Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtyk Centralny >>> rejs na trasie: Sztokholm - SZKIERY i ALANDY - Sztokholm Nr: NYC-R/2022/06/154

Sztokholm - Alandy - Archipelag Turku - Sztokholm

Data rozpoczęcia:
27.08.2022 sobota
Data zakończenia:
03.09.2022 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm - Alandy - Archipelag Turku - Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Beneteau Oceanis 390 Więcej informacji

Cena: 2 100 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs po Centralnym Bałtyku.

Popłyniemy wzdłuż wielkiego szkierowego pasa ciągnącego się od wybrzeży Szwecji, poprzez słynne Alandy, aż po brzeg Finlandii.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego, przydatny dla osób planujących w przyszłości uzyskanie patentu JSM.

Na tym rejsie

Na własne oczy przekonacie się jak wygląda życie w centralnej części Bałtyku. Na stałym lądzie i pośród tysięcy wysp, wysepek i okruchów skalnych.

Rejs zaczniemy w Sztokholmie, skąd płynąc dalej Alandy dotrzemy do Archipelagu Turku. Na koniec wrócimy do Sztokholmu.

Rejs ten, to wręcz idealna propozycja dla osób które mają za sobą pierwsze rejsy morskie po polskim wybrzeżu i do bliskich portów w innych krajach leżących nad Bałtykiem, połknęły bakcyla i chcą czegoś więcej. Urocze porty, ciasne przesmyki, bezludne zatoczki, obfite w rybę kotwicowiska… cóż więcej powiedzieć!

Normą będą częste postoje na kotwicy rufowej i cumie na dziobie przywiązanej do drzewa lub skały.

Akwen jest niezłą gratką dla nawigatorów jachtów żaglowych i motorowych, a każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych. Tysiące małych niebezpiecznych wysepek i okruchów skalnych sprawiają spore wyzwanie nawigacyjne. To doskonały akwen treningowy, na którym sprawdzicie swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Zaokrętowanie: 27.08.2022 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 03.09.2022 sob, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Sztokholm
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery
Trasa rejsu: Sztokholm - Alandy - Archipelag Turku - Sztokholm

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Wypływamy ze Sztokholmu.
Sztokholm, wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach.

W samym porcie, po przybyciu na miejsce postoju jachtu, od początku urzekną Was setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu. Maszty wyrastają z wody jak drzewa w lesie.
Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje polecamy przybyć tu chodź dzień, a najlepiej dwa dni wcześniej.
Pośród wielu możliwości - łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści.

Nie sposób zobaczyć wszystkiego, będzie więc okazja aby tu powrócić.

Po wypłynięciu od razu zacznie się krajobrazowa bajka.

Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Archipelag Sztokholmski składa się w większości z tysięcy granitowych szkierów, które wypiętrzyły się po ustąpieniu lodowca. Zwany jest z tego powodu przez Szwedów ogrodem szkierów, a w przewodnikach określany jako jeden z najlepszych na świecie terenów żeglarskich, wodniackich i widokowych. Latem trudno o lepsze miejsce z piękniejszymi krajobrazami i przede wszystkim ze słońcem świecącym o tej porze roku prawie na okrągło. W białe noce, od maja aż po wrzesień, jeśli nieba nie przykrywają akurat deszczowe chmury, nawet o północy można dostrzec z wody przybrzeżne skały.

Dalej żeglować będziemy po Alandach. Ze względu na swe strategiczne, pod względem militarnym i handlowym położenie w centrum Morza Bałtyckiego, Alandy były, już od czasów prehistorycznych, obiektem zainteresowania wielu ludów i państw. Najstarszymi zabytkami wysp są wioski z epoki kamiennej. Na Alandach zobaczyć można również spuściznę Wikingów, pozostałości osiedli i cmentarzyska.
Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Kolejny nasz cel to Archipelag Turku. Archipelag Turku jest jednym z najpiękniejszych miejsc Finlandii. Choć to morze, to jednak ponad 20.000 niemal nie naruszonych przez człowieka wysp, cyple kamienisty brzeg, jeziora na lądzie, tysiące drzew i rzadkie gatunkami fauny i flory tworzą niepowtarzalne miejsce. Cały obszar Archipelagu został objęty ochroną i uważany jest za jeden najważniejszych parków narodowych Finlandii. To także ważny ośrodek kultury. Organizuje się tu wiele imprez i koncertów a w wielu miejscowych restauracjach znajdziecie tradycyjne fińskie potrawy.

Na koniec skierujemy jacht na kurs powrotny do Sztokholmu.

Transport do góry

Transport na miejsce zaokrętowania / powrót z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Beneteau Oceanis 390

Beneteau Oceanis 390

Sprawdzona konstrukcja (zaprojektowana przez Philippe Briand'a), jest klasycznym jachtem do żeglugi po morzach.
Dzięki dobremu rozplanowaniu pokładu obsługa żagli jest prosta i łatwa. Duże koło sterowe i zrównoważony ster pozwala na dokładne sterowanie pod żaglami i na silniku.
Jacht ma trzy duże kabiny oraz wygodne koje w obszernej mesie. Dwie łazienki, dobre oświetlenie i skuteczna wentylacja oraz obszerny kokpit zapewniają bezpieczną i wygodną żeglugę.
Jacht jest bardzo stateczny i pozwala się łatwo prowadzić, dobrze trzyma się kursu.

PARAMETRY TECHNICZNE:
- długość: 11,65 m
- szerokość: 3,9 m
- zanurzenie: 1,7 m
- żagle: grot rolowany do masztu 31 m2, fok na rolerze 47 m2
- silnik: PERKINS
- liczba kabin: 3
- liczba koi: 8
- liczba łazienek: 2
- zbiornik wody: 500
- zbiornik paliwa: 200

WYPOSAŻENIE:
- stacjonarny GPS z kompletem elektronicznych map Bałtyku
- radiotelefon UKF z DSC
- tratwa ratunkowa (8 - osobowa)
- EPIRB
- plany portów
- mapy papierowe
- echosonda
- kompas
- zegar, barometr
- lornetka
- kuchenka gazowa
- wyposażenie kuchenne dla 8 osób
- instalacja 12V
- morskie WC
- kotwica, liny, cumy...

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- koszty przygotowania wyprawy,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*. Szacujemy ją na:
- 300 PLN od osoby
Składaka zostanie przeznaczona na paliwo, opłaty portowe, prowiant.
2. Dojazdu i powrotu do/z miejsca zaokrętowania,
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,
. . .
* - Kapitan nie partycypuje w składce jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – w dniu rozpoczęcia

Cena: 2 100 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!