Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtycki rejs na Gotlandię Nr: MOS-R/2022/08/84

Gdynia - Gotlandia - Gdynia

Data rozpoczęcia:
12.08.2022 piątek
Data zakończenia:
19.08.2022 piątek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia - Gotlandia - Gdynia Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 44 Więcej informacji

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs po rodzimym Bałtyku.
Odwiedzimy jego przepiękne zakątki, zyskując podczas rejsu sporą dawkę żeglowania.

W planie odwiedziny kilku portów. Każdy jest niepowtarzalny i warty zobaczenia.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia żeglarskiego. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego.

TEN REJS

Ten rejs to interesująca propozycja dla osób szukających stażu morskiego.

Aby dopłynąć na szwedzką Gotlandię, trzeba pokonać szmat drogi (ponad 200 Mm), zatem uczestników czeka intensywna żegluga po Bałtyku, dniem i nocą.

W drodze powrotnej do Polski mamy dwie opcje - możemy odwiedzić któryś z portów Olandii i/lub Kalmar.

Taki rejs pozwoli to uzyskać duży staż (jak Neptun pozwoli i załoga będzie nastawiona na maksimum żeglowania) nawet do 100 godzin.

Zaokrętowanie: 12.08.2022 pia, godz. 16:00 Wyokrętowanie 19.08.2022 pia, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Gdynia
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery
Trasa rejsu: Gdynia - Gotlandia - Gdynia

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan.

Naszym celem jest piękne, średniowieczne miasto Visby na szwedzkiej Gotlandii. W drodze powrotnej zawiniemy na Olandię lub do Kalmaru, a przy sprzyjających wiatrach być może do obu tych przepięknych miejsc.

Visby to miasto które kiedyś było członkiem Hanzy. Do dziś zachowało swój nieprawdopodobny charakter. Jest to absolutna perełka bałtycka, którą koniecznie należy odwiedzić.
Aby dotrzeć do Visby, musimy pokonać kawał Bałtyku. Droga zwykle zajmuje 1,5-2 doby.

Jeśli pogoda pozwoli po zwiedzeniu Visby w drodze powrotnej do Polski odwiedzimy jeszcze dodatkowo Olandię i/lub Kalmar z jego zamkiem.

Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700.

Planując pobyt na Olandii, często zawija się do Grönhögen lub do Borgholm. Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie po wielogodzinnym rejsie jeśli płynie się tu bezpośrednio z Polski.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Dla osób dla których na pieszo do latarni jest za daleko, przy marinie istnieje możliwość wypożyczenia roweru. Zbudowana w 1785 roku latarnia, na określenie „długi”, 42-metrowa budowla zasłużyła w pełni (jest to druga pod względem wysokości latarnia w Szwecji). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby, którego główną atrakcją są migrujące ptaki – południowa Olandia jest dla nich przystankiem w drodze na południe i północ, jesienią i wiosną. Tuż przy latarni jest też kolejne „naturum” czyli interaktywne muzeum przyrodnicze, w którym można poznać ekosystem tego terenu.

Borgholm w sezonie turystycznym zamienia się w gwarny kurort. Poza sezonem jest spokojnym miasteczkiem ze wspaniałą mariną. Kiedyś w cenie postoju można było skorzystać z basenu i sauny (może sprawdzimy jak jest teraz).
Najciekawszą budowlą Borgholmu są usytuowane w południowej części miasta okazałe ruiny średniowiecznego zamku - w pełni zabezpieczone ruiny udostępnione są dla zwiedzających. Warowania ta wzniesiona została w XII wieku, a przez kolejne stulecia była konsekwentnie rozbudowywana. W czasach swej świetności był to jeden z najważniejszych i najpotężniejszych zamków Królestwa.
W mieście będzie gdzie spędzić trochę czasu, są tu bowiem liczne bary i restauracje, zatem pomimo pysznego jedzenia na jachcie można skosztować miejscowych specjałów.

Transport do góry

Transport na miejsce zaokrętowania uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 44

Rejs odbywa się na jachcie Bavaria 40.

Bavaria 44 - może pomieścić maksymalnie 10 osób: w 3 kabinach dwuosobowych, 1 kabinie z łóżkiem piętrowym oraz w 2 osoby w mesie, gdzie znajdują się 2 dodatkowe, rozkładane miejsca na spanie.

Jacht oferuje 2 toalety z prysznicem.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę skippera,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*.
Składka do kasy jachtowej wynosi ok. 75 PLN/dzień na osobę w wypadku portów na polskim wybrzeżu, i 20EUR/dzień poza Polską.
Przeznaczona ona zostanie na: paliwo do jachtu, opłaty portowe, sprzątanie końcowe jachtu.
Składka zbierana jest na burcie jachtu przy rozpoczęciu rejsu i nie jest zwrotna.
2. Składki na wyżywienie* - uczestnicy decydują o wysokości tej składki (z naszych obserwacji wynika, że to kwota ok. 40 zł / osobę / dzień.
3. Kosztów pościeli. Na jachcie dostępne są poduszki, koce i prześcieradła. Pościel jest dostępna za dodatkową opłatą, po wcześniejszym zgłoszeniu przez uczestnika chęci jej otrzymania.
>>> Proponujemy zabranie śpiworów <<<
4. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
5. Kosztów dodatkowych atrakcji;
6. Wydatków własnych;
7. Ubezpieczenia (zalecamy wykupić ubezpieczenie indywidualne);
8. Ręczników (na jachcie ich nie ma, zalecamy zatem zabrać ręcznik i pidżamkę).
___________
* UWAGI:
1. Skipper nie partycypuje w składce, pozostając na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
2. Podane ceny mogą wzrosnąć pod wpływem czynników inflacyjnych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!