Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Jesienny rejs po Bałtyku >>> płyniemy z wiatrem (3 trasy do wyboru) Nr: MAG-R/2023/10/13

Gdańsk - wody Bałtyku - Gdańsk

Data rozpoczęcia:
07.10.2023 sobota
Data zakończenia:
14.10.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdańsk - wody Bałtyku - Gdańsk Więcej informacji
Jacht:
Gib Sea 444 B3 Więcej informacji

Cena: 1 790 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na tygodniowe, morskie rejsy wiosną i jesienią po najmłodszym morzu Europy - „naszym” Bałtyku.
Proponujemy rejs na alternatywnych trasach, w trakcie których odwiedzać będziemy porty: duńskie lub szwedzkie bądź litewskie (szczegóły trasy rejsu w opisie poniżej).

Każdy z rejsów będzie okazją do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych portów i miejsc na lądzie oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Oczywiście godziny spędzone na morzu, zliczają się na „staż morski” tak potrzebny pragnącym uzyskać w przyszłości wyższy stopień żeglarski.

Dla osób lubiących łączyć pływanie, dobrą wiadomością będzie możliwość zwiedzania okolic portów w których zacumuje jacht. Czekają tam ciekawe miejsca, miasta i miasteczka, interesująca architektura i zabytki. A oprócz niezapomnianych wrażeń i pięknych widoków zachodzącego wiosennego czy jesiennego słońca zapewniamy, że świeże dorsze wylądują na patelni, i to nie raz, gdyż to najlepszy okres do połowu tych wyśmienitych ryb.

Rejsy organizujemy w formule ALL INCLUSIVE (wszystko w cenie rejsu bez zrzutek i dopłat), co sprawia, że jedyne co pozostaje na Waszej głowie, to dotarcie na jacht i powrót.

Uprawnienia żeglarskie ISSA
Zainteresowani karierą żeglarską i rozszerzaniem wiedzy podczas każdego ETAPU, po wcześniejszym zapisaniu się na kurs będą mieli możliwość wzięcia udziału w szkoleniu ISSA. Dla osób zainteresowanych przygotujemy materiały szkoleniowe. Obsługa elektronicznych urządzeń nawigacyjnych i radiowych na jachcie, posługiwanie się mapami morskimi, a na koniec rejsu zdobycie certyfikatu, po poddaniu się jednodniowej ocenie autoryzowanego instruktora ISSA.


______________________________________________________________________

UWAGA!!!

NA TYM REJSIE ZBIERAMY OBSADĘ JACHTU.

URUCHOMIENIE REJSU MOŻLIWE PRZY ZGŁOSZENIU SIĘ CO NAJMNIEJ 4 UCZESTNIKÓW!!!

______________________________________________________________________

TEN REJS

Na ten rejs popłyniemy z Gdańska i skierujemy się na jedną z wybranych tras:
- Bornholm i Christianso;
- Południowa Szwecja;
- Łotwa, Litwa.

Dlaczego tak? Ano dlatego, że zdajemy sobie sprawę, iż o tej porze roku Bałtyk jest nieobliczalny. W planie mamy popłynąć z najlepszym wiatrem aby jak najlepiej wykorzystać czas rejsu.

Wszystkie 3 kierunki kryją najciekawsze atrakcje turystyczne i nawigacyjne Morza Bałtyckiego. Wymagające, ale przez to wyjątkowo ciekawe trasy rejsu morskiego po Bałtyku pozwolą na zdobycie bezcennej wiedzy z locji i nawigacji, obsługi elektronicznych urządzeń nawigacyjnych i radiowych na jachcie, posługiwanie się mapami morskimi.

Zaokrętowanie: 07.10.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 14.10.2023 sob, godz. 09:00
Port: Gdańsk - Górki Zachodnie Port: Gdańsk - Górki Zachodnie
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Gdańsk - wody Bałtyku - Gdańsk

Podane trasy są orientacyjne i wybó trasy i jej przepłynięcie jest zależne od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan po konsultacji z załogą.

Zależnie od ostatecznej trasy, na rejsie możemy zawinąć na/do:

TRASA - Bornholm i Christianso
Borholm - wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde.
Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Popłyniemy na Wyspę i w zależności od siły i kierunku wiatru odwiedzimy któryś z portów wyspy, może będzie to Svaneke. Port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku.
Inny możliwy wariant rejsu, to opłynięcie wyspy od zachodu i wejście do Hasle. Tu, oprócz potężnego portu, zobaczymy białe kominy największej na wyspie wędzarni – świadectwo historii i rybołówstwa bornholmskiego. W tym wariancie, zawiniemy też zapewne do Christiansø (wyspa archipelagu Ertholmene), położonej 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.

Południowa Szwecja
Na tej trasie odwiedzimy Karlskronę i Kalmar.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
Kalmar - to położone nad Cieśniną Kalmarską miasto zamieszkane było już w czasach prehistorycznych, a najstarsze ślady działalności człowieka pochodzą z epoki kamienia. Pierwsze pisane wzmianki o mieście Kalmar w Szwecji datowane są na XI wiek. W czasach średniowiecza Kalmar w Szwecji był ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy.

Litwa, Łotwa
Kłajpeda to największe miasto litewskiego wybrzeża mogące poszczycić się długą historią. I chociaż liczne wojny doprowadziły do wielu zniszczeń to współczesna Kłajpeda powoli odzyskuje swój blask i przyciąga z roku na rok więcej turystów. Warto odwiedzić urocze stare miasto, ciekawe muzeum morskie i delfinarium z pokazami na żywo. Jeżeli dodamy do tego klimatyczne knajpki z dobrym jedzeniem i tradycyjnie ważonym piwem... aż szkoda będzie wypływać w dalszą drogę.

Transport do góry

Transport do miejsca / z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Gib Sea 444 B3

Gib Sea 444
Jachty typu Gib Sea to bardzo popularne jednostki ze znanej i cenionej francuskiej stoczni.
Model Gib Sea 444 jest wyjątkowo udaną konstrukcją doskonale sprawdzająca się nawet w trudnych bałtyckich warunkach. Bezpieczeństwo i doskonałe właściwości nautyczne zapewnia bardzo wytrzymały kadłub z grubego laminatu z dużym balastem, mocny i prosty takielunek, duża powierzchnia żagli i niezawodny silnik. Jacht może nieść około 115 metrów kwadratowych żagli. Dostępne są: grot z systemem szybkiego refowania tradycyjnego, rolowana na sztywnym sztagu genua i fok sztormowy. Żagle umożliwiają żeglugę w każdych warunkach wiatrowych, są mocne i wytrzymałe.

Jacht cechują rewelacyjne właściwości nautyczne.
Linia kadłuba, która dobrze pracuje na fali, sporo wolnej powierzchni na pokładzie, dobrze wentylowane wnętrze wykończone w jasnym teaku, zabudowa szafek i półek daje dużo użytkowej przestrzeń.

Mesa w kształcie litery C pozwala aby cała załoga wygodnie zasiadła do posiłku.
Duży i wygodny kambuz oraz niezależne stanowisko nawigacyjne dodają komfortu.

PARAMETRY
- długość: 13,9 m
- szerokość: 4,20 m
- zanurzenie: 2,00 m
- żagle: 100 m²
- ilość miejsc: 12
- ilość kajut: 4+mesa
- WC/prysznic: 2
- zbiornik wody: 400 L
- zbiornik paliwa:200 L
- silnik YANMAR: 55 KM

WYPOSAŻENIE
- 3 GPS + 2 chartplottery + laptop,
- LOG & wiatromierz,
- echosonda / autopilot,
- roll FOK roll GENUA roll GROT,
- NAVTEX + AIS + RADAR + EPIRB,
- VHF z DSC / radio CD,
- ciepła woda / ogrzewanie,
- ster strumieniowy,
- bimini / szpryc buda,
- 2 duże lodówki / piekarnik.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

CENA rejsu ALL INCLUSIVE obejmuje:

- miejsce na jachcie,
- paliwo do jachtu i opłaty portowe,
- pełne i pyszne wyżywienie,
- wyposażenie kambuza, gaz
- czyste poduszki i prześcieradła
- usługi SKIPPERA / instruktora
- opinie z rejsu dla PZŻ
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie uczestnika KLiA i NNW
- opłaty administracyjne TOURIST TAX
- wędki, pneumatyczne pasy bezpieczeństwa

- (dodatkowo - materiały szkoleniowe dla zapisanych na ISSA).

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na: TFG (TURYSTYCZNY FUNDUSZ GWARANCYJNY) i TFP (TURYSTYCZNY FUNDUSZ POMOCOWY) - 20,00 PLN;
2. WYDATKÓW WŁASNYCH
3. OPŁAT ZA SANITARIATY - jeśli nie są w opłacie za marinę
4. WYCIECZEK fakultatywnych
5. PROWIANTU poza jachtem
6. KAUCJI ZWROTNEJ ZA JACHT = 0,00 PLN.
7. Szkolenie dla chętnych - ISSA. Cena szkolenia z materiałami: 190 PLN/os. Cena za wydanie Certyfikatu: 350 PLN/os.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 790 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!