ARCHIPELAG TURKU, ALANDY i SZTOKHOLM >>> Wakacyjny rejs na szkierach - No.5 Nr: MSZ-R/2024/08/220
Turku - Alandy - Sztokholm
- Data rozpoczęcia:
- 01.08.2024 czwartek
- Data zakończenia:
- 10.08.2024 sobota
- Ilość dni:
- 9 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Turku - Alandy - Sztokholm Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Rejs na północ, to nie tylko Bornholm czy Karlskrona. Bałtyk daje o wiele więcej możliwości.
Od Szwecji przez Archipelag Alandzi po Finlandię, jest obszar Bałtyku na którym znajdują się tysiące wysp i wysepek, tzw. "SZKIERÓW". Chciałabyś/Chciałbyś zobaczyć to na własne oczy, a nie tylko oglądać zdjęcia w internecie? Spakuj zatem torbę żeglarską i ruszaj z nami na przygodę!
Dla żeglarzy, żegluga na takim akwenie to duże wyzwanie nawigacyjne a zarazem możliwość zdobycia dużego i cennego doświadczenia morskiego.
Na ten rejs płyniemy jachtem, dającym wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.
Trasa jest na tyle długa, iż nasz rejs podzieliliśmy na etapy, stanowiące propozycje rejsów.
Każdy etap jest interesujący. Na każdym zakładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.
Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.
__________________________________________________________________
Uwaga - ostatnie miejsce!!!
Przed rezerwacją zalecamy telefonicznie potwierdzić dostępność tego ostatniego miejsca.
__________________________________________________________________
TEN REJS
To będzie rejs po SZKIERACH ARCHIPELAGU TURKU, ARCHIPELAGU ALANDÓW i SZKIERACH SZTOKHOLMSKICH. Przyniesie wam niezapomniane wrażenia i edukację żeglarską na każdym poziomie.
Tereny skandynawskich szkierów są akwenami przepięknymi, ale i zarazem trudnymi pod kątem żeglarskim, związanym ze specyficznym podłożem dna, składającym się w 90% ze skał.
Czy wiecie, że jeszcze do roku 2000, przy braku nawigacji elektronicznej, były one w zasadzie niedostępne dla większości żeglarzy Morza Bałtyckiego!!!
Brak doświadczenia w czytaniu map morskich, kończył się rychłym kontaktem z kamieniami czy głazami, wyłaniającymi się z wody niczym posągi. Po dziś dzień, znaczna część akwenu ma nieprecyzyjne mapy elektroniczne, na których nie wszystkie głazy są naniesione!
Zdecydowanie jest to więc akwen, który uczy pokory… a my właśnie na tym akwenie, dla chętnych przeprowadzimy warsztaty nawigacyjne. Prowadzimy zajęcia na mapach papierowych, jednocześnie łącząc wiedzę z praktyką. Ale tego już sam musisz doświadczyć.
Tradycją skandynawską jest przede wszystkim sauna. Spotkać ją można na każdej wyspie. Po każdym dniu żeglugi i wytężonej uwagi przychodzi czas na zasłużony relaks. Niezależnie od pogody, wygrzanie się w gorącej saunie, gdzie samemu musimy naszykować piec, oraz wejście do zimnego północnego Bałtyku przynosi ulgę ciału.
Miłośnicy sauny na szkierach mają prawdziwy raj. Na naszej trasie możemy spotkać sauny z XIX wieku, aż po najbardziej nowoczesne konstrukcje tego typu.
Mamy nadzieję, że do nas dołączysz, aby rozwijać w sobie tą jedną z najpiękniejszych pasji – na naszych rejsach w przepięknych rejonach szkierów.
TRANSPORT LOTNICZY
Do fińskiego TURKU dostać można się samolotem linii WIZZ AIR lecącym z Gdańska.
Cena biletu lotniczego wynosi od ok. 200 PLN (stan na 03.07).
Powrót ze SZTOKHOLMU liniami Wiz Air i Ryanair po rejsie - bezpośrednio do Gdańska, Warszawy i Krakowa.
Szczegóły na stronach linii lotniczych.
Zaokrętowanie: | 01.08.2024 czw, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 10.08.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Turku | Port: | Sztokholm |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 70-100 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja, Finlandia, Alandy |
---|---|
Trasa rejsu: | Turku - Alandy - Sztokholm |
Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.
Turku - miasto położone w południowo zachodniej części kraju, jest uznawane za najstarszy ośrodek miejski w Finlandii (ślady osadnictwa na tym terenie sięgają epoki brązu). To również miejsce z najstarszym uniwersytetem w kraju.
Obecnie ważny bałtycki port oraz duży ośrodek przemysłowy. Przybywając do Turku znajdziecie wiele interesujących i historycznych miejsc. Na pewno warto zobaczyć:
- średniowieczny warowny zamek zbudowany na przełomie XIII i XIV wieku;
- katedrę z XIII w., najważniejszy religijny budynek Finlandii;
- Muzeum Farmacji – połączone jest z Domem Qwensela. Ten drewniany kompleks mieszkalno apteczny jest najstarszym zachowanym domem mieszkalnym w Turku. Dom pochodzi z roku 1694 roku;
Na spacer koniecznie wybierzcie rejon przepływającej przez miasto rzeki Aurajoki. W ciszy nadbrzeżnych przystani zacumowane są liczne statki i stateczki, które już zakończyły swoją morską służbę, a dziś stanowią miejsce ulokowania licznych punktów gastronomicznych. Spacer można urozmaicić chwilą odpoczynku nad talerzem dobrej zupy rybnej lub przy filiżance kawy.
Archipelag Turku jest jednym z najpiękniejszych miejsc Finlandii. Choć to morze, to jednak ponad 20.000 niemal nie naruszonych przez człowieka wysp, cyple kamienisty brzeg, jeziora na lądzie, tysiące drzew i rzadkie gatunkami fauny i flory tworzą niepowtarzalne miejsce. Cały obszar Archipelagu został objęty ochroną i uważany jest za jeden najważniejszych parków narodowych Finlandii. To także ważny ośrodek kultury. Organizuje się tu wiele imprez i koncertów a w wielu miejscowych restauracjach znajdziecie tradycyjne fińskie potrawy.
Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.
Sztokholmskie Szkiery - to kraina wysp na Bałtyku, na wschód od Sztokholmu, składająca się z 24 tysięcy mniejszych i większych wysp. Archipelag rozciąga się na przestrzeni 150 km, od wyspy Archolma na północy do Landsort na południu.
Wyspy te różnią się nie tylko wielkością, ale też ukształtowaniem, szatą roślinną i urokiem. Scenerie takich wysp to lasy i skały, łąki i pastwiska, przystanie, plaże oraz oczywiście zabudowania (domy, domki, budynki gospodarcze). Na wielu wyspach są kawiarenki, butiki, restauracje. Archipelag to raj zarówno dla żeglarzy, jak i osób posiadających na którejś z wysp swój domek letniskowy.
Nasz rejs zakończymy w Sztokholmie.
Stolica Szwecji to absolutnie wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone Archipelagiem Sztokholmskim.
Pośród wielu możliwości jakie daje turystom to miasto, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści,
… i wiele innych. Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Rejsy z TURKU
Do fińskiego TURKU dostać można się samolotem linii WIZZ AIR lecącym z Gdańska.
Powrót również tymi liniami po rejsie.
Rejsy ze SZTOKHOLMU
Do SZTOKHOLMU dostać można się samolotami linii WIZZ AIR i RYANAIR lecącymi bezpośrednio z Gdańska, Warszawy, Krakowa.
Powrót ze SZTOKHOLMU liniami Wiz Air i Ryanair po rejsie - bezpośrednio do Gdańska, Warszawy i Krakowa.
.
Szczegóły w wyszukiwarkach lotów i/lub na stronach linii lotniczych.
Jacht do góry
Bavaria 44
Bavaria Yachts
Bavaria 44 to doskonała opcja na tygodniowe rejsy. Nie tylko zapewnia komfort, ale jest również znana ze swojej zwrotności.
Ten jacht pozwala cieszyć się szybszymi i dłuższymi rejsami dzięki przestronnym schowkom i pojemnym zbiornikom na wodę i paliwo.
- Długość:
- 13,95 m
- Zanurzenie:
- 1,7 / 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 10
- Liczba koi/kabin:
- 9 / 4
- Liczba WC:
- 2
- Zbiornik wody:
- 360 l
- Zbiornik paliwa:
- 210 l
- Silnik:
- 75 KM
Wyposażenie
- ploter map z GPS Raymarine,
- wiatromierz,
- log z echosondą,
- radio VHF z DSC,
- autopilot,
- barometr,
- lornetka,
- przybory nawigacyjne,
- busola,
- mapy papierowe,
- AIS.
- składany stół ze schowkiem w kokpicie
- prysznic z ciepłą wodą na rufie
- szprycbuda
- bimini
- 2 koła sterowe
- elektryczna winda kotwiczna 40m
- odbijacze
- kabestany dwubiegowe
BEZPIECZEŃSTWO
- kamizelki ratunkowe,
- koło ratunkowe,
- radiopława EPIRB,
- zestaw pirotechniki do wzywania pomocy,
- reflektor radarowy na szczycie masztu.
____________________________
* - zdjęcia poglądowe
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę skippera,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- ubezpieczenie jachtu.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki na kasę pokładową* zależą od trasy:
- na trasie: Gdynia - Sztokholm (30.07-07.07.2024), składka wyniesie ok. 130 EUR / osoba,
- na trasie: Sztokholm - Turku (07-16.07.2024), składka wyniesie 150 EUR / osoba,
- na trasie: Turku - Turku (16-25.07.2024), składka wyniesie 150 EUR / osoba,
- na trasie: Turku - Turku (25.07-01.08.2024), składka wyniesie 130 EUR / osoba,
- na trasie: Turku - Sztokholm (01-10.08.2024), składka wyniesie 170 EUR / osoba.
- na trasie Sztokholm - Sztokholm (10-17.08.2024), składka wyniesie 130 EUR / osoba.
Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
3. Kaucja zwrotna: 50 euro (lub 250 zł) od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet (w przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana).
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!