Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

BAŁTYK - rejs dla młodzieży Nr: NYC-R/2023/06/168

Szczecin - Bałtyk Zachodni - Kilonia

Data rozpoczęcia:
01.07.2023 sobota
Data zakończenia:
08.07.2023 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Szczecin - Bałtyk Zachodni - Kilonia Więcej informacji
Jacht:
Dufour 36 Więcej informacji

Cena: 1 700 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy młodzież na rejs stażowo-szkoleniowy po Bałtyku. Morska przygoda jest dalszą ścieżką rozwoju młodych żeglarzy i żeglarek.

Organizujemy ten rejs, mając na uwadze, że młodzi żeglarze (którzy mają już za sobą pierwsze rejsy na Mazurach lub na innych akwenach śródlądowych Polski) pragną czegoś więcej, chcą kolejnej przygody tym razem na Bałtyku.

Ten rejs jest dobrą okazją do tego aby sprawdzić się na morzu i powiększyć posiadane umiejętności (manewrowania lekkim jachtem mieczowym lub mieczowo–balastowym) oraz nabyć nowe, związane z żeglugą na morzu, i manewrami w różnych portach jachtem morskim.

Rejs przewiduje zapoznanie się z morskim jachtem balastowym i żeglugę po wodach morskich.

Oprócz realizacji trasy, na rejsie odbywać się będzie szkolenie żeglarskie.

Plan szkolenia:
- Budowa jachtu morskiego,
- Obsługa stanowisk manewrowych: żagle, liny, odbijacze,
- Próbne alarmy na jachcie: pożarowy, łodziowy, „człowiek za burtą” - świadomość zagrożeń wynikających z żeglugi,
- Wprowadzenie do nawigacji morskiej. Praca na mapie,
- Wprowadzenie do locji morskiej: znaki i światła,
- Wprowadzenie do MPZZM – żegluga w sąsiedztwie statków i kutrów rybackich. Prawo drogi na morzu,
- Nauka manewrowania jachtem balastowym,
- Wzbudzenie wartości wynikających z uprawiania żeglarstwa morskiego: konieczność współpracy, budowanie poczucia odpowiedzialności, wzajemna obstawa stanowisk manewrowych.

Rejs przyniesie uczestnikom dużo godzin w morzu, dużo nauki i manewrów podczas rejsu!

Opinia stażowa wystawiana przez kapitana.

TEN REJS

Początek rejsu, to trasa ze Szczecina na wody Bałtyku.

Dalej pożeglujemy na wyspę dzikiej przyrody – Rugię. To tam znajduje się znana w tej części Bałtyku latarnia Arkona, wzniesiona na niedostępnej niegdyś skale.
Kredowe klify półwyspu Jasmund odcinające się od ciemno-błękitnego morza oraz prastare bukowe lasy, którymi porośnięta jest wysoka linia brzegowa długo nie pozwolą o sobie zapomnieć.

Dalej nasza trasa prowadzi przez szlak niemieckich portów hanzeatyckich. To połączenie wyzwania nawigacyjnego z żeglugą po akwenie o głębokich korzeniach historycznych.

Po uzyskaniu w XV wieku monopolu ekonomicznego na akwenach Morza Północnego i Bałtyku, niemiecka Hanza przeżywała okres swojej świetności. Z tego okresu pochodzą liczne zabytki bogatych miast Ligi Hanzeatyckiej. Odwiedzimy między innymi Wismar, który dzięki dobrze zachowanej średniowiecznej zabudowie został wpisany listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Trasa rejsu to, w dużej mierze, żegluga po torze wodnym i wąskich przejściach, na akwenie rozświetlonym w nocy pławami, dzięki którym zgłębimy tajniki nawigacji terestrycznej. Skorzystamy z licznych nabieżników, nauczymy się rozpoznawać bezbłędnie światła pław, staw, latarni…

Rejs zakończymy w Kilonii.

Zatoka Kilońska – zatoka Morza Bałtyckiego, u południowo-wschodnich wybrzeży Półwyspu Jutlandzkiego. Przez Mały Bełt i Wielki Bełt połączona z Kattegatem, przez cieśninę Fehmarn Bełt — z Zatoką Meklemburską i Morzem Bałtyckim oraz przez Kanał Kiloński — z Morzem Północnym.

NASZ REJS MORSKI Z MŁODZIEŻĄ

Istotą szkoleniowych rejsów morskich z młodzieżą jest nabywanie samodzielności i budowanie pewności siebie młodych żeglarzy poprzez udział w nowych życiowo sytuacjach, nie tylko manewrowych. Obcowanie z morzem niewątpliwie zmienia i hartuje charakter.

Młody człowiek na przestrzeni kilkunastu metrów kwadratowych jachtu uczy się otwartości na innych oraz odpowiedzialności. Wachty nie odbywają się przecież w pojedynkę i angażują pracę kilku żeglarzy. Klarowanie żagli, przygotowanie kotwicy, manewry portowe wymagają współpracy i umiejętności dogadania się…niezależnie od tego, kim byłem na lądzie.

Podczas rejsu młodzież odpowiedzialna jest za wszystkie aspekty związane z prowadzeniem żeglugi. Odbywa się to rzecz jasna pod okiem kapitana i oficera. Na rejsie nie ma zawodowego kuka – posiłki muszą zostać wykonane własnymi siłami. Utrzymanie klaru, czyli porządku nie tylko jachtu, ale również własnego, stanie się szybko sprawą naturalną. Młodzież będzie sterować podczas wacht, pełnić obserwację, uczestniczyć w alarmach manewrowych, zgłębiać podstawy klasycznej nawigacji…

Rejs morski to pokonywanie własnych słabości. To przełamywanie strachu, wszak dookoła, po widnokrąg, rozciąga się tylko morze. Rejsy morskie zmieniają… Bardzo. Spróbuj, a nie będziesz potrafił przestać

Zaokrętowanie: 01.07.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 08.07.2023 sob, godz. 09:00
Port: Szczecin Port: Kilonia
Liczba godzin stażu: 40-70
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni
Trasa rejsu: Szczecin - Bałtyk Zachodni - Kilonia

Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku i bieżącej sytuacji epidemiologicznej. W wypadku niekorzystnych warunków, zostanie wybrana trasa alternatywna. O wyborze trasy zadecyduje kapitan na podstawie oceny bieżącej sytuacji.

Trasy alternatywne:

Trasa duńska: Szczecin – Bornholm (Ronne, Hasle, Hammerhavn, Christianso, Alinge, Svaneke, Tejn, Nexo, ) – Szczecin

Trasa na Bornholm z zachodniego wybrzeża Polski zajmuje 8-16 godzin. Żegluga jest bezpieczna, bo w zależności od kierunku wiatru, Bornholm z każdej strony wybrzeża oferuje schronienie przed sztormem. Dzień na Bałtyku jest długi. Świt następuje po godzinie 04, a zachód przed 23.

Trasa polska: Szczecin – porty polskiego wybrzeża (Świnoujście, Dziwnów, Kamień Pomorski, Mrzeżyno, Ustka, Darłowo) – Szczecin
Lokalna trasa - ciekawy trening nawigacyjny.

Transport do góry

Transport do miejsca / z miejsca rozpoczęcia rejsu - pozostaje w gestii Uczestników rejsu.

Jacht do góry

Dufour 36

Jacht żaglowy Dufour 36 classic to łódź umożliwiająca odbycie wymarzonego rejsu.
3 kabiny są na łodzi Dufour 36 classic.
Na jachcie żaglowym są umieszczone 1 WC. Żagle łodzi Dufour 36 classic mają powierzchnię 65 m2.
Dzięki portalowi Yachtguru.pl wynajmiesz jacht Dufour 36 classic podaj miejsce , termin rozpoczęcia i okres czarteru w formularzu powyzej.

PARAMETRY
Długość: 11,08 m
Szerokość: 3,77 m
Zanurzenie: 1,8 m
Liczba miejsc: 8
Zbiornik na paliwo: 168 l
Zbiornik na wodę: 340 litrów.
Silniki: Volvo 28 Hp.

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- Stacjonarny GPS z kompletem elektronicznych map całej Europy
- AIS (nadajnik i odbiornik)
- Radiotelefon UKF z DSC
- Echosonda

WYPOSAŻENIE RATUNKOWE:
- Tratwa ratunkowa (8 - osobowa)
- EPIRB

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- Ogrzewanie
- Lodówka 12V
- Ciepła woda (bojler 230V)
- WC (z ręczną pompką) i prysznic

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- opłata kojowa,
- opieka kapitana i drugiego instruktora pełniącego funkcję oficera,
- szkolenie żeglarskie,
- materiały szkoleniowe,
- ubezpieczenie jachtu,
- gaz do kuchenki.

Cena rejsu nie zawiera

- składki do wspólnej kasy jachtowej - 300 zł/osoba (paliwo, opłaty portowe, prowiant) - składka pobierana na początku rejsu i rozliczana na jego koniec,
- dojazdu do i powrotu z miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW - cena takiego ubezpieczenia to ok. 50 PLN/os.,
- zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie;

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 700 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!