Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs po Bałtyku >>> Bornholm, szkiery Blekinge i Cieśnina Kalmarska - No.4 Nr: KBK-R/2021/06/683

Kołobrzeg - Svaneke – Karlskrona – Kalmar – Gronhogen – Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
10.09.2022 sobota
Data zakończenia:
17.09.2022 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg - Svaneke – Karlskrona – Kalmar – Gronhogen – Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 (KO-4) Więcej informacji

Cena: 2 250 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Naszą przygodę zaczynamy w Kołobrzegu - największym polskim uzdrowisku. Z tego pięknego miejsca wyruszymy na północ szukać morskiej przygody i odkrywać "nowe" lądy.

Podczas tygodniowej wyprawy opływamy się po morzu a także odwiedzimy kilka portów i porcików na lądzie i na wyspach Danii i Szwecji.

Popłyniemy na ten rejs dużym i dzielnym, jak również komfortowym jachtem Bavaria 46.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.

Do tego odwiedzimy miejsca nieosiągalne dla zwykłego lądowego turysty.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!

Ponadto ograniczyliśmy liczbę uczestników do 8 tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie.

Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.

Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu,
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan,
- w przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.


______________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCA!!!
Przed rezerwacją proszę telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.
______________________________________________________________________

Na tym rejsie:

… odwiedzimy duńską wyspę Bornholm, szkiery Blekinge, Cieśninę Kalmarską i szwedzką Olandię.

Ten rejs to idealna propozycja na pierwszy rejs morski, lub dla osób które już pływały - na rejs w nowe rejony Bałtyku.

Tym którzy poczują ducha morskiego pozwoli zakochać się w Bałtyku, sprawi, że morze na zawsze już zajmie ważne miejsce w życiu.

Morscy weterani podczas tego rejsu, będą mieli okazję odwiedzić miejsca znane i lubiane. Kolejny raz spróbują duńskiej kanapki z wędzonym śledziem, upewniając się, że to jest właśnie to.

Na pewno nie zabraknie żeglowania, gdyż mamy podczas tego rejsu kilka dłuższych przelotów. Na nich, podczas nocnych wacht poczujecie intensywniejszy smak kawy. A nad głową, na niebie miriady skrzących się gwiazd sprawią, że każdy będzie chciał być nocą na pokładzie. Każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.

TRANSPORT

Rejs rozpoczynamy w Kołobrzegu i kończymy w Kołobrzegu.

Zamustrowanie możliwe od godziny 16:00 - czekamy na załogę w Marinie Solnej przy ulicy Warzelniczej. Z dworca PKP to zaledwie 1 kilometr i 10-15 minut na piechotę. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na parkingu w marinie (parking płatny). Jeżeli Twój pociąg lub autobus przyjeżdża po 16:00, niczym się nie przejmuj. Będziemy na Ciebie czekać.

Rejs kończymy w sobotę do godziny 09:30, choć do portu wpłyniemy najprawdopodobniej w piątek wieczorem.

Zaokrętowanie: 10.09.2022 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 17.09.2022 sob, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg - Marina Solna Port: Kołobrzeg - Marina Solna
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Kołobrzeg - Svaneke – Karlskrona – Kalmar – Gronhogen – Kołobrzeg

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

Wypłyniemy z Kołobrzegu, największego polskiego uzdrowiska, które szczyci się niepowtarzalnym mikroklimatem. Gdy za rufą zniknie ląd poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie przyjemniej.

Płynąc w stronę duńskiej wyspy Bornholmu, będziecie mieć czas na wdrożenie się w rytm wacht. Spędzając na morzu pierwszą noc, odkryjecie niezwykłość takiej żeglugi. Wyostrzenie zmysłów, zmęczenie, walka z własnym słabościami, znajdą idealne połączenie z zachwytem i uczuciem szczęścia.
Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde.

Na Bornholmie odpoczniecie, delektując się sielankową atmosferą miasteczka Svaneke.
Svaneke - to port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku.
Być może ktoś skusi się na tutejszy specjał i skosztuje wędzonego śledzia. Smakuje doskonale z kuflem zimnego piwa.

… i płyniemy dalej, ku szkierom Blekinge.
Szkiery Blekinge (mało kto w Polsce rozpoznaje tą nazwę) to dziesiątki sterczących wysepek tworzących spektakularne widoki! Jakże różne jest to wybrzeże od polskich monotonnych plaż i wydm. Dla żeglarzy szkiery czynią żeglugę trudniejszą, wymagającą precyzji i dokładnych map - ale jakże jednocześnie ciekawszą!

Największym miastem i portem regionu jest Karlskrona.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku stara, drewniana zabudowa Karlskrony spłonęła. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

Dalej popłyniemy do jednego z najstarszych i najciekawszych w południowej Szwecji miast, pokonując część Cieśniny Kalmarskiej. Im dalej na północ, tym cieśnina robi się coraz ciaśniejsza. W jej najwęższym miejscu kryje się właśnie Kalmar.
Kalmar również ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji.

Z Kalmar udamy się na południe, do małego portu na Olandii – Grönhögen.
Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie przed wielogodzinnym rejsem powrotnym.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby.

Na Olandii pożegnamy się ze Szwecją. Po obfitującej w tak ciekawe miejsca wyprawie, czas wracać do portu macierzystego w Kołobrzegu.

Transport do góry

Transport do mariny w Kołobrzegu i powrotny do domu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Rejs rozpoczyna się w Marinie Solnej przy ulicy Warzelniczej (z dworca PKP to zaledwie 1 kilometr i 10-15 minut na piechotę).
Dla osób przyjeżdzających na rejs samochodem w marinie zlokalizowany jest parking.

Jacht do góry

Bavaria 46 (KO-4)

Jacht którym pływamy w tym sezonie po Bałtyku, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 jest nowy i w idealnym stanie.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Dane techniczne:
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych,
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach),
- wydatków własnych,
- ubezpieczenia rezygnacji z rejsu (ok. 145 zł).

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 250 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!