Poznaj Wyspy Alandzkie >>> Rejs turystyczno-stażowy Nr: KRS-R/2024/05/7
Sztokholm - Alandy - Sztokholm
- Data rozpoczęcia:
- 25.05.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 01.06.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Sztokholm - Alandy - Sztokholm Więcej informacji
- Jacht:
- Dufour 460 GL Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy w maju na rejs turystyczno-stażowy pod hasłem: "Poznaj Wyspy Alandzkie"
Jeśli marzysz o niezapomnianej podróży, podczas której będziesz mógł nie tylko popływać, ale także odkrywać cudowną przyrodę Wysp Alandzkich i zdobyć doświadczenie w sterowaniu dużym jachtem, to nasz rejs jest stworzony właśnie dla Ciebie.
Bałtyk wiosną może zaskoczyć zarówno wymagającymi warunkami, jak i rozpieszczać słoneczną, wiosenną aurą, co sprawia wiele radości i frajdy.
Dodatkowo, wczesna wiosna na Bałtyku to idealny czas na doskonalenie umiejętności przed sezonem żeglarskim i prowadzeniem własnego rejsu!
Po zakończeniu rejsu, każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu zgodnie z wymaganiami Polskiego Związku Żeglarskiego (PZŻ). (Opinia przyda się do stażu na Jachtowego Sternika Morskiego lub do stażu na Kapitana).
Dołącz do naszej wyprawy i zanurz się w fascynującym świecie Bałtyku!!!
TEN REJS
Rozpoczynamy i kończymy naszą podróż w malowniczym Sztokholmie.
Popłyniemy na Archipelag Alandzki.
Podczas rejsu, na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo załogi.
W planach mamy pływanie, odpoczywanie i zwiedzanie. Zawiniemy do portów, ale najczęściej będziemy stać na dziko i podziwiać przyrodę wysp.
Trasa rejsu będzie elastycznie dostosowana do aktualnych warunków pogodowych. Oczywiście, podczas planowania trasy będziemy dążyć do zapewnienia niepowtarzalnych doznań.
ATUTY REJSU
- rejs trwający 7 dni (od soboty godz. 18:00, do soboty godz. 08:00);
- dbamy o dobrą, żeglarską atmosferę;
- płyniemy dużym jachtem 51 stóp (5 kajut – 10 koi), nikt nie śpi w messie;
- skład załogi: 9+1 (kapitan), wszyscy uczestniczą w pracach na jachcie, kapitan przydziela wachty;
- na rejsie będziemy doskonalić umiejętności sterowania dużym jachtem w różnych warunkach (każdy będzie miał możliwość sterowania dużym jachtem);
- szkolenie z bezpieczeństwa dla wszystkich;
- w trakcie rejsu odbędą dla chętnych ogólne warsztaty nawigacyjne i inne zajęcia przygotowujące do samodzielnego prowadzenia jachtu.
Wybór kabiny:
Przydział kabin na jachcie odbywa się na miejscu na zasadzie losowania lub uzgodnień załogi. W ostateczności miejsca wyznacza skipper. Nie dotyczy to osób, które wykupiły opcję wcześniejszego wyboru kabiny. Rezerwacja wybranej kabiny – 200 zł/kabina.
Wyżywienie
Podczas naszego rejsu, wszyscy uczestnicy mają wpływ na to, co będziemy jedli każdego dnia.
Razem decydujemy, co chcemy mieć na pokładzie – stawiamy na świeże, zdrowe produkty, z których sami będziemy przygotowywać posiłki.
Po przybyciu do mariny, część załogi wyrusza do pobliskiego supermarketu, aby zrobić podstawowe zakupy. Zachęcamy do regularnego uzupełniania zapasów w lokalnych sklepach i na bazarach, co zapewnia nie tylko świeżość jedzenia, ale także możliwość spróbowania lokalnych specjałów. Taka elastyczność pozwala nam na dużą różnorodność posiłków, dopasowanych do gustów każdego z uczestników. Kapitan służy pomocą przy sporządzaniu listy zakupów.
Kapitan nie partycypuje w kosztach wyżywienia. Korzysta z zapasów zakupionych przez załogę.
Zaproszenie kapitana na wspólne jedzenie poza jachtem, na przykład do restauracji lub barów, jest mile widziane, jednak decyzja należy do uczestników rejsu.
Zaokrętowanie: | 25.05.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 01.06.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Sztokholm - Moranviken Marina | Port: | Sztokholm - Moranviken Marina |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-70 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja, Finlandia, Alandy |
---|---|
Trasa rejsu: | Sztokholm - Alandy - Sztokholm |
Kierunek i ostateczna trasa rejsu zostanie zaplanowana przed jego rozpoczęciem przez Kapitana, z uwzględnieniem warunków pogodowych i sugestii załogi.
PLAN TRASY
Dzień 1: Moranviken Marina Sztokholm;
Dzień 2: Sztokholm – Marienhamn (80 mil morskich);
Dzień 3: Zwiedzanie stolicy Alandów – Marienhamn, po południu wypływamy do Eckero, (20 mil);
Dzień 4: zwiedzanie Eckero, wieczorem rejs do Vardo, (50 mil);
Dzień 5: zwiedzanie Vardo i okolic, rejs do Sottunga (20mil);
Dzień 6: rejs na grupę, wysp Rödhamn – zwiedzanie wysp Rödö, Gloskär i Långö (30 mil), wieczorem wypływamy do Sztokholmu (90 mil);
Dzień 7: zwiedzanie Sztokholmu, czas do wykorzystania indywidualnie;
Dzień 8: Sztokholm – koniec rejsu.
Sztokholm. Stolica Szwecji to absolutnie wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone archipelagiem sztokholmskim, składającym się z ponad 20 tysięcy wysp i wysepek!!! Ważne dla nas. To to, że trochę uroku i trudu pływania po szkierach uda nam się uszczknąć. Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Będziecie pod wrażeniem.
Wracając do Sztokholmu, pomimo, iż to duże miasto to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni, lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.
Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje, najlepiej byłoby przylecieć do Sztokholmu choć dzień lub dwa wcześniej. Pośród wielu możliwości jakie daje turystom to miasto, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści,
… i wiele innych. Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.
Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.
Nadmorskie miasteczko Mariehamn ma wiele do zaoferowania w odległości krótkiego spaceru. Mariehamn słynie z malowniczych uliczek z willami z początku XX wieku. Dla tych, którzy interesują się historią, jest kilka muzeów do odwiedzenia. Łaźnia Mariebad na wschodnim wybrzeżu miasta oferuje zarówno relaks, jak i zabawę. Znajdziesz tu kilka basenów, saun i zjeżdżalnię wodną!
Niewiele miejsc jest tak uroczych jak stara wioska rybacka w Käringsund, Eckerö. Znajdziesz tu przystanie dla łodzi stojące w rzędzie, a wędrówka po nich jest prawdziwym przeżyciem. Okolica jest idealna na spokojne spacery i pikniki nad morzem. W sezonie zatoka z przystanią dla gości tętni życiem, ale w pozostałych porach roku panuje tu cisza i spokój. Przejdź się po molo dla gości, które pięknie biegnie wzdłuż linii brzegowej i podziwiaj widok na Käringsund ze szczytu wzgórza. Stąd tylko dziesięć minut spacerem do innego popularnego zabytku w Eckerö, poczty i urzędu celnego. Budynek ukończono w 1828 roku według projektu słynnego architekta Carla Ludviga Engela.
Wieże widokowe na Alandach to obowiązkowy punkt programu zwiedzania. Wieże są zaznaczone na mapie Wysp Alandzkich w broszurach turystycznych – rozpocznijmy safari widokowe! Wieże widokowe są dostępne dla każdego, kto ceni sobie fantastyczne widoki.
Prawdziwym klasykiem dla wszystkich odwiedzających punkt widokowy jest Höga C w Café Uffe på berget w Godby, Finström, niedaleko mostu Färjsundet. Jest to wieża widokowa wysokiej klasy, z której przy dobrej pogodzie można zobaczyć co najmniej pięć gmin i kilka kościołów. Wieża jest ekscytująca, ponieważ w wietrzne dni może się nieco kołysać. Po takim widoku smakuje dobrze z filiżanką kawy i lodami w kawiarni
Transport do góry
Dojazd na rejs i powrót uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jak dostać się do Sztokholmu?
Bezpośrednie połączenia z lotniskiem w Sztokholmie zapewniają linie WizzAir i RyanAir i LOT. Loty odbywają się z największych polskich miast: Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania i Wrocławia. Lot z Gdańska trwa ok. 1,5 godzin. W promocji można wyszukać bilet taniego przewoźnika za 300-500 zł w obie strony, bez bagażu rejestrowego.
Z lotniska do mariny możesz dostać się na wiele sposobów: pociągiem, taksówką, busem lub prywatnym transferem. Przejazd pociągiem do centrum zajmie około 20 minut i kosztuje ok. 240 SEK.
Moranviken Marina jest położona nie daleko Sztokholmu. Można stawać przy pomostach z Y-boomami, lub przy pławach cumowniczych, prostopadle do kei, ewentualnie longside po zewnętrznej stronie pomostu. Pomost po lewej stronie od wejścia do portu jest zarezerwowany dla miejscowych. Prąd i woda dostępne na kei, WC i prysznice w dużym budynku zaraz za Hemnkontor (ten znajduje się przy stanowiskach z pławami). Podejście (a właściwie podejścia, bo jest ich kilka) z pełnego morza prowadzi przez labirynt szkierów i może być samo w sobie trasą na kilkudniowy rejs:).
Jacht do góry
Dufour 460 GL
Dufour 460 GL
O to jacht zaprojektowany z myślą o wysokich żeglarzach – wysokość w mesie to ok 205 cm. Wysoki sternik może sterować w pozycji całkowicie wyprostowanej, bimini jest umieszczone odpowiednio wysoko, koje są także odpowiednio długie. W czarterze dominują Dufour-y wyposażone w grot zwijany do masztu, ale są także dostępne egzemplarze z grotem listwowym.Jacht ma dwie płetwy sterowe. Roczniki dostępne w czarterze – od 2015. Odkryj piękno Alandów z ich licznymi zatokami i wysepkami, korzystając z komfortu tego jachtu żaglowego.
Dane techniczne
Port: Sztokholm
Model: Dufour 460 GL
Długość: 14,99 m
Szerokość: 4,67m
Zanurzenie max: 2,25m
Max. pasażerów: 12
Koje: 10
Kabiny: 5
Łazienki/toalety: 3
Powierzchnia żagli: 127m2
Dinghy: w standardzie (silnik zewnętrzny w opcji)
Zbiornik z wodą: 560l
Zbiornik paliwa: 280l
Wyposażenie dodatkowe: prysznic zewnętrznym, bimini, sprayhood, ploter zewnętrzny, autopilot.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie w kabinie dwuosobowej. Nikt nie śpi w mesie,
- opiekę doświadczonego skippera,
– realizację programu rejsu, uzależnioną od warunków pogodowych
- opłaty postojowe jachtu w porcie macierzystym,
- obsługę i organizację rejsu,
- szkolenie z bezpieczeństwa dla wszystkich,
- elementy szkolenia z żeglarstwa morskiego dla chętnych.
Cena rejsu nie zawiera
Do podziału na załogę (kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do instruktora w gotówce pierwszego dnia szkolenia i rozliczane na koniec szkolenia:
– zwrotna kaucja jachtu (o ile w trakcie rejsu nie było strat lub zniszczeń na jachcie – odpowiedzialność solidarna uczestników),
– sprzątanie jachtu po rejsie + butla gazowa do kuchenki,
– opłaty postojowe w portach poza portem macierzystym,
– paliwo zużyte podczas rejsu (w przypadku zamkniętych stacji paliw rozliczenie z motogodzin + webasto),
– wyżywienie na jachcie – kwota będzie ustalona i rozliczona przez załogę.
Wszystkie powyższe płatności są dokonywane na miejscu, gotówką do rąk skippera lub wyznaczonego członka załogi.
Wysokość dopłat:
– wyżywienie ok. 15 euro/osoba na dzień (do ustalenia z załogą),
– składka burtowa (porty, kaucja, paliwo, sprzątanie, pościel i ręczniki) – 260 euro/osoba,
Skipper nie dokłada się do składki na wyżywienie i do składki burtowej.
Opłaty indywidualne:
– transport do i z miejsca zaokrętowania
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
18.05.2024 sob
25.05.2024 sob |
7 | Sztokholm - Alandy - Sztokholm | 1 990 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!