ALL INCLUSIVE NA BAŁTYKU >>> Rejs na Bornholm i szkiery Blekinge - No.2 Nr: KBK-R/2023/09/998
Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk
- Data rozpoczęcia:
- 19.10.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 26.10.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 51 Cruiser (BZ1) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na Bałtyk!
Nasze morze, piękne, fascynujące, czasem groźne.
Czy jest coś za linia horyzontu widzianą z polskiego wybrzeża? A owszem, i my jesteśmy po to, aby Wam to pokazać. Te wyspy, lądy, i ludzi którzy tam żyją.
Do tego gwarantujemy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.
Podczas rejsu nie zabraknie solidnej dawki szkolenia i wielu godzin żeglugi.
Na ten rejs do Waszej dyspozycji oddajemy duży, dzielny i komfortowy jacht. Bo naszym zdaniem tydzień na rejsie na dobrym jachcie, to przygoda i wypoczynek.
Nie musisz też posiadać patentu żeglarskiego, bo na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.
Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!
Na jacht zabieramy poza kapitanem do 9 uczestników tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem.
Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.
Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.
Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu,
- załoga: maksymalnie 9 uczestników + kapitan.
TEN REJS
Rejs rozpoczniemy w Gdańsku. Czekamy na uczestników rejsu w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia, od godziny 16:00 (jeżeli będziesz w Gdańsku wcześniej, możesz przed 16:00 zostawić na jachcie bagaż. Do momentu zbiórki będziesz mogła/mógł spędzić czas na gdańskiej starówce lub w pobliskiej kawiarni.
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki.
Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel.
Planowane do odwiedzenia porty to:
- porty (wybrane) Bornholmu,
– Christianso,
– Karlskrona.
ORGANIZACJA NA REJSIE
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy.
Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego.
Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Zaokrętowanie: | 19.10.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 26.10.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdańsk | Port: | Gdańsk |
Liczba godzin stażu: | 60-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bornholm, Christianso, Blekinge |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdańsk - Bornholm - Christiansø - Karlskrona - Gdańsk |
Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.
Na naszej trasie:
Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde.
Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Popłyniemy na Wyspę i w zależności od siły i kierunku wiatru odwiedzimy któryś z portów wyspy, może będzie to Svaneke. Port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku.
Inny możliwy wariant rejsu, to opłynięcie wyspy od zachodu i wejście do Hasle. Tu, oprócz potężnego portu, zobaczymy białe kominy największej na wyspie wędzarni – świadectwo historii i rybołówstwa bornholmskiego. Nad miastem unosi się zapach olchowego dymu. Zjemy tu "Słońce nad Bornholmem", czyli świeżo uwędzonego śledzia z surowym żółtkiem, rzodkiewką, szczypiorkiem i porcją żytniego chleba.
Zawiniemy też na Christiansø (wyspa archipelagu Ertholmene), położonej 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.
a dalej płyniemy w kierunku szkierów Blekinge, za którymi zlokalizowane jest największe miasto regionu, Karlskrona.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
Transport do góry
Transport na miejsce zaokrętowania uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Rejs zaczynamy w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia.
PKP - dojście z dworca PKP do mariny zajmuje kilkanaście minut.
Samochód - jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.
Jacht do góry
Bavaria 51 Cruiser (BZ1)
Jacht którym popłyniemy na Bałtyk, to Bavaria 51 Cruiser.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych.
Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla 12 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.
Uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Każdy śpi w dwuosobowej kabinie, łącznie ze Skipperem. Mesie jest więc cały czas dostępna dla całej załogi.
Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabiny (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi")
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma dwie łazienki (toaleta, umywalka i prysznic).
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
DANE TECHNICZNE
Bavaria Cruiser 51 (2015)
Typ: Bavaria Cruiser 51
Rocznik: 2015
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Liczba miejsc: 10+2
Ilość łazienek z prysznicem i WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Silnik: 75 KM
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
* - Istnieje możliwość wykupienia pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych,
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach),
- wydatków własnych.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!