Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

MAJORKA LATEM >>> Wakacyjny rejs na Balearach - No.5 Nr: MSZ-R/2023/09/154

Majorka - Baleary - Majorka

Data rozpoczęcia:
04.09.2023 poniedziałek
Data zakończenia:
11.09.2023 poniedziałek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Śródziemne
Trasa rejsu:
Majorka - Baleary - Majorka Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 51 (MŚrBa) Więcej informacji

Cena: 565 € (2 436 zł)

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs wakacyjny po Balearach.

Zakosztuj czaru żeglowania po ciepłym i słonecznym morzu, przy wiatrach o średniej sile.

Forma rejsu jaką proponujemy – to rejs stażowy. Ale spokojnie - będzie czas nie tylko na żeglarstwo ale i na odpoczynek czy zwiedzanie.

Podczas rejsu stażowego, uczestnicy jako załoga jachtu, będą aktywnie zaangażowani we wspólne prowadzenie i cumowanie jachtu, przyrządzanie posiłków, sprzątanie, planowanie trasy, uczestniczenie w wachtach, przestrzeganie ustalonych postanowień przez załogę. Każdy z uczestników otrzyma od Skippera Opinię z rejsu.

Warto dodać, że w załodze nie odnajdzie się osoba nietolerancyjna, kłótliwa, niedbająca o porządek czy samolubna. Na rejsie jesteśmy grupą żyjącą na małej powierzchni i bez współpracy ani rusz.

TEN REJS

Przepiękne wyspy Balearów – to wakacyjne pragnienie wielu ludzi. Tutaj każdy spędzi swoje wymarzone wakacje.

Przepiękne krajobrazy, niesamowite zatoki z turkusową wodą, ciekawe zabytki kultury hiszpańskiej.
Wszystko to zobaczysz pływając w naszej załodze. Zwiedzanie samych wysp może odbywać się dzięki licznym wypożyczalniom samochodów i skuterów na każdej z wysp.

Jeżeli chodzi o smaki kulinarne, każdy znajdzie coś dla siebie. W kuchni śródziemnomorskiej głównymi składnikami są ryby i owoce morza.
Trzeba pamiętać, iż wyspy Balearów są jednym z większych importerów krewetki oraz producentem soczystych pomarańczy.

Rejs zaczniemy na Majorce. Do wyboru mamy wiele pięknych zatok, portów i porcików z każdej strony wyspy. Na pewno skorzystamy z tych mozliwości.
Wypłyniemy z Majorki i popłyniemy na inne wyspy: Ibizę, Formanterę lub Minorkę. Niestety nie jest mozliwością w kilka dni spenetrować całe Baleary, będzie więc okazja aby tu powrócić.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

Każdy z załogantów zostaje przydzielony do dwuosobowej kajuty. Wspólne obowiązki codziennego życia w grupie 10-ciorga osób powodują nawiązywanie nowych przyjaźni.

Rejs jest prowadzony przez doświadczonego skippera.

Każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu potrzebną do egzaminu na wyższe stopnie żeglarskie i motorowodne.
_ _ _ _ _

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

Zaokrętowanie: 04.09.2023 pon, godz. 16:00 Wyokrętowanie 11.09.2023 pon, godz. 09:00
Port: Majorka (El Arenal) Port: Majorka (El Arenal)
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 40-60
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Śródziemne ‐ Hiszpania, Baleary
Trasa rejsu: Majorka - Baleary - Majorka

Co do samego rejsu to jego trasę planujemy już po zaokrętowaniu.
Jej wybór uzależniony jest przede wszystkim od warunków atmosferycznych, ale również od Waszych sugestii.

Pamiętajcie, że to kapitan odpowiada za Wasze bezpieczeństwo i to on podejmuje ostateczną decyzję.

Ilość godzin jaką uzyskacie na rejsie do stażu to około 40-60.

Kilka słów o Balearach:

Majorka
Największa wyspa archipelagu. Długość jej linii brzegowej wynosi około 160 Mm. Przepiękne klify skrywające malownicze widoczki i ukryte porty. Ilość miejsc do zwiedzania jest oszałamiająca i powoduje to iż, nie jesteśmy w stanie objechać całej wyspy oraz zwiedzić wszystkiego w czasie 7 dni. Na wyspie jest wiele interesujących tras, punktów widokowych i jaskiń. Wszystkie trasy są pomiędzy lasami i sadami pomarańczy, których to Majorka jest największym producentem w Europie.
Główne miasta portowe to: Palma de Malorca, Antrax, Port de Soller, Portocolom, Porto Cristo, Alcudia, Pallenca. Jakże różne wybrzeże z każdej jej strony zachęca Nas do odkrywania nowego. Wyspę Majorkę proponujemy zwiedzać wraz w wyspą Cabrera – przepięknym, dzikim rezerwatem przyrody lub wyspą Minorką. Tak właśnie ustalamy trasy.
Stolicą i największym miastem wyspy jest Palma de Mallorca. Tu zaczynamy rejs, więc warto odwiedzić Stare Miasto (Casco Antiguo), które przyciąga szeregiem zabytków i atrakcji. Godne polecenia są również: monumentalna gotycka Katedra La Seu (kryjąca w swoim wnętrzu dzieła Gaudiego), czy Pałac Królewski Almudaina. Z kolei Muzeum Es Baluard posiada w swoich zbiorach prace artystów, takich jak Gauguin, Miro i Picasso.
Ciekawą wyprawą wydaje się przejazd kolejką jadącą do Soller lub dalej do Port de Soller.
Soller to niezwykle urocze miasteczko. Punktem centralnym jest Plac Konstytucji z przepięknym neogotyckim kościołem św. Bartłomieja. Jak w każdym majorkańskim mieście, tak i w Soller nieodłącznym elementem zwiedzania jest spacer po wąskich, zacienionych uliczkach. Można tu podziwiać secesyjną zabudowę z XVIII i XIX wieku i schronić się przed palącym słońcem. Warto też usiąść w jednej z kawiarni i skosztować soku z pomarańczy z Soller. Oba miasteczka stanowią świetną bazę wypadową do górskich wycieczek w  Serra de Tramuntana.
Na wyspie znajdziemy też miasteczko Valldemossa z polskim akcentem. Znane stało się za sprawą pobytu Fryderyka Chopina i George Sand, którzy mieszkali tu przez 2 miesiące. Miejscowość położona zaledwie 20 km od Palmy na zachodnim wybrzeżu Majorki. Wciśnięta między skalne półki gór Sierra de Tramuntana, wznosi się ponad leżącą u jego stóp doliną. Miasto jest często odwiedzane przez turystów, którzy chcą uciec od wielkomiejskiego zgiełku stolicy.

Minorka słynie z niewielkich, piaszczystych plaż, urokliwych zatoczek, ciepłego, turkusowego morza i sprzyjającej pogody przez cały rok. Do tej pory w architekturze miasteczek odnaleźć można ślady jej dawnego związku z Wielką Brytanią, a to za sprawą pobytu na wyspie admirała Nelsona.
Patrząc na Minorkę aż trudno uwierzyć, że jest jeszcze takie miejsce na ziemi. Miejsce wciąż nie w pełni odkryte.
Skutecznie ukrywa się w cieniu swojej większej siostry Majorki i do najrzadziej odwiedzanych wysp archipelagu.
Nienadmiernie skomercjalizowana wciąż zachowuje swoją pierwotną dziewiczość.
O to, by tak się stało zadbało zresztą UNESCO, które w 1993 r. uczyniło ją chronionym rezerwatem biosfery.
Nic dziwnego, że wielu uznaje Minorkę za najbardziej autentyczną wyspę Balearów.

Ibiza
Wyspa oddalona od Majorki w kierunku południowym o niecałe 10 godzin żeglugi. Ibiza to jedno z najbardziej imprezowych miejsc nie tylko w Hiszpanii, ale i w całej Europie. Kultowe miejsce do wypoczynku w portach Elvisa (stolica Ibizy) oraz San Antonio. Przepiękne widoki zachodów słońca przy klubowej muzyce. Sama wyspa charakteryzuje się przepięknymi punktami widokowymi oraz błękitną wodą. W efekcie stała się swoistym, popkulturowym symbolem oraz synonimem dobrej zabawy, plaż i słońca. Bo Ibiza to także wymarzone miejsce na wakacje. Oczywiście pod warunkiem, że nie przeszkadzają Ci tłumy (dlatego też jesteśmy na jachtach). Pobyt na Ibizie zawsze łączymy z wyprawą na wyspę Formentera.
Historia wyspy sięga ponad 2500 lat i była zamieszkana przez Fenicjan, Kartagińczyków, Rzymian, Wizygotów i Maurów. W XIX wieku wyspa przeszła pod panowanie Hiszpanii.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Zaczynamy i kończymy rejs w porcie El Arenal położonym niedaleko stolicy wyspy Palma de Mallorca i co najważniejsze w pobliżu lotniska (symbol lotniska PMI).

TAM
Na Majorkę dolecieć można bezpośrednio z Polski, z lotnisk w Warszawie, Wrocławiu i Katowicach.

POWRÓT
Do Polski z lotniska na Majorce dolecieć bezpośrednio można do Warszawy, Wrocławia i Katowic.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 51 (MŚrBa)

Bavaria Cruiser 51 (2016)

Komfortowy jacht dla większej ilości osób lub oczekujących więcej przestrzeni do wypoczynku.
Spora ilość miejsca pod pokładem w kabinach, łazienkach, kuchni i salonie, możliwość odseparowania się od reszty załogi.
Bogate wyposażenie jachtu oraz mnóstwo miejsca.
Jacht zabiera 12 osób i jest wyposażony w 5 kabin dwuosobowych, 3 łazieki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

PARAMETRY
- długość: 15.55 m,
- szerokość: 4.67 m,
- zanurzenie: 2.30 m,
- liczba max. miejsc: 12,
- liczba kabin: 5
- silnik Volvo o mocy 75 hp
- liczba WC: 3,
- zbiornik wody (x3): 750.00 l,
- zbiornik paliwa: 340.00 l.
- ożaglowanie: żagiel fok oraz grot o łącznej wielkości 116m2.

Jacht posiada dwa koła sterowe oraz system dwusterowy podwodny.

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zastawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE:
ster strumieniowy, autopilot, wskaźniki zewnętrzne, solary słoneczne, tratwę 12 osobową, środki ratunkowe (szelki bezpieczeństwa i kamizelki ratunkowe), systemy wzywania pomocy EPIRB, transmiter radarowy,
3 zbiorniki na słodką wodę.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
- ręczniki kąpielowe

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta wynosi 170 EUR/tydzień/osobę.
W skład składki wchodzą: opłaty portowe i kotwicowiska, paliwo do jachtu, gaz, koszty pontonu z silnikiem, SUP, koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą oraz wszystkie inne koszty uzupełniające zakupy podstawowego wyposażenia kuchennego.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba

3. Kaucja zwrotna: 50 euro od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 565 € (2 436 zł)

Zakończony

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
02.09.2024 pon
09.09.2024 pon
7 Majorka - Baleary - Majorka 2 400 zł Więcej o rejsie
09.09.2024 pon
16.09.2024 pon
7 Majorka - Baleary - Majorka 2 400 zł Więcej o rejsie
16.09.2024 pon
23.09.2024 pon
7 Majorka - Baleary - Majorka 2 400 zł Więcej o rejsie
23.09.2024 pon
30.09.2024 pon
7 Majorka - Baleary - Majorka 2 400 zł Więcej o rejsie
30.09.2024 pon
07.10.2024 pon
7 Majorka - Baleary - Majorka 2 400 zł Więcej o rejsie
07.10.2024 pon
14.10.2024 pon
7 Majorka - Baleary - Majorka 2 400 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!