Bałtycki rejs stażowy >>> kierunek Gotlandia >>> 100H stażu!!! Nr: MIM-R/2021/10/255
Gdynia – Visby – Kalmar – Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 09.07.2022 sobota
- Data zakończenia:
- 16.07.2022 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdynia – Visby – Kalmar – Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 38 Cruiser (2008) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po rodzimym Bałtyku. W trakcie rejsu planujemy popłynąć na północ i osiągnąć Gotlandię, a co za tym idzie spędzimy dużo czasu na morzu (możliwy staż morski nawet 100 godzin!!!)
W trakcie rejsu, w zależności od pogody odwiedzimy kilku portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Dla żeglarzy jednak, najważniejszy będzie czas na morzu.
Płynąc na ten rejs, oprócz godzin stażu zyskacie też sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia, ale należy mieć świadomość, że jest to rejs z dużą ilością żeglowania (aby dotrzeć do Visby potrzeba zwykle 1.5-2 doby) więc i na morzu spędzimy dużo czasu.
Po rejsie Skipper wystawi uczestnikom rejsu opinie.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
______________________________________________________________
UWAGA - ostatnie miejsce!!!
Zalecamy telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsca.
______________________________________________________________
TEN REJS
Ten rejs to długa i intensywna żegluga po Bałtyku - planujemy osiągnąć Visby na Gotlandii. Płynąc będziemy także nocą. Pozwoli to uzyskać duży staż (nawet 100 godzin).
W drodze powrotnej do Polski opcją są odwiedziny miasta Kalmar.
To idealny termin na rejs: powinno być ciepło, dzień długi, wiatry raczej niesztormowe.
Zaokrętowanie: | 09.07.2022 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 16.07.2022 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdynia | Port: | Gdynia |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 90-110 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdynia – Visby – Kalmar – Gdynia |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan.
Naszym celem jest piękne, średniowieczne miasto Visby na szwedzkiej Gotlandii.
Visby to miasto które kiedyś było członkiem Hanzy. Do dziś zachowało swój nieprawdopodobny charakter. Jest to absolutna perełka bałtycka, którą koniecznie należy odwiedzić.
Aby dotrzeć do Visby, musimy pokonać kawał Bałtyku. Droga zwykle zajmuje 1,5-2 doby.
Jeśli pogoda pozwoli po zwiedzeniu Visby w drodze powrotnej do Polski odwiedzimy jeszcze dodatkowo Kalmar z jego zamkiem. Jeśli będziemy musieli się śpieszyć to od razu popłyniemy w kierunku Zatoki Gdańskiej.
Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 38 Cruiser (2008)
Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser z roku 2008.
Dane techniczne:
Długość całkowita: 11,76m
Długość kadłuba: 11,45m
Szerokość: 3,90m
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 69m2
Moc silnika: Volvo 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie
Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.
Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie (koja*),
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- pościel - kołdrę i poduszkę,
- ręcznik,
- ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z rejsu.
_______________
* 6 koi w kabinach dwuosobowych, 1 koja w mesie
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu. Zwykle składka wynosi równowartość 600 PLN/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!