Południowa Szwecja >>> Rejs na Kalmarsund i Szkiery Blekinge - No.1 Nr: KBK-R/2023/10/1032
Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk
- Data rozpoczęcia:
- 13.04.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 20.04.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 51 Cruiser (BSz) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po Bałtyku. Popłyniemy do Szwecji.
Bałtyk jest piękny, fascynujący, a czasem groźny.
Wiemy, że od niego często zaczyna się przygoda z morzem, i trwa później przez lata.
Do Waszej dyspozycji oddajemy duży, bezpieczny, dzielny i komfortowy jacht, na tygodniowy rejs po Bałtyku. Jacht ten daje wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.
Podczas rejsu nie zabraknie solidnej dawki praktyki żeglarskiej i wielu godzin żeglugi.
Do tego gwarantujemy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.
Nie musisz też posiadać patentu żeglarskiego, bo na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.
Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!
Na jacht zabieramy poza kapitanem do 9 uczestników tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie.
Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.
Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące praktyki żeglarskiej.
Uwaga: rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego (ważny np. przy egzaminie na JSM).
Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, bezpieczny, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu po rezerwacji miejsc,
- załoga: maksymalnie 9 uczestników + kapitan.
TEN REJS
Ten rejs zaczynamy w Gdańsku, który w ostatnich latach zmienił się nie do poznania.
Na początek rejsu ruszymy w stronę Kalmaru, położonego w cieśninie Kalmarsund. Dalej odwiedzimy kilka miejsc w szwedzkim Blekinge, jak Karlskrona czy Hano.
Na uczestników rejsu czekamy w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia.
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki.
Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel.
Zaokrętowanie: | 13.04.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 20.04.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdańsk | Port: | Gdańsk |
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni: Dania, Szwecja |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdańsk - Kalmar - Karlskrona - Hanö - Gdańsk |
Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.
Jako pierwszy cel naszego rejsu obierzemy szwedzki Kalmar. Aby dotrzeć do portu pokonać musimy ponad 170 Mm, co zajmie nam przy dobrych wiatrach około półtorej doby.
Kalmar miasto położone nad Cieśniną Kalmarską, jest jednym z najstarszych i najciekawszych w południowej Szwecji. W czasach średniowiecza Kalmar w Szwecji był ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach. Są one jednym z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmar rådhus).
Z Kalmar udamy się na szkiery Blekinge (mało kto w Polsce rozpoznaje tą nazwę), gdzie dziesiątki sterczących wysepek czynią widok, spektakularnym! Jakże różne jest to wybrzeże od polskich monotonnych plaż i wydm. Dla żeglarzy szkiery czynią żeglugę trudniejszą, wymagającą precyzji i dokładnych map - ale jakże jednocześnie ciekawszą!
Władze prowincji starają się na wiele sposobów uatrakcyjnić region. Na turystów czekają tu: piękne wybrzeże, słoneczny (jak na warunki szwedzkie) klimat, malowniczy krajobraz, lasy, jeziora, czarujące miasteczka, nieskażona przyroda. Dla żeglarzy Blekinge to osłonięty i urozmaicony akwen – wymarzony na spędzenie żeglarskiego urlopu.
Największym miastem i portem regionu jest Karlskrona.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
Z Karlskrony popłyniemy na zachód. Na szwedzkim wybrzeżu Blegkinge, jest wiele portów i porcików do których warto zajrzeć. Zanim wrócimy do Gdańska, na co liczyć musimy 1-2 doby, jeżeli czas i sprzyjająca prognoza nam pozwolą, zajrzymy jeszcze na sielską wyspę Hano. Wysepka jest cicha i sprawia wrażenie zagubionej na wodach Bałtyku, mocno kontrastując z gwarnymi: Kalmarem i Karlskroną.
Zakończenie rejsu odbywa się w kolejną sobotę do godziny 09:00.
Transport do góry
Transport na miejsce zaokrętowania uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Rejs zaczynamy w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia.
PKP - dojście z dworca PKP do mariny zajmuje kilkanaście minut.
Samochód - jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.
Jacht do góry
Bavaria 51 Cruiser (BSz)
Jacht którym popłyniemy na Bałtyk, to Bavaria 51 Cruiser.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych. Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim.
Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla 12 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca.
Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością Mesy (salonu).
Uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób (+skipper). Każdy śpi w dwuosobowej kabinie, łącznie ze Skipperem. Mesa jest więc cały czas dostępna dla całej załogi.
Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabiny (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi")
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma trzy łazienki (toaleta, umywalka i prysznic z ciepłą wodą).
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również telewizor LCD wraz z odtwarzaczem DVD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, mikrofalówka.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l).
DANE TECHNICZNE
Bavaria Cruiser 51 (2015)
Typ: Bavaria Cruiser 51
Rocznik: 2015
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Liczba miejsc: 10+2
Ilość łazienek z prysznicem i WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Silnik: 75 KM
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
* - Istnieje możliwość wykupienia pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych,
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach),
- wydatków własnych.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!