Nr: MIM-R/2022/04/266
Świnoujście – Stralsund – Laboe – Kanał Kiloński – Hamburg
- Data rozpoczęcia:
- 23.04.2022 sobota
- Data zakończenia:
- 30.04.2022 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Świnoujście – Stralsund – Laboe – Kanał Kiloński – Hamburg Więcej informacji
- Jacht:
- Jeanneau Sun Odyssey 39i Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs ze Świnoujścia do Hamburga.
Taki rejs zapewnia różnorodność żeglugi - dużo godzin w morzu, żeglugę Kanałem Kilońskim oraz pływy co razem stwarza wiele możliwości podniesienia żeglarskich umiejętności.
Dodatkowo, dobór trasy zapewnia dużo atrakcji turystycznych. Zachodni Bałtyk, Kanał Kiloński, Hamburg - oj atrakcji żeglarskich i turystycznych nie zabraknie!!!
Po każdym rejsie zostanie wystawiona opinia potwierdzająca staż na stopnie żeglarskie jachtowego sternika morskiego i (kapitana jachtowego - część rejsu wieść będzie po wodach pływowych).
____________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE 3 MIEJSCA! ZAPRASZAMY NA REJS.
Przed rezerwacją zalecamy telefoniczne potwierdzenie bieżącej dostępności miejsca.
____________________________________________________________________
TEN REJS
Na tym wczesnowiosennym rejsie nie zabraknie żeglarstwa, nauki na wymagającym akwenie i atrakcji turystycznych.
Zaczynamy rejs na Bałtyku. Popłyniemy na Rugię i dalej w kierunku Kilonii – po drodze natkniemy się na spory ruch jachtów i statków, to dobrze bo to doskonałe warunki do nauki nawigacji.
Dalej Kanałem Kilońskim ( imponującej długości 60 nm) popłyniemy w kierunku Łaby i Hamburga. Czekają na nas ciekawe doznania - liczne nabieżniki, latarnie, pławy, wielkie statki, małe okręty, nocne wejście na Łabę i port nocą.
Atrakcją będzie też zwiedzanie samego Hamburga: stare miasto, stare kamienice, Muzeum Morskie i wiele innych interesujących miejsc.
ZAPRASZAMY NA REJS!
Zaokrętowanie: | 23.04.2022 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 30.04.2022 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Świnoujście | Port: | Hamburg |
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście – Stralsund – Laboe – Kanał Kiloński – Hamburg |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Początkowa trasa rejsu wiedzie ze Świnoujścia do Straslundu i dalej przez Bałtyk Zachodni, wzdłuż wybrzeża niemieckiego, aż do Zatoki Kilońskiej.
W tej części Bałtyku panuje spory ruch statków i jachtów co będzie świetną okazją do zastosowania w praktyce prawideł MPZZM.
Przepłyniemy przez Kanał Kiloński łączący Zatokę Kilońską na Bałtyku z Morzem Północnym (ujście Łaby). Łączy miasto Holtenau (obok Kilonii) z Brunsbuttel u ujścia Łaby poprzez dwa zestawy śluz. Zbudowany został w latach 1887-1895, Obecnie przeprawa liczy 60 mil morskich długości i około 102 metry szerokości. Przejście przez kanał skraca drogę o około 250 mil morskich w stosunku do tradycyjnej drogi przez Cieśniny Duńskie – wokół Jutlandii.
Przejście przez kanał będzie okazją do przećwiczenia śluzowania w sąsiedztwie statków, których silnik na czas całej operacji pozostaje włączony…
Po przejściu przez kanał, wpłyniemy w Estuarium Łaby to akwen wymagający nawigacyjnie. Zastaniemy tu silne, zmienne prądy morskie (zwłaszcza w syzygii), które muszą zostać uwzględnione podczas żeglugi w kierunku Hamburga. Dodatkowo panuje tu duży ruch statków, co wymagać będzie od wachty i nawigatorów szczególnego skupienia.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Jeanneau Sun Odyssey 39i
Jeanneau Sun Odyssey 39i to wygodny jacht z dużą przestrzenią w kokpicie oraz w salonie, co zapewnia załodze komfort przebywania na pokładzie. Jacht posiada krótki kil, a zanurzenie 155 cm pozwala planować rejsy w najodleglejsze zakamarki Bałtyku. W okresach kiedy są niskie temperatury, komfort zapewnia zainstalowane ogrzewanie.
Jacht jest zarejestrowany na 9 osób. Posiada 3 kabiny dwuosobowe (koje w kabinie lewej rufowej, prawej rufowej, dziobowej to koje dwuosobowe) oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Trzy miejsca przewidziane są w mesie. Na rejsach żeglujemy w max. 7 osób plus skipper.
Jacht posiada stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 9 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).
DANE TECHNICZNE:
Długość całkowita: 11,86m
Długość kadłuba: 11,62m
Szerokość: 3,88m
Zanurzenie: 1,55m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 67m2
Moc silnika: Yanmar 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 130l
Pojemność zbiorników na wodę: 355l
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE I NAWIGACYJNE:
- grot i genua rolowane
- 4 duże kabestany Lewmar
- sprayhood (szprycbuda)
- chartplotter Raymarine w kokpicie
- radar
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)
- brak autopilota (sterujemy ręcznie – najlepsze dla szkolenia)
WYPOSAŻENIE HOTELOWE – KOMFORTOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jachty są kompletnie wyposażone w tym zakresie. Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik,
- ubezpieczenie od rezygnacji z powodu Covid-19.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle ok. 150-170 EUR/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!