Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs z Gdyni do Sztokholmu >>> Płyniemy przez Gotlandię na Sztokholmskie Szkiery Nr: MSZ-R/2024/06/216

Gdynia - Visbi - Sztokholm

Data rozpoczęcia:
30.06.2024 niedziela
Data zakończenia:
07.07.2024 niedziela
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia - Visbi - Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 44 Więcej informacji

Cena: 1 700 zł

Wolne miejsca: 5

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs na północ, to nie tylko Bornholm czy Karlskrona. Bałtyk daje o wiele więcej możliwości. Zastanawiasz się jak wyglądają lądy dalej na północ? Jak żyją mieszkający tam ludzie? Chciałbyś zobaczyć to na własne oczy, a nie tylko oglądać zdjęcia w internecie.

A może po prostu chcesz przepłynąć morze i zdobyć morskie doświadczenia żeglarskie żeglując nie tylko po gładkich i łatwych wodach ale też nawigując pomiędzy setkami wysp?

Każdy z tych powodów jak również wiele innych, to dobra okazja aby zaplanować udział w naszym rejsie po szwedzkich szkierach i uroczych Alandach.

Pomożemy w realizacji Twoich planów i zabierzemy Cię tam, na rejs dużym, dzielnym i komfortowym jachcie, dającym wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.

Trasa jest długa, więc nasz rejs podzieliliśmy na etapy.

Każdy etap jest interesujący. Na każdym zakładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

TEN REJS

Na tym rejsie na własne oczy przekonacie się jak wygląda życie w centralnej części Bałtyku. Na stałym lądzie i pośród tysięcy wysp, wysepek i okruchów skalnych.

Etap ten zaczniemy w Gdyni.
Jako pierwszy cel obierzemy szwedzki port na Gotlandii, Visby.
Aby dotrzeć do portu pokonać musimy ponad 200 Mm, co zajmie nam przy dobrych wiatrach nawet dwie doby. To wspaniała przygoda dla wytrawnych żeglarzy i możliwość sprawdzenia siebie podczas setek mil żeglugi, w których czas upływa w rytm wyznaczonych wacht.
Dalej, zapewne zatrzymamy się w którymś z portów wschodniego wybrzeża lub na którejś wyspie i popłyniemy przez Sztokholmskie Szkiery do pięknego Sztokholmu.

Przy okazji, na rejsie uczestnicy zdobędą dużą dawkę doświadczenia żeglarskiego i wypływają dziesiątki godzin stażowych.

Rejs ten, to wręcz idealna propozycja dla osób które mają za sobą pierwsze rejsy morskie po polskim wybrzeżu i do bliskich portów w innych krajach leżących nad Bałtykiem, połknęły bakcyla i chcą czegoś więcej.

Każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.

Szwedzkie Szkiery to akwen wymagający - tysiące małych niebezpiecznych wysepek i okruchów skalnych sprawiają spore wyzwanie nawigacyjne. To wręcz doskonały akwen treningowy, na którym sprawdzicie swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Zaokrętowanie: 30.06.2024 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 07.07.2024 nie, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Sztokholm
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 80-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery, Sztokholm
Trasa rejsu: Gdynia - Visbi - Sztokholm

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

Gdynia to miasto założone w 1926 roku, w wyniku podziału Wolnego Miasta Gdańska i Polski. Początkowo było niewielką wsią rybacką, a obecnie jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce i stanowi kluczowy węzeł transportowy na trasie między Skandynawią, Europą Środkową i Wschodnią. W porcie można zobaczyć wiele interesujących statków i kontenerowców.
W Gdyni - jeżeli przyjedziecie wcześniej - można zobaczyć wiele interesujących atrakcji turystycznych, np:
- Muzeum Marynarki Wojennej - muzeum poświęcone historii polskiej marynarki wojennej,
- Dar Pomorza - żaglowiec szkolny z 1909 roku, obecnie pełniący rolę muzeum,
- Akwarium Gdyńskie - jedno z największych akwariów w Polsce,
- Muzeum Emigracji - muzeum poświęcone historii emigracji z Polski.

Visby cel naszej wyprawy, to zabytkowe miasto o którym wiadomo, iż w X wieku stanowiło ważny ośrodek handlowy Wikingów oraz istotny przystanek na trasie szlaku handlowego wiodącego do Skandynawii. Na przełomie XI i XIV wieku, stało się jednym z ważniejszych miast Hanzy - związku miast handlowych Europy Północnej z czasów Średniowiecza i początku ery nowożytnej. W XIII wieku miasto zostało otoczone pierścieniem przeszło 3 kilometrowych murów obronnych z 44 basztami i licznymi bramami. Wielokrotnie o Visby toczyły się bitwy, ubogacając jego trudną historię.
W 1645 roku wraz z Gotlandią zostało przyłączone do Szwecji.

Sztokholmskie Szkiery - to kraina wysp na Bałtyku, na wschód od Sztokholmu, składająca się z 24 tysięcy mniejszych i większych wysp. Archipelag rozciąga się na przestrzeni 150 km, od wyspy Archolma na północy do Landsort na południu.
Wyspy te różnią się nie tylko wielkością, ale też ukształtowaniem, szatą roślinną i urokiem. Scenerie takich wysp to lasy i skały, łąki i pastwiska, przystanie, plaże oraz oczywiście zabudowania (domy, domki, budynki gospodarcze). Na wielu wyspach są kawiarenki, butiki, restauracje. Archipelag to raj zarówno dla żeglarzy, jak i osób posiadających na którejś z wysp swój domek letniskowy.

Na zakończenie naszej wyprawy, skierujemy jacht na Sztokholm. Stolica Szwecji to absolutnie wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone Archipelagiem Sztokholmskim.
Pośród wielu możliwości jakie daje turystom to miasto, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści,
… i wiele innych. Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 44
Bavaria Yachts

Bavaria 44 to doskonała opcja na tygodniowe rejsy. Nie tylko zapewnia komfort, ale jest również znana ze swojej zwrotności.
Ten jacht pozwala cieszyć się szybszymi i dłuższymi rejsami dzięki przestronnym schowkom i pojemnym zbiornikom na wodę i paliwo.

Długość:
13,95 m
Zanurzenie:
1,7 / 1,9 m
Liczba miejsc:
10
Liczba koi/kabin:
9 / 4
Liczba WC:
2
Zbiornik wody:
360 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
75 KM
Wyposażenie

- ploter map z GPS Raymarine,
- wiatromierz,
- log z echosondą,
- radio VHF z DSC,
- autopilot,
- barometr,
- lornetka,
- przybory nawigacyjne,
- busola,
- mapy papierowe,
- AIS.

- składany stół ze schowkiem w kokpicie
- prysznic z ciepłą wodą na rufie

- szprycbuda
- bimini
- 2 koła sterowe
- elektryczna winda kotwiczna 40m
- odbijacze
- kabestany dwubiegowe

BEZPIECZEŃSTWO
- kamizelki ratunkowe,
- koło ratunkowe,
- radiopława EPIRB,
- zestaw pirotechniki do wzywania pomocy,
- reflektor radarowy na szczycie masztu.

____________________________
* - zdjęcia poglądowe

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę skippera,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową* zależą od trasy:
- na trasie Gdynia - Sztokholm, składka wyniesie ok. 130 EUR / osoba / tydzień.

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: 50 euro (lub 250 zł) od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet (w przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana).

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 700 zł

Wolne miejsca: 5

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!