Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

SZKIERY >>> Rejs z Turku do Sztokholmu Nr: BRG-R/2023/07/116

Turku – Alandy – Sztokholm (Nynäshamn)

Data rozpoczęcia:
01.07.2023 sobota
Data zakończenia:
07.07.2023 piątek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Turku – Alandy – Sztokholm (Nynäshamn) Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 BC Więcej informacji

Cena: 1 470 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów stażowo-szkoleniowych po Bałtyku, na których z Polski popłyniemy do Sztokholmu, na Alandy, na Archipelag Turku, do Helsinek a wracając zahaczymy o kraje Bałtyckie.
Trasę podzieliliśmy na kilka ciekawych ETAPÓW, na które da się łatwo dotrzeć.

Na rejsie tnąc fale morskie, będziemy wyrabiać długie godziny stażowe. Kapitan zainteresowanym przybliży ważne z punktu widzenia rejsu zagadnienia żeglarskie.

Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom „opinie z rejsu”, które ważne są dla osób chcących ubiegać się o stopnie żeglarskie.

TEN REJS

Na tym etapie rejs popłyniemy z fińskiego Turku do Sztokholmu.
Po drodze przepłyniemy przez Archipelag Turku, Alandy i Sztokholmskie Szkiery.
Trasa ta stanowi dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To naprawdę doskonały akwen treningowy!

Dla chętnych podczas rejsu przybliżymy różne zagadnienia żeglarskie, :
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.

TRANSPORT

Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Ten etap rozpoczniemy w fińskim Turku. W sobotę można znaleźć bezpośredni lot z Gdańska.
Z Warszawy czy Krakowa, do Turku można dostać się lotem z 1-dna przesiadką.

Etap zakończymy w Sztokholmie. Do Polski, najprościej powrócić bezpośrednim lotem do Gdańska, Warszawy i Krakowa.

Zaokrętowanie: 01.07.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 07.07.2023 pia, godz. 09:00
Port: Turku Port: Sztokholm (Nynäshamn)
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Finlandia, Alandy
Trasa rejsu: Turku – Alandy – Sztokholm (Nynäshamn)

Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Rejs zaczynamy w fińskim Turku.
Turku - miasto położone w południowo zachodniej części kraju, jest uznawane za najstarszy ośrodek miejski w Finlandii (ślady osadnictwa na tym terenie sięgają epoki brązu). To również miejsce z najstarszym uniwersytetem w kraju.
Obecnie ważny bałtycki port oraz duży ośrodek przemysłowy. Przybywając do Turku znajdziecie wiele interesujących i historycznych miejsc. Na pewno warto zobaczyć:
- średniowieczny warowny zamek zbudowany na przełomie XIII i XIV wieku;
- katedrę z XIII w., najważniejszy religijny budynek Finlandii;
- Muzeum Farmacji – połączone jest z Domem Qwensela. Ten drewniany kompleks mieszkalno apteczny jest najstarszym zachowanym domem mieszkalnym w Turku. Dom pochodzi z roku 1694 roku;
Na spacer koniecznie wybierzcie rejon przepływającej przez miasto rzeki Aurajoki. W ciszy nadbrzeżnych przystani zacumowane są liczne statki i stateczki, które już zakończyły swoją morską służbę, a dziś stanowią miejsce ulokowania licznych punktów gastronomicznych. Spacer można urozmaicić chwilą odpoczynku nad talerzem dobrej zupy rybnej lub przy filiżance kawy.

Dalej przed nami:

Archipelag Turku jest jednym z najpiękniejszych miejsc Finlandii. Choć to morze, to jednak ponad 20.000 niemal nie naruszonych przez człowieka wysp, cyple kamienisty brzeg, jeziora na lądzie, tysiące drzew i rzadkie gatunkami fauny i flory tworzą niepowtarzalne miejsce. Cały obszar Archipelagu został objęty ochroną i uważany jest za jeden najważniejszych parków narodowych Finlandii. To także ważny ośrodek kultury. Organizuje się tu wiele imprez i koncertów a w wielu miejscowych restauracjach znajdziecie tradycyjne fińskie potrawy.
Urocze porty, ciasne przesmyki, bezludne zatoczki, obfite w rybę kotwicowiska… cóż więcej powiedzieć!

Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Dalej zresztą będzie podobnie. Archipelag Sztokholmski składa się w większości z tysięcy granitowych szkierów, które wypiętrzyły się po ustąpieniu lodowca. Zwany jest z tego powodu przez Szwedów ogrodem szkierów, a w przewodnikach określany jako jeden z najlepszych na świecie terenów żeglarskich, wodniackich i widokowych. Latem trudno o lepsze miejsce z piękniejszymi krajobrazami i przede wszystkim ze słońcem świecącym o tej porze roku prawie na okrągło. W białe noce, od maja aż po wrzesień, jeśli nieba nie przykrywają akurat deszczowe chmury, nawet o północy można dostrzec z wody przybrzeżne skały.

I na zakończenie rejsu wpływamy do Nyneshamn – portu wyokrętowania. Fajna mała marina. Stąd szybką kolejką dojedziemy do Sztokholmu.

Sztokholm wyjątkowe miasto, ulokowane na 14 wyspach, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych.

W samym porcie urzekają setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu. Maszty wyrastają z wody jak drzewa w lesie.
Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje polecamy pozostać po rejsie, chociaż dzień dłużej. Pośród wielu możliwości, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści.

Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie więc okazja aby tu powrócić.

Transport do góry

Transport - zgodnie z powyższym opisem.

Jacht do góry

Roberts 44 BC

Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsza niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht, od lat potwierdza swoją dzielność. Popłynął w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, na (i dookoła) Svalbardu, na Islandię i niejako w drodze na daleką Norwegię.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Parametry:

Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM

Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- wsparcie kapitana,
- praktyka manewrowania jachtem na silniku,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu.

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości:
- 25 EUR / osobę / dzień rejsu,
Składka jest rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 470 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!