Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtyk Centralny >>> Rejs ze Sztokholmu do Tallina Nr: KBK-R/2022/07/919

Sztokholm - Szkiery Sztokholmskie - Alandy - Hanko - Tallin

Data rozpoczęcia:
01.07.2023 sobota
Data zakończenia:
08.07.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm - Szkiery Sztokholmskie - Alandy - Hanko - Tallin Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 51 Cruiser (BAl) Więcej informacji

Cena: 2 613 zł 2 750 zł Promocja na pierwsze 3 miejsca!

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na Bałtyk! Na jego centralną część czyli do krainy szkierów.

Pomagamy zobaczyć Wam czym są skaliste wyspy i wysepki, których są tysiące.

Dla tych którzy już byli na morzu, tym rejsem dajemy możliwość kolejnej przygody …

Do Waszej dyspozycji oddajemy duży, dzielny i komfortowy jacht, na tygodniowy rejs po Bałtyku. Jacht ten daje wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.

Podczas rejsu nie zabraknie solidnej dawki szkolenia i wielu godzin żeglugi.

Do tego gwarantujemy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.

Nie musisz też posiadać patentu żeglarskiego, bo na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!

Na jacht zabieramy poza kapitanem do 9 uczestników tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie.

Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.

Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu,
- załoga: maksymalnie 9 uczestników + kapitan.

TEN REJS

… pomożemy Ci zobaczyć na własne oczy, jak wygląda życie po drugiej stronie naszego Bałtyku, setki kilometrów na północ. Podziwiać będziecie mogli zarówno stolice Szwecji jak i Estonii. zobaczycie też jak żyją ludzie na szwedzkim, fińskim i estońskim wybrzeżu Bałtyku.

Na nasz rejs w jedną stronę, wypłyniemy ze Sztokholmu. Pokonamy cudowne szkiery, podziwiając setki wysp i wysepek i skierujemy się na północny-wschód na Alandy. To największy archipelag w Europie nie mniej zachwycający od szkierów. Po wizycie w stolicy archipelagu Mariehamn, płyniemy dalej - ku fińskim brzegom, aby odwiedzić Hanko. Opuszczając Skandynawię, udamy się w ostatni etap naszego rejsu, który planujemy zakończyć w Talinie.

ORGANIZACJA

Spotkamy się w Sztokholmie, w Marinie Vassahamn znajdującej się w sercu starego miasta. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.

Podobnie wygląda zakończenie rejsu w kolejną sobotę. Do Tallina staramy się wpłynąć już w piątek, a rejs kończymy w sobotę. Ze względu na fakt, że uczestnicy mają powrotne samoloty o różnych godzinach, nie ustalamy godziny zakończenia rejsu.

Cała sobota jest dniem techniczno-organizacyjnym.

Zaokrętowanie: 01.07.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 08.07.2023 sob, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Tallin
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery
Trasa rejsu: Sztokholm - Szkiery Sztokholmskie - Alandy - Hanko - Tallin

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Wypływamy ze Sztokholmu.
Sztokholm, wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach.

W samym porcie urzekają setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu. Maszty wyrastają z wody jak drzewa w lesie.
Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje polecamy pozostać po rejsie, chociaż dzień dłużej. Pośród wielu możliwości, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści.

Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie więc okazja aby tu powrócić.

Po wypłynięciu od razu zacznie się krajobrazowa bajka.

Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Archipelag Sztokholmski składa się w większości z tysięcy granitowych szkierów, które wypiętrzyły się po ustąpieniu lodowca. Zwany jest z tego powodu przez Szwedów ogrodem szkierów, a w przewodnikach określany jako jeden z najlepszych na świecie terenów żeglarskich, wodniackich i widokowych. Latem trudno o lepsze miejsce z piękniejszymi krajobrazami i przede wszystkim ze słońcem świecącym o tej porze roku prawie na okrągło. W białe noce, od maja aż po wrzesień, jeśli nieba nie przykrywają akurat deszczowe chmury, nawet o północy można dostrzec z wody przybrzeżne skały.

Kolejnym etapem eksploracji wód Bałtyku Centralnego, będzie Archipelag Alandzki. Ze względu na swe strategiczne, pod względem militarnym i handlowym położenie w centrum Morza Bałtyckiego, Alandy były, już od czasów prehistorycznych, obiektem zainteresowania wielu ludów i państw. Najstarszymi zabytkami wysp są wioski z epoki kamiennej. Na Alandach zobaczyć można również spuściznę Wikingów, pozostałości osiedli i cmentarzyska.
Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Z Alandów popłyniemy do fińskiego Hanko

Rejs zakończymy w Tallinie
Tallin stolica Estonii, położona nad Zatoką Fińską. Historia miasta sięga średniowiecza, kiedy był on ważnym ośrodkiem handlu morskiego, co przyczyniło się do jego rozwoju. W XIX wieku Talin stał się ważnym ośrodkiem przemysłowym. W czasie II wojny światowej miasto zostało zajęte przez Armię Radziecką, a po wojnie przez Związek Radziecki.
Dysponując czasem, warto zwiedzić Stare Miasto, które jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jedną z najpiękniejszych ulic na Starym Mieście, wartą spaceru jest ulica Rataskaevu. Jest to ulica pełna kolorowych kamienic i pięknych budynków z XVII i XVIII wieku. Można wstąpić do sklepików z pamiątkami i rękodziełem, a także do którejś z licznych restauracji czy kawiarni.
Na ulicy Rataskaevu znajduje się również kilka zabytków, takich jak Kościół św. Katarzyny, który jest jednym z najstarszych kościołów w mieście. Jest to kościół gotycki z XIV wieku, który został przebudowany w XIX wieku. Wewnątrz kościoła znajdują się piękne freski i rzeźby.
Innym ważnym zabytkiem na ulicy Rataskaevu jest Dom Gubernatora, który jest jednym z najpiękniejszych budynków renesansowych w mieście. Jest to budynek z XVI wieku, który był kiedyś siedzibą gubernatora miasta. Obecnie jest to muzeum poświęcone historii Talinu.
Warto też odwiedzić:
- Kościół św. Olafa,
- Wieżę Kohtu,
- Muzeum morskie, które poświęcone jest historii handlu i żeglugi morskiej w regionie.
Kulinarnie nie można sobie odmówić dań tradycyjnej estońskiej kuchni, jak kalakukko (rybny pasztecik) lub pirukad (ciasta z różnymi nadzieniami). Do jedzenia pija się tu lokalne Pivo, kompot z pigwy (który jest słodkim, napojem na bazie pigwy, często podawanym jako dodatek do dań). Miejscowym specjałem produkowanym w Talinie od XIX w. jest Vana Tallinn - likier na bazie rumu z dodatkiem przypraw i kawy.

Transport do góry

Transport na miejsce zaokrętowania/z miejsca wyokrętowania, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jak się dostać do Sztokholmu? Odpowiedź jest prosta - najlepiej samolotem. Tak samo zresztą powrót.

Bilety lotnicze nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy organizują podróż do Sztokholmu / ze Sztokholmu we własnym zakresie. Bilety w cenie od 200 PLN.

Tam:

Rejs zaczynamy w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia.
PKP - dojście z dworca PKP Gdańsk do mariny zajmuje kilkanaście minut.

Powrót:
Do Polski samolotem z lotniska Sztokholm-Arlanda.
Bezpośrednie, bardzo tanie połączenia do Polski do miast: Gdańsk, Warszawa, Kraków, Wrocław.

Alternatywa:
Rejs z Polski / do Polski promem.

Jacht do góry

Bavaria 51 Cruiser (BAl)

Jacht którym popłyniemy na Bałtyk, to Bavaria 51 Cruiser.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych. Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim.

Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla 12 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca.
Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością Mesy (salonu).

Uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób (+skipper). Każdy śpi w dwuosobowej kabinie, łącznie ze Skipperem. Mesa jest więc cały czas dostępna dla całej załogi.

Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabiny (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi")
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma trzy łazienki (toaleta, umywalka i prysznic z ciepłą wodą).
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.

Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również telewizor LCD wraz z odtwarzaczem DVD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko.

Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.

Kambuz (kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, mikrofalówka.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l).

DANE TECHNICZNE

Bavaria Cruiser 51 (2015)
Typ: Bavaria Cruiser 51
Rocznik: 2015
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Liczba miejsc: 10+2
Ilość łazienek z prysznicem i WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Silnik: 75 KM

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych,
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach),
- wydatków własnych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 2 613 zł 2 750 zł Promocja na pierwsze 3 miejsca!

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!