Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtycka rejs na koniec sezonu >>> Dania, Szwecja i Niemcy w jednym rejsie Nr: KBK-R/2023/09/821

Kołobrzeg - Bornholm - Ystad - Klintholm - Breege (Szczecin)

Data rozpoczęcia:
21.10.2023 sobota
Data zakończenia:
28.10.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg - Bornholm - Ystad - Klintholm - Breege (Szczecin) Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 (KO-5) Więcej informacji

Cena: 2 271 zł 2 390 zł Promocja dla pierwszych 3 osób!!!

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy Cię na tygodniowy rejs po "naszym" Bałtyku. Zapewniamy duży, dzielny jacht, dający wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.

Do tego dokładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!

Ponadto ograniczyliśmy liczbę uczestników do 8 tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie i mesa cały czas będzie dostępna dla wszystkich.

Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.

Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu od momentu rezerwacji (jeżeli przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację),
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.
- w przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

TEN REJS

Rejs na zakończenie sezonu to rejs nieco inny. Zaczniemy klasycznie w Kołobrzegu, zaś miejscem zakończenia będzie marina w BREEGE, skąd mikrobusem przewieziemy załogę na dworzec PKP w Szczecinie.

W marinie czeka przygotowany do żeglugi jacht. Kapitan przeprowadzi podstawowe szkolenie żeglarskie, omówi trasę rejsu i aktualne warunki pogodowe.

Trasa tego rejsu wytyczona jest tak, aby uczestnicy mieli okazję zarówno rozwijać się pod względem umiejętności żeglarskich (system wachtowy, długie przeloty, żegluga po ruchliwym szlaku Bałtyku zachodniego) jak i mogli odwiedzić i poznać ciekawe miejsca (odwiedzimy porty Bornholmu, Ystad i Klintholm).

Rejs zaczynamy w sobotę w Kołobrzegu. Zapraszamy na jacht od 16:00. Pierwszy dzień to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki.
Zazwyczaj wypływamy w niedzielę rano (czasem, o ile wszyscy wcześnie dotrą na jacht i warunki meteo pozwolą - wyruszamy już w sobotę wieczorem).

Rejs kończymy w marinie w Breege na niemieckiej Rugii. Do portu wpłyniemy najprawdopodobniej w piątek wieczorem. W sobotę około godziny 10:00 wyjedziemy z portu wygodnym mikrobusem i pojedziemy do Szczecina. Na dworcu PKP Szczecin Główny powinniśmy być około 14:00. Transport jest wliczony w cenę rejsu.

Zaokrętowanie: 21.10.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 28.10.2023 sob, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg - Marina Solna Port: Breege (Szczecin)
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni
Trasa rejsu: Kołobrzeg - Bornholm - Ystad - Klintholm - Breege (Szczecin)

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

Wypłyniemy z Kołobrzegu, największego polskiego uzdrowiska, które szczyci się niepowtarzalnym mikroklimatem. Na początek jacht skierujemy na Bornholm gdzie jedną z możliwości zacumowania jest port Svaneke, leżący po wschodniej stronie wyspy (ostatecznie port wybierzemy mając na uwadze aktualne warunki meteo).

Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami.
Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
W planie mamy odwiedziny dwóch portów na tej duńskiej wyspie:

Svaneke - to port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku.

Zanim skierujemy się do Szwecji, zawiniemy na Christiansø (wyspa archipelagu Ertholmene), położonej 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.

Zanim skierujemy się do Szwecji, zawiniemy na Christiansø (wyspa archipelagu Ertholmene), położonej 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.

No i czas na Szwecję. Po Christianso skierujemy się Ystad.
Szwedzkie Ystad to miasto portowe, które na przestrzeni wieków rozwijało się dzięki handlowi za sprawa komunikacji morskiej z takimi miastami jak Stralsund, Gdańsk czy Szczecin. urzeka bajkowym klimatem, który tworzą wąskie brukowane uliczki, kolorowe domki i budynki z muru pruskiego. Pochodząca z przełomu XV i XVII zabudowa szachulcowa w najstarszej zachowanej części miasta, stanowi największy tego typu zespół urbanistyczny w całej Skandynawii. Ważne zabytki i atrakcje Ystad to m.in.: Sankt Petri kyrka (kościół św. Piotra), XIII wieczny Sankta Maria kyrka (kościół Mariacki), XV wieczny ratusz miejski oraz latarnia morska i założone w 1936 roku Konstmuseum (Muzeum Sztuki).

Dalej skierujemy się w stronę duńskiej wyspy Møn. Znanej z majestatycznych kredowych klifów.  Fauna i flora Mons Klint są unikatowe i niezwykłe.  Jest to jedno z najbardziej niezwykłych miejsc w Europie. Kredowe urwiska osiągają ponad 130 metrów wysokości i rozciągają się na długości ponad 8 kilometrów. Ich wiek szacowany jest na ponad 70 mln lat.

Na zakończenie popłyniemy w kierunku niemieckiej Rugii, a cumy rzucimy w Breege. Będąc na Rugii warto odwiedzić Park Narodowy Jasmund, gdzie podziwiać można piękną przyrodę, dzikie plaże i białe klify zapierają dech w piersiach.
Ciekawe jest też Muzeum Archeologii Podwodnej, w którym zgromadzono bogate zbiory różnego rodzaju eksponatów jakie odnalezione zostały pod wodą w niemieckiej części Bałtyku.

Transport do góry

Transport do portu rozpoczęcia rejsu / z portu zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 46 (KO-5)

Jacht którym pływamy w tym sezonie po Bałtyku, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Dane techniczne:
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Możliwe również wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach)
- wydatków własnych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 2 271 zł 2 390 zł Promocja dla pierwszych 3 osób!!!

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!