Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Centralny Bałtyk >>> Rejs po szkierach i Alandach Nr: MOS-R/2022/07/86

Sztokholm - Alandy - Sztokholm

Data rozpoczęcia:
19.07.2022 wtorek
Data zakończenia:
30.07.2022 sobota
Ilość dni:
11 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm - Alandy - Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 40 lub Bavaria 51 Więcej informacji

Cena: 2 340 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs na północ, to nie tylko Bornholm czy Karlskrona. Bałtyk daje o wiele więcej możliwości. Zastanawiasz się jak wyglądają lądy dalej na północ? Jak żyją mieszkający tam ludzie? Chciałbyś zobaczyć to na własne oczy, a nie tylko oglądać zdjęcia w internecie.

A może po prostu chcesz przepłynąć morze i zdobyć morskie doświadczenia żeglarskie żeglując nie tylko po gładkich i łatwych wodach ale też nawigując pomiędzy setkami wysp?

Każdy z tych powodów jak również wiele innych, to dobra okazja aby zaplanować udział w naszym rejsie po szwedzkich szkierach i uroczych Alandach.

Pomożemy w realizacji Twoich planów i zabierzemy Cię tam, na rejs dużym, dzielnym i komfortowym jachcie, dającym wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.

Trasa jest długa, więc nasz rejs podzieliliśmy na etapy.

Każdy etap jest interesujący. Na każdym zakładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

W przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności (COVID), które wprowadzają całkowitą blokadę komunikacyjną na akwen lub powrót z niego i powodują że rejs nie dojdzie do skutku zwracamy wpłacone środki.

TEN REJS

Na ten rejs przeznaczymy 11 dni. Da nam to więcej czasu na penetrowanie ciekawych miejsc, i głębsze opływanie akwenu.

Na własne oczy przekonacie się jak wygląda życie w centralnej części Bałtyku. Na stałym lądzie i pośród tysięcy wysp, wysepek i okruchów skalnych.

Rejs zaczniemy i zakończymy w Sztokholmie, do którego łatwo dostać się samolotem z Polski. Wypłyniemy na sztokholmskie szkiery i Alandy.

Rejs ten, to wręcz idealna propozycja dla osób, które mają za sobą pierwsze rejsy morskie po polskim wybrzeżu i do bliskich portów w innych krajach leżących nad Bałtykiem, połknęły bakcyla i chcą czegoś więcej. Urocze porty, ciasne przesmyki, bezludne zatoczki, obfite w rybę kotwicowiska… cóż więcej powiedzieć!

Akwen jest niezłą gratką dla nawigatorów jachtów żaglowych i motorowych, a każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych. Tysiące małych niebezpiecznych wysepek i okruchów skalnych sprawiają spore wyzwanie nawigacyjne. To doskonały akwen treningowy, na którym sprawdzicie swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

W tym terminie planujemy popłynąć Bavarią 40.

Zaokrętowanie: 19.07.2022 wto, godz. 16:00 Wyokrętowanie 30.07.2022 sob, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Sztokholm
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 80-120
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Finlandia, Alandy
Trasa rejsu: Sztokholm - Alandy - Sztokholm

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Wypływamy ze Sztokholmu.
Sztokholm, wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach.
W samym porcie, po przybyciu na miejsce postoju jachtu, od początku urzekną Was setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu. Maszty wyrastają z wody jak drzewa w lesie.
Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.
Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje polecamy przybyć tu chodź dzień, a najlepiej dwa dni wcześniej.
Pośród wielu możliwości - łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści.
Nie sposób zobaczyć wszystkiego, będzie więc okazja aby tu powrócić.
Po wypłynięciu od razu zacznie się krajobrazowa bajka.
Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Archipelag sztokholmski składa się w większości z tysięcy granitowych szkierów, które wypiętrzyły się po ustąpieniu lodowca. Zwany jest z tego powodu przez Szwedów ogrodem szkierów, a w przewodnikach określany jako jeden z najlepszych na świecie terenów żeglarskich, wodniackich i widokowych. Latem trudno o lepsze miejsce z piękniejszymi krajobrazami i przede wszystkim ze słońcem świecącym o tej porze roku prawie na okrągło. W białe noce, od maja aż po wrzesień, jeśli nieba nie przykrywają akurat deszczowe chmury, nawet o północy można dostrzec z wody przybrzeżne skały.
Dalej żeglować będziemy po Alandach. Ze względu na swe strategiczne, pod względem militarnym i handlowym położenie w centrum Morza Bałtyckiego, Alandy były, już od czasów prehistorycznych, obiektem zainteresowania wielu ludów i państw. Najstarszymi zabytkami wysp są wioski z epoki kamiennej. Na Alandach zobaczyć można również spuściznę Wikingów, pozostałości osiedli i cmentarzyska.
Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Do Sztokholmu w dniu 10.09.2022 r. są dostępne miejsca w lotach bezpośrednich z kilku miast Polski.
Loty tanimi liniami lotniczymi Ryanair, Wizzair.

Cena lotu np. z Gdańska od ok. 100 zł.

Jacht do góry

Bavaria 40 lub Bavaria 51

Rejs odbywa się na jachcie Bavaria 40 (8 osobowym) lub Bavarii 44 (10 osobowej).

Bavarię 40 - przystosowana jest do warunków rejsowych na szkierach Szwecji i Finlandii.
Jednostka wyposażona jest w dwie łazienki, trzy kabiny dwuosobowe oraz przestronną mesę z kuchnia, mieszcząc na swym pokładzie do 8 osób całej załogi. Jacht jest wyposażony w ciepłą pościel, więc nie wymaga przywożenia ze sobą śpiworów. Dodatkowo na jachcie zamontowane zostało ogrzewanie w formie webasto.

Bavaria 51 - może pomieścić maksymalnie 12 osób: w 4 kabinach dwuosobowych, 1 kabinie z łóżkiem piętrowym oraz w 2 osoby w mesie, gdzie znajdują się 2 dodatkowe, rozkładane miejsca na spanie.

Jacht oferuje 3 toalety z prysznicem.

Parametry techniczne:

- długość: 15.50 m
- szerokość: 4.49 m
- zanurzenie: 1.90 m
- silniki – rodzaje występujące: 90 Hp
- powierzchnia żagli: 130 m2
- zbiornik paliwa: 320 l
- zbiornik wody: 700 l

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę skippera,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*.
Składka do kasy jachtowej wynosi 130 EUR na osobę na rejs (20 EUR dziennie). Przeznaczona ona zostanie na: paliwo do jachtu, opłaty portowe, gaz, pościel, sprzątanie końcowe jachtu.
Składka zbierana jest na burcie jachtu przy rozpoczęciu rejsu, jest niezmienna i nie podlega zwrotowi, bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób uczestniczących w rejsie.
2. Składki na wyżywienie* - uczestnicy decydują o wysokości tej składki.
3. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
5. Wydatków własnych;
6. Ubezpieczenia (zalecamy wykupić ubezpieczenie indywidualne);
7. Ręczników (na jachcie ich nie ma, zalecamy zatem zabrać ręcznik i pidżamkę).
___________
* UWAGI: Skipper nie partycypuje w składkach, pozostając na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 340 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!