Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

MAJ NA JACHCIE >>> Majówkowy rejs ze Szczecina, przez Kopenhagę do szwedzkiego Geteborga Nr: BRG-R/2024/05/123

Szczecin - Kopenhaga - Helsingor - Wyspa Anholt - Geteborg

Data rozpoczęcia:
01.05.2024 środa
Data zakończenia:
10.05.2024 piątek
Ilość dni:
9 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Szczecin - Kopenhaga - Helsingor - Wyspa Anholt - Geteborg Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 2 600 zł

Wolne miejsca: 5

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs dla aktywnych żeglarzy o gorącej krwi jak również osoby gotowe na wyzwania i przygody.
To rejs, w którym płyniemy z Polski do Norwegii.

Ten rejs dzielimy na kilka etapów. Na wodzie z Bałtyku popłyniemy przez Cieśniny Duńskie, Kattegat, Skagerrak i dotrzemy na Morze Północne. Po drodze odwiedzimy Danię, Szwecję i Norwegię.

Można wziąć udział w jednym, bądź kilku etapach tej wyprawy, o charakterze stażowo-żeglarskim. W ciągu kilku tygodni przemierzymy setki mil morskich, odbywając podróż na bardzo interesującej trasie.
Pod względem żeglarskim, rejs będzie naprawdę interesujący: długie przeloty, ciasne cieśniny, ciekawymi portami i żeglarstwem na wysokim poziomie.
Każdy z etapów rejsu, będzie okazją do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych portów i miejsc na lądzie oraz poznania ciekawych ludzi zakochanych w żeglarstwie.

Oczywiście godziny spędzone na morzu, zliczają się na „staż morski” tak potrzebny pragnącym uzyskać wyższe stopnie żeglarskie.

Na morzu będzie chłodno i pewnie wietrznie… tak podpowiadają nasze doświadczenia.

UWAGA
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób!!!
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro / osobę /dzień.

TEN REJS

Na początek wypłyniemy ze Szczecina i udamy się do Świnoujścia. Dalej czeka nas Bałtyk, i przelot do Kopenhagi. Przed wejściem do przystani powita nas syrenka. Zacumujemy w klimatycznym Kanale Nyhavn, w którym planujemy postój. Tu spotkamy twardzieli jak my i miło spędzimy czas przy żeglarskich opowieściach. Można wybrać się pod pałac królewski obejrzeć zmianę warty.

Kolejny kurs obierzemy na Helsingor, w którym podziwiać będziemy monumentalny zamek Hamleta w Helsingorze… i wyspę Anholt.

Rejs zakończymy w szwedzkim Geteborgu.

Zaokrętowanie: 01.05.2024 śro, godz. 16:00 Wyokrętowanie 10.05.2024 pia, godz. 09:00
Port: Szczecin Port: Geteborg
Liczba godzin stażu: 90-120
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Dania, Szwecja, Norwegia
Trasa rejsu: Szczecin - Kopenhaga - Helsingor - Wyspa Anholt - Geteborg

UWAGA: wskazana trasa, jest propozycją, którą podczas rejsu będziemy chcieli zrealizować. Warto jednak zwrócić uwagę, iż jej realizacja ostatecznie może ulec zmianie, a to za sprawą warunków pogodowych i kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody i ocenę bieżącej sytuacje podczas rejsu.

Na naszej trasie znajdują się:

Świnoujście
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
- Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
- Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
- Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
- ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).

Wielki Bełt to kanał morski, który łączy Morze Bałtyckie z Morzem Północnym. Przepływa przez Danię i jest jednym z najważniejszych szlaków transportowych Europy. Jego długość wynosi około 60 km, a jego najszersze miejsce ma szerokość ponad 15 km.

Most na Sundzie – wielka konstrukcja inżynieryjna łącząca Danię i Szwecję. Przepłynięcie pod tym mostem, na którym znajduje się autostrada i kolej, zawsze robi wrażenie.

Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.

Helsingor. Z Kopenhagi popłyniemy dalej Sundem, na północ, aby dotrzeć do Helsingoru, gdzie znajduje się znany zamek - Kronborg Slot - czyli zamek szekspirowskiego Hamleta. Będziemy żeglowali wąskim przesmykiem, z dużym ruchem statków. To ważny pod względem edukacyjnym fragment rejsu.

Opuszczając to historyczne miejsce, wypłyniemy na wody cieśniny Kattegat i skierujemy jacht w kierunku wyspy Anholt. Jest gdzie pójść na spacer, czy to po piaskowych, czy kamienistych plażach.

Göteborg to drugie szwedzkie miasto pod względem wielkości i jednocześnie największy port. Miasto jest też największym centrum uniwersyteckim w całej Skandynawii.
Miasto fascynuje ciekawą architekturą i historią, ma też wiele muzeów.
Są też tu wspaniałe parki i ogrody botaniczne, które przyciągają zapalonych przyrodników. Z kolei olbrzymia ilość studentów sprawia, że Göteborg tętni życiem także nocą.
Za najważniejszą atrakcję turystyczną miasta uchodzi wielki park rozrywki Liseberg.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jeżeli wracacie z Bergen - to najlepiej dolecieć samolotem do Polski.

Jeżeli wybieracie się do Kristiansand - to również można dolecieć tam samolotem tanich linii lotniczych z Gdańska.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie i pobyt na jachcie
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie od NNW uczestników

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- gazu do kuchenki
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu

Na pokrycie opłat portowych, paliwa, gazu do kuchenki i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 20-25 EUR za osobę na dzień, w zależności od etapu rejsu.

Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 600 zł

Wolne miejsca: 5

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
11.05.2024 sob
19.05.2024 nie
8 Geteborg - Oslo - Mandal - Kristiansand 2 340 zł Więcej o rejsie
20.05.2024 pon
30.05.2024 czw
10 Kristiansand - Flekefjord - Egersund - Stawanger - Preikestolen - Bergen 2 860 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!