Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Wody Norwegii >>> Rejs z Bodo do Trondheim Nr: MIM-R/2023/05/404

Bodo – Cieśnina Saltstraumen – Lodowiec Svartisen – Archipelag Vikna – Rorvik – Trondheim

Data rozpoczęcia:
20.08.2023 niedziela
Data zakończenia:
31.08.2023 czwartek
Ilość dni:
11 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bodo – Cieśnina Saltstraumen – Lodowiec Svartisen – Archipelag Vikna – Rorvik – Trondheim Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 38 (3 cab.) Więcej informacji

Cena: 2 500 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów po Morzu Norweskim.

Podczas tego cyklu obędziemy szereg rejsów podczas których w zależności od etapu pływamy wzdłuż norweskiego wybrzeża, zagłębiamy się w norweskie fiordy czy też eksplorujemy norweskie wyspy.

W trakcie każdego rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków na tych morzach i w okolicach portów do których zawiniemy. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne, wyjątkowe i godne zobaczenia.

Płynąc na jeden z rejsów, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego, a w zależności od etapu:
- nawigować będziemy na wodach pływowych,
- żeglować będziemy nocą, dokonując dłuższych przelotów.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez Skippera opinia z rejsu.

Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!


__________________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE !!!

Mam na tym rejsie ostatnie 1-dno miejsce w mesie.

Zalecamy przed rezerwacją telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsca.

__________________________________________________________________________

TEN REJS

Kolejny etap rejsu rozpoczynamy w Bodo, za kołem podbiegunowym. Tu w świetle słońca będziemy żeglować całą dobę.

Zajrzymu do Cieśniny Saltstraumen, intrygującego miejsca gdzie tworzą się jedne z najsilniejszych prądów pływowych tzw. malstromów.

Dalej popłyniemy do miejsca, skąd będziemy mogli eksplorować Lodowiec Svaritsen.

Dalej odwiedzimy archipelag Vikna (to ok. 6 tysięcy szkierowych wysepek) i port Rørvik. Wody otaczające wyspy są jednym z największych łowisk dorsza a my mamy sprzęt wędkarski.

Rejs zakończymy w jednym z największych norweskich miast, w Trondheim.

TRANSPORT

Możliwe warianty podróży (stan na 14.03)

DOJAZD / PRZELOT
Przelot do Bodo z Gdańska (z przesiadką w Oslo) w dniu 20.08 to koszt ok. 680 zł / os.
Przelot do Bodo z Krakowa (z przesiadką w Oslo) w dniu 20.08 to koszt ok. 760 zł / os.

POWRÓT
Przelot do Trondheim do Krakowa (bezpośrednio) w dniu 31.08 to koszt ok. 330 zł / os.
Przelot do Trondheim do Warszawy ( z przesiadką w Oslo ) w dniu 31.08 to koszt ok. 450 zł / os.
Dostępne inne loty do kilku miast polski z 1-dna przesiadką.

Zaokrętowanie: 20.08.2023 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 31.08.2023 czw, godz. 09:00
Port: Bodo Port: Trondheim
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bodo – Cieśnina Saltstraumen – Lodowiec Svartisen – Archipelag Vikna – Rorvik – Trondheim

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

Rejs rozpoczniemy w Bodo.
Bodo to największe miasto w okręgu Nordland. To miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Często stąd rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy do Tromso lub na południe do Trondheim. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na narciarstwo zimą oraz długie spacery w okresie letnim.

Po wypłynięciu z Bodo ruszymy w stronę Cieśniny Saltstraumen, miejsca gdzie tworzą się jedne z najsilniejszych prądów pływowych tzw. malstromów (obserwację tworzących się wirów będziemy oczywiście prowadzić z pobliskiego mostu).

Uzupełniwszy zapasy ruszymy dalej. Na terenie Parku Narodowego Jostedalsbreen znajduje się Lodowiec Svaritsen. To jeden z największych lodowców w Europie, typu kontynentalnego i rozciągający się na długości ponad 20 km, o pow. ok 370 km². Lodowiec znany jest z pięknych krajobrazów: znajdują się tu liczne szczeliny, kanały i niewielkie jeziora, które powstają w wyniku topnienia lodu. Mimo że lodowiec jest ciągle w ruchu, jego tempo topnienia wzrosło w ostatnich latach, co jest związane z globalnym ociepleniem. W związku z tym, naukowcy prowadzą badania na lodowcu, aby zbadać jego dynamikę i wpływ zmian klimatycznych na ten obszar. Istnieją różne trasy na lodowiec, w zależności od poziomu zaawansowania turystów.

Po lodowcu wpłyniemy pomiędzy piękne szkierowe wyspy Archipelagu Vikna, są tam ukryte na końcu świata małe rybackie osady i piękna dziewicza przyroda.

Rejs zakończymy w Trondheim, trzecim co do wielkości mieście Norwegii. Założone w 997 r., długi czas było stolicą kraju, tutaj także zbierał się pierwszy norweski parlament. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii.
Do dziś Katedra Nidarosdomen (narodowa świątynia zbudowana nad grobem św. Olafa) jest miejscem licznie odwiedzanym. Najstarsze jej zachowane fragmenty, pochodzą z połowy XII w.
Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 38 (3 cab.) (2008)
Bavaria Yachts

Jacht posiada 3 kabiny dwuosobowe oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Na rejsach żeglujemy w 7 osób plus skipper.
Jachty są zarejestrowane na 8 osób każdy oraz posiadają stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 8 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).

Jacht jest utrzymany w bardzo dobrym stanie technicznym i hotelowym, dzięki regularnemu, profesjonalnemu i kompleksowemu corocznemu serwisowi.
Na tym jachcie organizujemy rejsy po Morzu Bałtyckim, Północnym i Norweskim.

Długość:
11,72 m
Szerokość:
3,90 m
Zanurzenie:
1,6 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
6 / 3
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
360 l
Zbiornik paliwa:
150 l
Silnik:
40 KM
Wyposażenie

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- 2 chartplottery Raymarine (jeden dotykowy w kokpicie, jeden w nawigacyjnej)
- radar
- autopilot
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
- AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda

WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- grot z listwami stawiany tradycyjnie, genua rolowana
- 6 dużych kabestanów Lewmar
- szprycbuda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- telewizor
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry

WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.

Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL (koszty leczenia) i NW,
- ubezpieczenie KRiT (od rezygnacji z imprezy turystycznej),
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- pościel i ręcznik,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: ok. 200 - 250 EUR/osobę/tydzień w zależności od etapu rejsu - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;

Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.

__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 2 500 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!