Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

SZWEDZKIE SZKIERY i ALANDY >>> Wakacyjny rejs na szkierach - No.6 Nr: MSZ-R/2024/08/219

Sztokholm - Alandy - Sztokholm

Data rozpoczęcia:
10.08.2024 sobota
Data zakończenia:
17.08.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm - Alandy - Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 44 Więcej informacji

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs na północ, to nie tylko Bornholm czy Karlskrona. Bałtyk daje o wiele więcej możliwości.

Od Szwecji przez Archipelag Alandzi po Finlandię, jest obszar Bałtyku na którym znajdują się tysiące wysp i wysepek, tzw. "SZKIERÓW". Chciałabyś/Chciałbyś zobaczyć to na własne oczy, a nie tylko oglądać zdjęcia w internecie? Spakuj zatem torbę żeglarską i ruszaj z nami na przygodę!

Dla żeglarzy, żegluga na takim akwenie to duże wyzwanie nawigacyjne a zarazem możliwość zdobycia dużego i cennego doświadczenia morskiego.

Na ten rejs płyniemy jachtem, dającym wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.

Trasa jest na tyle długa, iż nasz rejs podzieliliśmy na etapy, stanowiące propozycje rejsów.

Każdy etap jest interesujący. Na każdym zakładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

__________________________________________________________________

Uwaga - ostatnie miejsce!!!

Przed rezerwacją zalecamy telefonicznie potwierdzić dostępność tego ostatniego miejsca.

__________________________________________________________________

TEN REJS

Rejsy po SZKIERACH SZTOKHOLMU i ARCHIPELAGU ALANDÓW, to niezapomniane wrażenia i edukacja żeglarska na każdym poziomie.

Tereny skandynawskich szkierów są akwenami przepięknymi, ale i zarazem trudnymi pod kątem żeglarskim, związanym ze specyficznym podłożem dna, składającym się w 90% ze skał.

Czy wiecie, że jeszcze do roku 2000, przy braku nawigacji elektronicznej, były one w zasadzie niedostępne dla większości żeglarzy Morza Bałtyckiego!!!

Brak doświadczenia w czytaniu map morskich, kończył się rychłym kontaktem z kamieniami czy głazami, wyłaniającymi się z wody niczym posągi. Po dziś dzień, znaczna część akwenu ma nieprecyzyjne mapy elektroniczne, na których nie wszystkie głazy są naniesione!

Zdecydowanie jest to więc akwen, który uczy pokory… a my właśnie na tym akwenie, dla chętnych przeprowadzimy warsztaty nawigacyjne. Prowadzimy zajęcia na mapach papierowych, jednocześnie łącząc wiedzę z praktyką. Ale tego już sam musisz doświadczyć.

Tradycją skandynawską jest przede wszystkim sauna. Spotkać ją można na każdej wyspie. Po każdym dniu żeglugi i wytężonej uwagi przychodzi czas na zasłużony relaks. Niezależnie od pogody, wygrzanie się w gorącej saunie, gdzie samemu musimy naszykować piec, oraz wejście do zimnego północnego Bałtyku przynosi ulgę ciału.
Miłośnicy sauny na szkierach mają prawdziwy raj. Na naszej trasie możemy spotkać sauny z XIX wieku, aż po najbardziej nowoczesne konstrukcje tego typu.
Mamy nadzieję, że do nas dołączysz, aby rozwijać w sobie tą jedną z najpiękniejszych pasji – na naszych rejsach w przepięknych rejonach szkierów.

TRANSPORT LOTNICZY

Do SZTOKHOLMU dostać można się samolotami linii WIZZ AIR i RYANAIR lecącymi bezpośrednio z Gdańska, Warszawy, Krakowa.

Powrót ze SZTOKHOLMU liniami Wiz Air i Ryanair po rejsie - bezpośrednio do Gdańska, Warszawy i Krakowa.

Szczegóły na stronach linii lotniczych.

Zaokrętowanie: 10.08.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 17.08.2024 sob, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Sztokholm
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Finlandia, Alandy
Trasa rejsu: Sztokholm - Alandy - Sztokholm

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

Nasz rejs zaczniemy w Sztokholmie.
Stolica Szwecji to absolutnie wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone Archipelagiem Sztokholmskim.
Pośród wielu możliwości jakie daje turystom to miasto, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści,
… i wiele innych. Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.

Sztokholmskie Szkiery - to kraina wysp na Bałtyku, na wschód od Sztokholmu, składająca się z 24 tysięcy mniejszych i większych wysp. Archipelag rozciąga się na przestrzeni 150 km, od wyspy Archolma na północy do Landsort na południu.
Wyspy te różnią się nie tylko wielkością, ale też ukształtowaniem, szatą roślinną i urokiem. Scenerie takich wysp to lasy i skały, łąki i pastwiska, przystanie, plaże oraz oczywiście zabudowania (domy, domki, budynki gospodarcze). Na wielu wyspach są kawiarenki, butiki, restauracje. Archipelag to raj zarówno dla żeglarzy, jak i osób posiadających na którejś z wysp swój domek letniskowy.

Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Rejsy z TURKU
Do fińskiego TURKU dostać można się samolotem linii WIZZ AIR lecącym z Gdańska.

Powrót również tymi liniami po rejsie.

Rejsy ze SZTOKHOLMU
Do SZTOKHOLMU dostać można się samolotami linii WIZZ AIR i RYANAIR lecącymi bezpośrednio z Gdańska, Warszawy, Krakowa.

Powrót ze SZTOKHOLMU liniami Wiz Air i Ryanair po rejsie - bezpośrednio do Gdańska, Warszawy i Krakowa.

.
Szczegóły w wyszukiwarkach lotów i/lub na stronach linii lotniczych.

Jacht do góry

Bavaria 44
Bavaria Yachts

Bavaria 44 to doskonała opcja na tygodniowe rejsy. Nie tylko zapewnia komfort, ale jest również znana ze swojej zwrotności.
Ten jacht pozwala cieszyć się szybszymi i dłuższymi rejsami dzięki przestronnym schowkom i pojemnym zbiornikom na wodę i paliwo.

Długość:
13,95 m
Zanurzenie:
1,7 / 1,9 m
Liczba miejsc:
10
Liczba koi/kabin:
9 / 4
Liczba WC:
2
Zbiornik wody:
360 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
75 KM
Wyposażenie

- ploter map z GPS Raymarine,
- wiatromierz,
- log z echosondą,
- radio VHF z DSC,
- autopilot,
- barometr,
- lornetka,
- przybory nawigacyjne,
- busola,
- mapy papierowe,
- AIS.

- składany stół ze schowkiem w kokpicie
- prysznic z ciepłą wodą na rufie

- szprycbuda
- bimini
- 2 koła sterowe
- elektryczna winda kotwiczna 40m
- odbijacze
- kabestany dwubiegowe

BEZPIECZEŃSTWO
- kamizelki ratunkowe,
- koło ratunkowe,
- radiopława EPIRB,
- zestaw pirotechniki do wzywania pomocy,
- reflektor radarowy na szczycie masztu.

____________________________
* - zdjęcia poglądowe

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę skippera,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową* zależą od trasy:
- na trasie: Gdynia - Sztokholm (30.07-07.07.2024), składka wyniesie ok. 130 EUR / osoba,
- na trasie: Sztokholm - Turku (07-16.07.2024), składka wyniesie 150 EUR / osoba,
- na trasie: Turku - Turku (16-25.07.2024), składka wyniesie 150 EUR / osoba,
- na trasie: Turku - Turku (25.07-01.08.2024), składka wyniesie 130 EUR / osoba,
- na trasie: Turku - Sztokholm (01-10.08.2024), składka wyniesie 170 EUR / osoba.
- na trasie Sztokholm - Sztokholm (10-17.08.2024), składka wyniesie 130 EUR / osoba.

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: 50 euro (lub 250 zł) od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet (w przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana).

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!