Przez Sund, Kattegat, Skagerrak do Norwegii Nr: BRG-R/2019/10/12
Świnoujście - Kopenhaga - Anholt - Kristiansand - Egersund - Stavanger - Preikestolen - Bergen
- Data rozpoczęcia:
- 26.04.2019 piątek
- Data zakończenia:
- 10.05.2019 piątek
- Ilość dni:
- 14 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Świnoujście - Kopenhaga - Anholt - Kristiansand - Egersund - Stavanger - Preikestolen - Bergen Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Norwegia to marzenie wielu polskich żeglarzy. A my staramy się w tym rejsie je zrealizować. Norwegia jest piękna, malownicza, monumentalna i z niezwykłymi widokami. Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po tutejszych wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się czasami z niskimi temperaturami i częstymi deszczami. Jednak to, co można zobaczyć z pokładu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.
W trakcie rejsy nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania wodospadów spadających z pionowych ścian wysokich fiordów i cieszenia się żeglugą w głębokich norweskich fiordach.
Co ważne, kapitan w Norwegii spędził kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.
Ten rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.
Zaokrętowanie: | 26.04.2019 pia, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 10.05.2019 pia, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Świnoujście | Port: | Bergen |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście - Kopenhaga - Anholt - Kristiansand - Egersund - Stavanger - Preikestolen - Bergen |
Transport do góry
Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.
Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana
- gaz do kuchenki
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie od NNW uczestników
Cena rejsu nie zawiera
- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu
Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 25 EUR na dzień na osobę w lokalnej walucie. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie uczestniczy w składce.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!