Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Lato na Bałtyku >>> Rejs stażowo - turystyczny No.11 Nr: OFS-R/2023/07/52

Kołobrzeg - wybrany kierunek na Bałtyku*** - Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
05.08.2023 sobota
Data zakończenia:
12.08.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg - wybrany kierunek na Bałtyku*** - Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Gib Sea 43 (BZ) Więcej informacji

Cena: 1 900 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs typu “gdzie zawieje”. Startujemy z Kołobrzegu i potencjalnie mamy kilka miejsc gdzie może się skierować.

Realne jest:
- południowe wybrzeże Szwecji,
- Niemcy,
- Bornholm,
- polskie wybrzeże,
- przy bardzo sprzyjających warunkach nawet Kopenhaga.

Wszystko pod okiem kapitana – instruktora, który wszystko wyjaśni i wytłumaczy.

Rejs ma charakter stażowo – turystyczny. Budujemy godzinki na Jachtowego Sternika Morskiego, ale bez nadmiernego spinania się, bo przecież nie o to w żeglarstwie chodzi.

Po rejsie wystawiamy opinie honorowane przez PZŻ.

Zapraszamy!

TEN REJS

Zaczynamy i kończymy w Kołobrzegu. Na początku rejsu wybierzemy trasę i popłyniemy…

W planie mamy popłynąć z wiatrem na Bałtyk. Dni i wieczory na morzu pozwolą uzyskać godziny do stażu morskiego.

Po uzbieraniu stosownej ilości godzin istnieje możliwość kontynuowania szkolenia jesienią na tym samym jachcie na Zatoce Gdańskiej i przystąpienia do egzaminu na JSM na znanym już sobie dobrze jachcie.

Zaokrętowanie: 05.08.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 12.08.2023 sob, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg Port: Kołobrzeg
Liczba godzin stażu: 50-80
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Kołobrzeg - wybrany kierunek na Bałtyku*** - Kołobrzeg

Realizacja wybranej trasy rejsu odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, po konsultacji podejmuje kapitan.

Startujemy z Kołobrzegu, miasta które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin.
Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną.
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

Podczas tego tygodnia możliwe są następujące warianty trasy:

- południowe wybrzeże Szwecji,
- Bornholm i południowe wybrzeże Szwecji,,
- Bornholm i Christianso,
- Bornholm, Mon,
- Zatoka Greifswaldzka, Rugia,
- Rugia i Mon,
- porty polskiego wybrzeża.

Kilka słów o miejscach do których możemy popłynąć:

Sassnitz - to popularny niemiecki kurort wypoczynkowy na Rugii. Atrakcją miasta jest półtorakilometrowe molo, na którego końcu znajduje się wybudowana w 1903 roku latarnia morska.
W Sassnitz znajduje się także zoo (Tierpark Sassnitz) oraz kilka ciekawych muzeów:
- Muzeum Archeologii Podwodnej w którym zgromadzono bogate zbiory różnego rodzaju eksponatów jakie odnalezione zostały pod wodą w niemieckiej części Bałtyku,
- U-Boat Museum,
- Muzeum Rybołówstwa.

Rugia to ciekwa zarówno geograficznie jak i historycznie, bałtycka wyspa.
Wszyscy miłośnicy historii Słowian powinni koniecznie udać się na wysunięty na północ, przylądek, gdzie na niedostępnej kiedyś skale, wznosiła się Arkona - potężny gród plemienia Ranów, z trzech stron otoczony skalistym klifem, a od lądu ogromnym wałem ziemnym. W środku, gród krył domostwa na ponad 1000 mieszkańców a także świątynię Światowida. Ranowie, świetni rybacy i żeglarze, rządzili tym rejonem przez kilkaset lat, dając się we znaki wszystkim sąsiadom z Książętami Piastowskimi włącznie. Gród ostatecznie zniszczyli w 1168 r. Duńczycy, którzy kilkukrotnie organizowali Wyprawy Krzyżowe w te rejony. Dziś po dawnym grodzie pozostały jedynie potężne wały. W okolicy znajduje się także latarnia morska oraz dawny bunkier, pełniący dziś funkcję muzeum.
Również w północnej części Rugii znajduje się Park Narodowy Jasmund obejmujący kompleks lasów bukowych oraz przepiękne kredowe klify. Przez kompleks leśny prowadzą liczne szlaki piesze i rowerowe. Można tu również zwiedzić nowoczesne centrum edukacyjne, w którym poznamy wszystkie procesy, jakie towarzyszyły powstawaniu tego cudu natury.

Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele
kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W
północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące
na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne
dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie
znajduje się też kompleks leśny i wrzosowiska.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej
Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego
skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych
budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz
niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.

Møn kolejna duńska wyspa, na którą możemy popłynać. Znana z majestatycznych kredowych klifów. Fauna i flora Mons Klint są unikatowe i niezwykłe. Jest to jedno z najbardziej niezwykłych miejsc w Europie. Kredowe urwiska osiągają ponad 130 metrów wysokości i rozciągają się na długości ponad 8 kilometrów. Ich wiek szacowany jest na ponad 70 mln lat.
Klintholm mały port rybacki na duńskiej Wyspie Mon. Znajdują się tu między innymi: galeria sztuki, kilka restauracji, w których serwują przepyszną świeżą rybę oraz u nas niespotykane a w powszechne w Danii galerie domowe i wyprzedaże podwórkowe różnych rupieci.
Okolice słyną z majestatycznych wapiennych klifów.

Możemy też popłynąć do Szwecji.
Ystad, miasto urzekającego bajkowym klimatem, który tworzą wąskie brukowane uliczki, kolorowe domki i budynki z muru pruskiego. Pochodząca z przełomu XV i XVII zabudowa szachulcowa w najstarszej zachowanej części miasta, stanowi największy tego typu zespół urbanistyczny w całej Skandynawii. Ważne zabytki i atrakcje Ystad to m.in.: Sankt Petri kyrka (kościół św. Piotra), XIII wieczny Sankta Maria kyrka (kościół Mariacki), XV wieczny ratusz miejski oraz latarnia morska i założone w 1936 roku Konstmuseum (Muzeum Sztuki).
Warto też wybrać się na wycieczkę do Ales Stenar (to 59 głazów ułożonych w kształt łodzi na malowniczym klifie, a owal ma 67 metrów długości oraz 19 szerokości, czyli jest dwa razy dłuższy od słynnego Stonehenge.

Szkiery Blekinge malownicze wybrzeże na południu Szwecji, gdzie dziesiątki
sterczących wysepek czynią spektakularne widoki!
!!!Jakże różne jest to wybrzeże od polskich monotonnych plaż i wydm!!!
Dla żeglarzy szkiery czynią żeglugę trudniejszą, wymagającą precyzji i dokładnych map
- ale jakże jednocześnie ciekawszą!
Władze prowincji starają się na wiele sposobów uatrakcyjnić region. Na turystów czekają tu: piękne wybrzeże, słoneczny (jak na warunki szwedzkie) klimat, malowniczy
krajobraz, lasy, jeziora, czarujące miasteczka, nieskażona przyroda. Dla żeglarzy
Blekinge to osłonięty i urozmaicony akwen – wymarzony na spędzenie żeglarskiego
urlopu. Jest tu wiele portów i porcików do których warto zajrzeć.
Największym miastem i portem regionu jest Karlskrona.

Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku
Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do
współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum
miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i
ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania
i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków
wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska
starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998
roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody
UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka
godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi
udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

Transport do góry

Transport do portu rozpoczęcia rejsu / z portu zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Gib Sea 43 (BZ)

Na ten rejs popłyniemy Jachtem Gib Sea 43.

Dla uczestników rejsu mamy przygotowane 7 miejsc.

Jacht został stworzony dla wygodnych rejsów. Cechuje go wiele wolnej powierzchni na pokładzie, dobrze oświetlone i wentylowane wnętrze. Jacht Gib Sea 43 jest szeroki i właściwość ta została wykorzystana w konstrukcji do maksimum. Szeroka rufa pozwala na obszerne kabiny rufowe i duży kokpit.
Dobrze rozplanowana, obszerna mesa jachtu pomieści wygodnie wszystkich członków załogi.
Układ dwóch kół sterowych, o niezależnym układzie sterociągów, pozwala na swobodne przejście na rufę i lepszą widzialność sternikowi.
Wielkość ożaglowania jest wystarczająca dla pewnej żeglugi.
Jacht dobrze reaguje na ster pod żaglami jak i silnikiem.

Parametry:
Model: Gib Sea 43, 2003
Flaga / rodzaj rejestracji: Polska, komercyjna
Długość: 12,87 m
Szerokość: 4,26 m
Zanurzenie: 1,70 m
Żagle: Genua, Grot (nowe 2020), Fok sztormowy
Powierzchnia ożaglowania: 82 m2
Kabiny: 4
Koje: 8
Łazienki: 2
Pojemność zbiorników na wodę: 500l
Pojemność zbiorników na paliwo: 240 l
Silnik: Yanmar 54 KM

Wyposażenie ratunkowe: EPIRB, tratwa oraz grab bag, kamizelki ratunkowe, apteczka, radio VHF, Navtex, pirotechnika, sprzęt gaśniczy (gaśnice i koce), kombinezony chroniące
przed hipotermią

Wyposażenie nawigacyjne: AIS dwukierunkowy, chartplotter (Navionics), mapy, locje, autopilot, wiatrowskaz, głębokościomierz, Garmin In - Reach

Wyposażenie hotelowe / rekreacyjne: Ponton z silnikiem zaburtowym, wyposażenie kuchenne (blender, slow cooker), piekarnik, łazienki z prysznicem i gorącą wodą, platforma
kąpielowa, radio, biblioteczka (locje, papierowe mapy i inne tytuły, żeglarskie oraz nieżeglarskie), ogrzewanie (Webasto), panel słoneczny, pościel, bimini.

Certyfikaty: Karta Bezpieczeństwa, kategoria pełnomorska, Kategoria konstrukcyjna A wg. Dyrektywy RCD

Zakwaterowanie: cztery podwójne kabiny (jedna z łóżkiem piętrowym). Dwie łazienki.
Obsada: stała załoga 2 osoby + 6 uczestników naszych rejsów.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

1. Opiekę skippera,
2. Miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie;
3. Praktyczne szkolenie żeglarskie;
4, Ubezpieczenie „casco”, OC oraz NNW;
5. Pościel;
6. Dostęp do wszystkich udogodnień jachtowych;
7. Sprzątanie po rejsie;
8. Gaz do kuchenki.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*, zwykle 50 – 70 EUR / tydzień / osobę, przeznaczonej na:
- wyżywienie;
- paliwo;
- opłaty portowe.
Rozliczane składki wg. zużycia, Załoga Stała partycypuje w ww. kosztach.
2. Transportu na miejsce rozpoczęcia rejsu i z miejsca zakończenia;
3. Ubezpieczenia podróżnego;
4. Kosztów lokalnych atrakcji;
5. Wydatków własnych;

Harmonogram płatności:
  • 10% – w dniu rezerwacji online
  • 90% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 900 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!