Waszej dyspozycji oddajemy duży, dzielny i komfortowy jacht, na tygodniowy rejs po Bałtyku. Jacht ten daje wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.
Podczas rejsu nie zabraknie solidnej dawki szkolenia i wielu godzin żeglugi.
Do tego gwarantujemy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.
Nie musisz też posiadać patentu żeglarskiego, bo na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rejs organizujemy w formule ALL INCLUSIVE - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu.
Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, SKIPPER prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na jacht zabieramy poza kapitanem do 8 uczestników tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem.
Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.
Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.
Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu,
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.
TEN REJS
Rejs rozpoczniemy w Gdańsku. Czekamy na uczestników rejsu w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia.
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki.
Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel.
Dalej planujemy odwiedzić:
- Kalmar,
- Karlskrona,
- Hano.
Zaokrętowanie: | 06.07.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 13.07.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdańsk - Marina Gdańsk | Port: | Gdańsk - Marina Gdańsk |
Liczba godzin stażu: | 60-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk |
Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.
Jako pierwszy cel naszego rejsu obierzemy szwedzki Kalmar. Aby dotrzeć do portu pokonać musimy ponad 170 Mm, co zajmie nam przy dobrych wiatrach około półtorej doby.
Kalmar miasto położone nad Cieśniną Kalmarską, jest jednym z najstarszych i najciekawszych w południowej Szwecji. W czasach średniowiecza Kalmar w Szwecji był ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach. Są one jednym z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmar rådhus).
Z Kalmar udamy się na szkiery Blekinge (mało kto w Polsce rozpoznaje tą nazwę), gdzie dziesiątki sterczących wysepek czynią widok, spektakularnym! Jakże różne jest to wybrzeże od polskich monotonnych plaż i wydm. Dla żeglarzy szkiery czynią żeglugę trudniejszą, wymagającą precyzji i dokładnych map - ale jakże jednocześnie ciekawszą!
Władze prowincji starają się na wiele sposobów uatrakcyjnić region. Na turystów czekają tu: piękne wybrzeże, słoneczny (jak na warunki szwedzkie) klimat, malowniczy krajobraz, lasy, jeziora, czarujące miasteczka, nieskażona przyroda. Dla żeglarzy Blekinge to osłonięty i urozmaicony akwen – wymarzony na spędzenie żeglarskiego urlopu.
Największym miastem i portem regionu jest Karlskrona.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
Z Karlskrony popłyniemy na zachód. Na szwedzkim wybrzeżu Blegkinge, jest wiele portów i porcików do których warto zajrzeć. Zanim wrócimy do Gdańska, na co liczyć musimy 1-2 doby, jeżeli czas i sprzyjająca prognoza nam pozwolą, zajrzymy jeszcze na sielską wyspę Hano. Wysepka jest cicha i sprawia wrażenie zagubionej na wodach Bałtyku, mocno kontrastując z gwarnymi: Kalmarem i Karlskroną.
Zakończenie rejsu odbywa się w kolejną sobotę do godziny 09:00.
Transport do góry
Transport na miejsce zaokrętowania uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Rejs zaczynamy w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia.
PKP - dojście z dworca PKP do mariny zajmuje kilkanaście minut.
Samochód - jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 46 (GD-1)
Jacht którym pływamy w tym sezonie po Bałtyku, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.
Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.
Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem.
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
DANE TECHNICZNE
JACHT - BAVARIA CRUISER 46
- rocznik: 2020
- długość: 14.24 m
- szerokość: 4.35 m
- ilość kabin: 4
- LICZBA MIEJSC: 8+ 1
- ilość WC: 3
- zanurzenie: 2.10 m
- żagle: 122 m²
- silnik: 55 KM
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych,
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach),
- wydatków własnych.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!