Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

MEGA STAŻ NA WSCHODNIM BAŁTYKU >>> Rejs z Talina do Gdyni Nr: BRG-R/2023/07/118

Talin – Ventspils – Lipaja – Kłajpeda – Gdynia

Data rozpoczęcia:
22.07.2023 sobota
Data zakończenia:
04.08.2023 piątek
Ilość dni:
14 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Talin – Ventspils – Lipaja – Kłajpeda – Gdynia Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 BC Więcej informacji

Cena: 2 940 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów stażowo-szkoleniowych po Bałtyku, na których z Polski popłyniemy do Sztokholmu, na Alandy, na Archipelag Turku, do Helsinek a wracając zahaczymy o kraje Bałtyckie.
Trasę podzieliliśmy na kilka ciekawych ETAPÓW, na które da się łatwo dotrzeć.

Na rejsie tnąc fale morskie, będziemy wyrabiać długie godziny stażowe. Kapitan zainteresowanym przybliży ważne z punktu widzenia rejsu zagadnienia żeglarskie.

Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom „opinie z rejsu”, które ważne są dla osób chcących ubiegać się o stopnie żeglarskie.

TEN REJS

Na tym etapie rejs popłyniemy z Talina do Gdyni.
Po drodze czeka na Zatoka Ryska i odwiedziny portów Łotwy i Litwy.
Podczas tego rejsu odkryjemy rejony, które nie są często odwiedzane przez polskie jachty. A szkoda, bo Estonia, Łotwa i Litwa mają żeglarzom dużo do zaoferowania.
Na początek chcemy dopłynąć do łotewskich: Windawy i Lipawy, a dalej do litewskiej Kłajpedy, z której wrócimy już do Polski.

Dla chętnych podczas rejsu przybliżymy różne zagadnienia żeglarskie, :
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.

TRANSPORT

Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Ten etap rejsu rozpoczniemy w Talinie. Z Polski, najprościej dostać się tam bezpośrednim lotem z Warszawy.

Etap zakończymy w Gdyni.

Zaokrętowanie: 22.07.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 04.08.2023 pia, godz. 09:00
Port: Talin Port: Gdynia
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: >100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Finlandia, Alandy
Trasa rejsu: Talin – Ventspils – Lipaja – Kłajpeda – Gdynia

Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Rejs zaczynamy w Talinie.
Talin stolica Estonii, położona nad Zatoką Fińską. Historia miasta sięga średniowiecza, kiedy był on ważnym ośrodkiem handlu morskiego, co przyczyniło się do jego rozwoju. W XIX wieku Talin stał się ważnym ośrodkiem przemysłowym. W czasie II wojny światowej miasto zostało zajęte przez Armię Radziecką, a po wojnie przez Związek Radziecki.
Dysponując czasem, warto zwiedzić Stare Miasto, które jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jedną z najpiękniejszych ulic na Starym Mieście, wartą spaceru jest ulica Rataskaevu. Jest to ulica pełna kolorowych kamienic i pięknych budynków z XVII i XVIII wieku. Można wstąpić do sklepików z pamiątkami i rękodziełem, a także do którejś z licznych restauracji czy kawiarni.
Na ulicy Rataskaevu znajduje się również kilka zabytków, takich jak Kościół św. Katarzyny, który jest jednym z najstarszych kościołów w mieście. Jest to kościół gotycki z XIV wieku, który został przebudowany w XIX wieku. Wewnątrz kościoła znajdują się piękne freski i rzeźby.
Innym ważnym zabytkiem na ulicy Rataskaevu jest Dom Gubernatora, który jest jednym z najpiękniejszych budynków renesansowych w mieście. Jest to budynek z XVI wieku, który był kiedyś siedzibą gubernatora miasta. Obecnie jest to muzeum poświęcone historii Talinu.
Warto też odwiedzić:
- Kościół św. Olafa,
- Wieżę Kohtu,
- Muzeum morskie, które poświęcone jest historii handlu i żeglugi morskiej w regionie.
Kulinarnie nie można sobie odmówić dań tradycyjnej estońskiej kuchni, jak kalakukko (rybny pasztecik) lub pirukad (ciasta z różnymi nadzieniami). Do jedzenia pija się tu lokalne Pivo, kompot z pigwy (który jest słodkim, napojem na bazie pigwy, często podawanym jako dodatek do dań). Miejscowym specjałem produkowanym w Talinie od XIX w. jest Vana Tallinn - likier na bazie rumu z dodatkiem przypraw i kawy.

Dalej na naszym kursie , dwa Łotewskie porty:

Ventspils (Windawa) – łotewskie miasto będące ważnym portem oraz ośrodkiem akademickim, ekonomicznym i turystycznym, położone na zachodnim wybrzeżu Łotwy. Historia miasta sięga średniowiecza, kiedy to członkowie Zakonu Kawalerów Mieczowych polecili wybudować tu zamek obronny, a miasto stało się ważnym ośrodkiem handlu morskiego.
Będąc w mieście znaleźć można kilka, interesujących zabytków:
- zamek Zakonu Kawalerów Mieczowych z XIII wieku z ciekawą, interaktywną wystawą,
- Skansen Nadmorski założony w II połowie XX wieku, który przybliża architekturę oraz kulturę dawnych, rybackich wiosek,
- Kościół św. Trójcy.
Będąc w mieście koniecznie przespaceruj się:
- promenadą (ul. Ostas), która ciągnie się wzdłuż rzeki (zobaczyć przy niej można kilka pomników, statek Rota czy Port Zimowy),
- uliczkami malowniczego, charakteryzującego się niską drewnianą zabudową starego miasta.
Odwiedzając którąś z restauracji, warto spróbować potraw tradycyjnej łotewskiej kuchni, jak sklandrausis (ziemniaczana pierożki z mięsem) lub speķa rauši (wędzona szynka).

Liepaja (Lipawa) to miasto którego historia sięga XII wieku, kiedy to zostało założone przez Krzyżaków. W ciągu wieków miasto było pod panowaniem różnych państw i mocarstw, m.in. Szwecji, Rosji i Niemiec.
W mieście nie brakuje zabytków, np.:
- zamek z XIX wieku,
- kościół św. Piotra i Pawła z XVII wieku,
- cerkiew św. Trójcy z XIX wieku.
Dziś miasto zachwyca wspaniałymi terenami zielonymi - parkami i jeziorami. W południowej części miasta, znajduje się starówka z kilkoma, ciekawymi muzeami. Polecamy spacer ulicą Peldu, która jest pełna zabytkowych kamienic i sklepików z pamiątkami.
Odwiedzających miasto, przyciąga również niezwykle uroczy park nadmorski. To ulubione miejsce tak mieszkańców, jak i turystów.
Z kolei w północnej części miasta, spacerujący nad morzem zobaczą pozostałości po wysadzonych fortach (fragmenty tych monumentalnych budowli rozrzucone są po plaży niczym wielkie, dziecięce klocki).

Po Łotwie, czas popłynąć na Litwę, do Kłajpedy.

Kłajpeda, znajdujące się w południowo-wschodniej Litwie nad zalewem Kurońskim Jest miastem o długiej historii sięgającej średniowiecza. W XIII wieku miasto było ważnym ośrodkiem handlowym i rybackim. W czasie I wojny światowej Kłajpeda została zajęta przez Niemców, a po II wojnie światowej przeszła pod panowanie radzieckie.
Z racji położenia, miasto ma długą tradycję rybołówstwa i przemysłu morskiego, a turyści mogą zwiedzić port i Muzeum Morskie (w dwudziestu czterech akwariach muzeum występują cztery ekosystemy: słodkowodny, bałtycki, północny i tropikalny).
W Kłajpedzie znajduje się kilka ciekawych zabytków, w tym Katedra św. Piotra i Pawła, Kościół św. Trójcy, Zamek Kłajpedy i Stary Ratusz. Turyści mogą również odwiedzić Muzeum Litewskiej Kultury Morskiej i Park Historyczny.
Nieopodal portu jachtowego, warto zobaczyć legendarnego Czarnego Ducha (Juodasis Vaiduoklis), czyli mroczną statuę umocowaną do nadbrzeża (przedstawia ona legendarną postać, która w XVI wieku miała ukazać się przerażonemu strażnikowi portu i ostrzec go, że miastu kończą się zapasy).
Laisvės Alėja jest jedną z najważniejszych ulic w mieście i jest pełna sklepów, restauracji i kawiarni. Można w nich zjeść i wypić tradycyjne litewskie potrawy, takie jak cepelinai (kulki ziemniaczane z mięsem lub twarogiem), kibinai (kulki z ciasta z mięsem lub kapustą) i šakotis (wieża ciasta). Napojami tradycyjnymi są miód pitny i miód pitny z ziołami oraz tradycyjnie ważone piwo...

... aż szkoda będzie wypływać w dalszą drogę, drogę powrotną do Gdyni.

Transport do góry

Transport - zgodnie z powyższym opisem.

Jacht do góry

Roberts 44 BC

Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsza niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht, od lat potwierdza swoją dzielność. Popłynął w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, na (i dookoła) Svalbardu, na Islandię i niejako w drodze na daleką Norwegię.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Parametry:

Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM

Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- wsparcie kapitana,
- praktyka manewrowania jachtem na silniku,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu.

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości:
- 25 EUR / osobę / dzień rejsu,
Składka jest rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 940 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!