Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

BORNHOLM I POŁUDNIOWA SZWECJA Nr: NAV-R/2023/09/74

GDYNIA - BORHNOLM - CHRISTIANSØ - HANÖ - KARLSKRONA - GDYNIA

Data rozpoczęcia:
19.10.2024 sobota
Data zakończenia:
26.10.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
GDYNIA - BORHNOLM - CHRISTIANSØ - HANÖ - KARLSKRONA - GDYNIA Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji

Cena: 1 200 zł 1 500 zł Last minute!

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

BORNHOLM I POŁUDNIOWA SZWECJA (GDYNIA - BORNHOLM - CHRISTIANSØ - HANÖ - KARLSKRONA - GDYNIA) 19.10 - 26.10.2024 (7 dni)

Tym razem z Mariny Gdynia wyruszymy na Bornholm, będzie to rejs typowo stażowy z dużą ilością godzin w morzu.

Po wyjściu za Półwysep Helski popłyniemy na północny zachód wzdłuż polskiego wybrzeża ku przepięknej duńskiej wyspie Bornholm. Naszym celem będzie port na wschodnim wybrzeżu wyspy - Nexø. Gdy już odsapniemy po tym morskim przelocie wypada trochę pozwiedzać, a jest co zobaczyć: muzeum kolejnictwa, park motyli czy też muzeum Bornholmu i samego miasta Nexø.

Kolejnym punktem naszego rejsu będą wyspy Christiansø leżące na północny wschód od Bornholmu oraz szwedzka wysepka Hanö, do której dopłyniemy płynąc niemalże wprost na północ z Christiansø.

Christiansø to magiczne wysepki z których będziemy mogli podziwiać piękne krajobrazy i malownicze zachody słońca. Tak wyjątkowej grupy wysp nie znajdziesz nigdzie indziej w Danii. Położona na wyspie stara twierdza króla Chrystiana V nie zmieniła się od czasu jej założenia w 1684 roku i jest niewątpliwie największa perełką tych wysp. Wyspy mają swój własny rytm dobowy, a surowy charakter unikalnego krajobrazu oferuje niezrównane wrażenia.

Kolejnym przystankiem na trasie naszego rejsu będzie szwedzka wysepka Hanö, która w wojnach napoleońskich była używana jako brytyjska baza morska od 1810 do 1812 roku.

Nastawiamy się na szkolenie i żeglowanie, aby uzupełnić naszą historyczną wiedze żeglarską zwiedzimy również muzeum marynistyczne w Karlskronie. To portowe miasto jest ostatnim zagranicznym portem, w planie naszego rejsu.

Kiedy już nasycimy się duńskimi i szwedzkimi klimatami pożeglujemy w kierunku polskiego wybrzeża...na rybkę, na Hel i z powrotem do Gdyni gdzie oddamy jacht kolejnej załodze.

Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.

Rejs poprowadzi: Maciek Mazur - Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, RYA Yachtmaster Offshore, Crusing Instructor RYA, Nauczyciel Żeglarstwa PZŻ, SRC, LRC, STCW

Zaokrętowanie: 19.10.2024 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 26.10.2024 sob, godz. 09:00
Port: Marina Gdynia Port: Marina Gdynia
Liczba godzin stażu: 70-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bornholm, Christianso, Blekinge
Trasa rejsu: GDYNIA - BORHNOLM - CHRISTIANSØ - HANÖ - KARLSKRONA - GDYNIA

Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i/lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.

Gdynia - Wyspa Bornholm - 145 Mm
Wyspa Bornholm - Christiansø - 15 Mm
Christiansø - Hanö - 45 Mm
Hanö - Karlskrona - 35 Mm
Karlskrona - Hel - 150 Mm
Hel - Gdynia - 10 Mm
RAZEM - 400 Mm
Szacowana ilość godzin w morzu 70-100
Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu:

NEXØ
to urocze miasteczko na wyspie Bornholm, jest popularnym miejscem wśród żeglarzy jako baza wypadowa do ciekawych atrakcji turystycznych wyspy. Możemy tu odwiedzić jeden z małych sklepików, zatrzymać się w kawiarni czy restauracji lub odwiedzić muzeum. Piękny kościół z muru pruskiego w centrum miasta pochodzi z okresu późnego. Wokół kościoła znajduje się wiele wąskich brukowanych uliczek i kolorowych domów z muru pruskiego.
W okolicy Nexø znajduje się wiele pięknych plaż, które oferują doskonałe warunki do kąpieli i relaksu. Największą z nich jest plaża Balka, która jest jedną z najpiękniejszych plaż na Bornholmie. W miasteczku można skosztować tradycyjne bornholmskie przysmaki, takich jak smoked herring czy solsikkekerner - prażone nasiona słonecznika.

SVANEKE
Miasto Svaneke otrzymało tytuł najpiękniejszego miasta w Danii w 2013 roku, konkurując z 14 innymi miastami w Danii. Bygningskultur Danmark skupił się w swojej ocenie na walorach historycznych centrów miast. Svaneke bardzo dobrze zachowuje pejzaż miejski – już w 1975 roku zostało odznaczone Złotym Medalem Europy za zachowanie miasta.

ALLINGE
Allinge-Sandvig było kiedyś dwiema mniejszymi, oddzielnymi wioskami rybackimi, założonymi w okresie średniowiecza. Od tego czasu miasta partnerskie rozwijały się razem na swój własny, szczególny sposób, charakteryzujący się dwoma najważniejszymi zawodami na wyspie; górnictwo i turystyka. Stare domy z muru pruskiego miasta pochodzą z XVIII i XIX wieku; w czasach, gdy Allinge i Sandvig były znane jako wioski rybackie, a także grupy blisko powiązanych gospodarstw przybrzeżnych. Z tego powodu wiele z tych starych domów wiejskich znajduje się obecnie w centrum miasta, a kilka z nich działa obecnie jako czarujące pensjonaty.

Trudno powiedzieć, kiedy kończy się Allinge, a zaczyna Sandvig. W Sandvig znajdziesz się w najbardziej wysuniętej na północ osadzie na Bornholmie, blisko samego cypla. Masywny Hammerknuden – dominuje w krajobrazie na północ od miasta, niemal wystrzeliwując się w morze. Pomiędzy klifami a Sandvig leży urocza plaża Sandvig, uwielbiana zarówno przez turystów, jak i mieszkańców.

CHRISTIANSØ
Wyspa Christianso to urokliwe miejsce położone na Morzu Bałtyckim, na wschód od Bornholmu. Charakteryzuje się pięknymi krajobrazami z urokliwymi zachodami słońca, malowniczymi uliczkami oraz bogatą historią,
To także idealne miejsce dla miłośników aktywnego wypoczynku. Na wyspie można wypożyczyć rowery i przejechać się po malowniczych uliczkach oraz szlakach turystycznych. W okolicy można również uprawiać sporty wodne, takie jak windsurfing czy kajakarstwo.
Miłośnicy historii powinni odwiedzić wiele zabytków znajdujących się na wyspie. Najważniejszym z nich jest Fort Christianso, który został zbudowany w XVII wieku i jest uważany za jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych na wyspie. Wokół fortu znajdują się również wiele ciekawych muzeów, które prezentują historię wyspy oraz regionu.

HANÖ
W lesie można znaleźć dwa mistyczne doły naziemne, Gamla i Nya Kar. Według legendy ślady stóp olbrzyma. W najwyższym punkcie wyspy stoi biała latarnia morska Hanö Fyr z 1906 roku. Jest to jedna z najjaśniejszych latarni na Bałtyku o zasięgu około 40 kilometrów.

Po drodze przez otwarty trawiasty krajobraz od latarni morskiej w kierunku północnego krańca wyspy znajduje się Engelska Kyrkogård, dawny brytyjski cmentarz wojskowy. W wojnach napoleońskich Hanö było używane jako brytyjska baza morska od 1810 do 1812 roku.

Z powierzchnią 2,14 km2 Hanö nie jest szczególnie duże. Około tuzina stałych mieszkańców mieszka na wyłączonej z ruchu kołowego wyspie w Hanöläge, jedynej osadzie i porcie na wyspie. Uwielbiamy takie małe miejscówki położone pośród fal.

KARLSKRONA
Popłyniemy do Kalskrony, miasta założonego w 1680 r., kiedy Karol XI postanowił zbudować tutaj nową szwedzką bazę morską. Ponad 340 lat później pozostałości bazy morskiej oraz dobrze zachowana architektura i plan miasta zrobiły wrażenie na UNESCO, dzięki czemu nadano miastu status światowego dziedzictwa w 1998 roku. Gdziekolwiek się udasz, możesz zobaczyć tego dowody; wspaniałe kościoły, wielkie place, defilady i fortyfikacje, które przyciągają gości z całego świata.

Obowiązkowym punktem na mapie jest Muzeum Marynarki Wojennej - szwedzkie muzeum państwowe, przedstawiające historię szwedzkiej marynarki wojennej. Muzeum położone jest w malowniczym miejscu na wyspie Stumholmen w Karlskronie. W Muzeum Marynarki Wojennej można zwiedzić wiele ciekawych ekspozycji, obejrzeć modele okrętów z XVIII wieku, wejść do prawdziwej łodzi podwodnej oraz podziwiać przepiękne zbiory w Hali Galionów.

Archipelag na którym położna jest Karlskrona, UNESCO uznało za jeden z siedmiu rezerwatów biosfery w Szwecji. Nigdzie indziej na świecie nie można żeglować po Rezerwacie Biosfery UNESCO, podziwiając niesamowite fortyfikacje i budynki.

HEL
W drodze do Gdyni odwiedzimy Hel, naszą bałtycką perełkę. Za każdym razem, gdy wspominam moim zagranicznym przyjaciołom, że powinni odwiedzić Hel, patrzą się na mnie dziwnie. Ale pomimo zabawnej nazwy to naprawdę jedno z obowiązkowych miejsc w Polsce, jeśli szukasz nadmorskiego wypoczynku.

Szerokie i piaszczyste plaże, ładne miasto, piękny las, wyjątkowa lokalizacja, chłodna atmosfera i kilka ciekawych historycznych pamiątek – jest bardzo dużo mocnych powodów, aby wybrać się na Hel. Odkąd pamiętam to moje ulubione miejsce na polskim wybrzeżu Bałtyku i za każdym razem, gdy odwiedzam Hel jestem bardziej niż szczęśliwy. To miejsce nigdy nie zawodzi.

GDYNIA
rejs zakończymy w marinie Gdynia snując morskie opowieści i planując kolejny morski rejs.

Transport do góry

Transport po kraju we własnym zakresie.

Transport po kraju we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 46 Cruiser (2014)
Bavaria Yachtbau

Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.

Długość:
14,27 m
Szerokość:
4,35 m
Zanurzenie:
2,1 m
Liczba miejsc:
10
Liczba koi/kabin:
10 / 4
Liczba WC:
3
Zbiornik wody:
360 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
55 KM
Wyposażenie

- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.

- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3

Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,

Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

Cena rejsu obejmuje:

koszty przygotowania jachtu do rejsu
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie dla chętnych

Cena rejsu nie zawiera

Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.

Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 200 zł 1 500 zł Last minute!

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!