Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Oceaniczny rejs No.2 >>> Madera - Kanary Nr: MOS-R/2023/01/110

Madera - (Lanzarotte) - Fuerteventura - Gran Canaria - Teneryfa

Data rozpoczęcia:
14.01.2023 sobota
Data zakończenia:
21.01.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Madera - (Lanzarotte) - Fuerteventura - Gran Canaria - Teneryfa Więcej informacji
Jacht:
Cyklades 50.5 TM Więcej informacji

Cena: 2 000 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na oceaniczny rejsy żeglarsko-turystyczne odbywające się pomiędzy Wyspami Kanaryjskimi a Maderą.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.

Wyspy Kanaryjskie i Madera co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu tych wysp, to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.

Każda odwiedzona przez nas wyspa jest niepowtarzalna i ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności, albo nieskrępowanego lenistwa.

Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.

Warto wiedzieć, że kiedy w Polsce panuje mróz czy plucha na Oceanie Atlantyckim w styczniu mamy pogodę wiosenną.

Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.

TEN REJS

Na tym rejsie popłyniemy z Madery na Teneryfę.

To będzie tydzień intensywnego żeglarstwa, zmagania się z Oceanem, podziwiania pięknych wysp.


______________________________________________________________________

UWAGA!!!

NA TYM REJSIE ZOSTAŁY OSTATNIE 2 MIEJSCA.
REZERWACJA PO TELEFONICZNYM POTWIERDZENIU DOSTEPNOŚCI MIEJSC.

______________________________________________________________________

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

POGODA

TENERYFA
Chociaż styczeń jest najchłodniejszym miesiącem na Teneryfie, przeważa tam wtedy dosyć ładna pogoda. Średnia dobowa temperatura powietrza na wyspie wynosi wówczas 18°C.
W trakcie wielu dni maksymalna temperatura może wzrastać nawet powyżej 25°C. W nocy się nieco ochładza. W najzimniejszym momencie doby notuje się około 15°C.
W styczniu na Teneryfie jest przeważnie sucho, słonecznie lub występuje umiarkowane zachmurzenie. Prawdopodobieństwo opadów deszczu jest małe.

MADERA
Madera leży w strefie klimatu subtropikalnego typu śródziemnego, gdzie przez cały rok odczuwalna jest pogoda charakterystyczna dla okresu wiosenno-letniego.

Najchłodniejszymi miesiącami są grudzień, styczeń, luty, marzec i kwiecień, kiedy to termometry wskazują średnio 20°C w dzień i 14°C w nocy.
Temperatura wody w tym okresie to ok. 18°C

Zaokrętowanie: 14.01.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 21.01.2023 sob, godz. 09:00
Port: Madera Port: Teneryfa - San Miguell (Amarilla Marina)
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 80-100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Przez Atlantyk - rejs oceaniczny
Trasa rejsu: Madera - (Lanzarotte) - Fuerteventura - Gran Canaria - Teneryfa

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Pamiętajcie, to jest rejs po Oceanie Atlantyckim i warunki czasami dyktuje Neptun.

Reja zaczynamy na Maderze.

MADERA Wyspa jest zielonym, podzwrotnikowym rajem. Dzięki nieznacznym wahaniom temperatur nazywana jest krainą wiecznej wiosny i cały rok stanowi niezwykłą atrakcję turystyczną. Pełno tu kolorowych kwiatów, pnącz i krajobrazów obfitujących w urwiska i wodospady. Madera leży ok. 500 km od wybrzeża Afryki i prawie drugie tyle od Europy. Tak naprawdę nie jest to jedna wyspa lecz archipelag kilku. Pod koniec XIX wieku rejon ten został ulubionym miejscem spędzania zimowych wakacji głównie ludzi dobrze sytuowanych, a w drugiej połowie XX wieku połączenie lotnicze z krajami Europy pozwoliło na jeszcze szybszy rozwój wyspy. Dziś jest to miejsce przyciągające zarówno zapalonych piechurów jak też wielbicieli słońca. Wybrzeże jest dobrze zagospodarowane i znajdziemy tu typowo turystyczne kurorty czy nowoczesne centra handlowe. Atutem Madery jest na pewno jej położenie w niewielkiej odległości od Porto Santo - wyspy, gdzie znajdują się najpiękniejsze i najdłuższe piaszczyste plaże archipelagu. Na samej Maderze, w miejscowości Calheta dostępna jest niewielka, piaszczysta plaża, lecz jest ona sztucznie przygotowana. Madera to raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku (trekking, nurkowanie i inne sporty wodne) oraz amatorów zabytków kultury. Zadowoleni będą również smakosze lokalnej kuchni i koneserzy wina.

Jeżeli prognozowane warunki meteorologiczne pozwolą, z Madery najpierw popłyniemy na Lanzarote i dalej dotrzemy na Teneryfę przez Fuerteventurę i Gran Canarię.

Lanzarote nazywane jest "wyspą księżycowych krajobrazów". Wszystko za sprawą 300 wulkanicznych stożków tworzących wyjątkową scenerię tego miejsca. Niektóre czarne inne ceglaste, a to nagie a to porośnięte skalną roślinnością – w blasku słońca mienią się różnymi kolorami. Zatem największą atrakcją jest tu Park Narodowy Timanfaya z imponującymi, zmieniającymi kolor Górami Ognistymi. Oprócz wulkanicznych pejzaży znajdziemy tutaj niemal 30 km plaż, tętniące życiem kurorty oraz fascynującą architekturę, harmonizującą z otoczeniem za sprawą prostych tradycyjnych białych domków z niebieską i zielona stolarką. Wyspie, dzięki działalności tutejszego architekta Cerasa Manrique, prawie udało się uniknąć niekontrolowanego rozwoju wielkich ośrodków wypoczynkowych i intensywnej, wysokiej zabudowy. Przejawem dbałości o krajobraz jest podziemna elektryfikacja i zakaz umieszczania tablic reklamowych.

Fuerteventura to druga co do wielkości wyspa archipelagu, zawdzięczająca swą nazwę silnemu wiatrowi. Dla żeglarzy to zapowiedź świetnych warunków i solidnego pływania pod żaglami.
Fuerteventura przede wszystkich ujawni nam swoje suche oblicze z pustynnym terenem przypominającym saharyjską scenerię. Na zachodzie dominują zatoki z wulkanicznym, czarnym piaskiem, na wschodzie rozległe, niesamowite plaże z jasnym, wręcz złotym piaskiem. Perełką wyspy, a zarazem jej symbolem, są imponujące wydmy Corralejo – ruchome piaski, które przywiał wiatr z Afryki, zajmujące powierzchnię 2600 ha.

Gran Canaria często nazywana jest „kontynentem w miniaturze”. Wszystko dlatego, że charakteryzuje się oszałamiającą różnorodnością. Można tu znaleźć bogactwo przyrody: piękne długie piaszczyste plaże z jednej strony a z drugiej urwiste wybrzeże, palmowe oazy i sosnowe lasy kontrastujące z poszarpanymi i suchymi wąwozami. Dzięki temu można tu uprawiać wszelkie sporty wodne a także rozkoszować się trekkingiem i wędrówkami górskimi (na wyspie dostępne jest około 2000 km szlaków o różnych stopniach trudności, przykładowo udać można się do Caldera de Bandama - krateru o średnicy około 1000 metrów, czy do wąwozu Guayadeque).
Uroku wyspie dodają wypielęgnowane wioski nad którymi dominują wysokie masywy górskie.
Nie brakuje tu też kurortów w których gwar nigdy nie cichnie z bogatą infrastrukturą turystyczną i ofertą kulturalną.

Rejs kończymy na Teneryfie

Teneryfa jest największą wyspą archipelagu Wysp Kanaryjskich i jest najgęściej zaludnioną wyspą Hiszpanii. Na wyspie znajduje się najwyższa góra Hiszpanii – Teide (wygasły wulkan o wysokości 3718 m n.p.m.).
Łańcuch górski dzieli Teneryfę na dwie części zarówno pod względem krajobrazowym, jak i klimatycznym. Południe jest bardziej suche, cieplejsze i piaszczyste, a północ bardziej deszczowa, chłodniejsza, ze skalistym wybrzeżem i niezwykłą tropikalną roślinnością.
Na wyspie panuje przyjazny klimat z dużą liczbą słonecznych dni (na południu wyspy ponad 300) i ze średnią temperaturą 20° - 22°C zimą i 26° - 28°C latem.

Na wyspie znajdziecie idealne warunki do uprawiania sportów wodnych, masywy górskie zachęcają do dłuższych trekkingów i spacerów. Są też liczne trasy dobre do jazdy rowerem.

Polecane miejsca: Park Narodowy Canadas del Teide, Park Karaiobrazowy Teno, Góry Anaga.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

1. Jeżeli początek rejsu jest na TENERYFIE:

Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska Teneryfa Południowa (TFS). Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.

Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 450 do 900 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:

Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).

Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet

Jacht do góry

Cyklades 50.5 TM

Cyklades 50.5 (2009) - sprawdzona, bardzo śmiała konstrukcja przygotowana do rejsów po Atlantyku - jacht klasy SOLAS A - klasa oceaniczna.

Wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne takie jak profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zestawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

Na jacht zabieramy 10-cioro uczestników (jacht przystosowany jest do rejsów z 12 osobową załogą).

Na jachcie znajdziecie:
> 4 kajuty dwu osobowe z podwójną koją (płaską),
> 1 kabina dwuosobowa pojedyncze spanie (koje piętrowe),
> mesa ze stołem rozkładanym do spania 2 osoby.
> oddzielna kabina skipperska 1 osobowa.

Jacht posiada 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

Parametry techniczne:

- długość: 15.65 m
- szerokość: 4.90 m
- zanurzenie: 2.10 m
- silnik: 100 Hp
- powierzchnia żagli: 110 m2
- zbiornik paliwa: 400 l
- zbiornik wody: 980 l

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
- ręczniki kąpielowe

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową*:
- ok. 120 EUR / osoba

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (np: po 50 EUR na osobę). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: BRAK
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 000 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!