Płyniemy z Bałtyku na Morze Północne Nr: KBK-R/2024/05/1080
Kołobrzeg - Fehmarn - Kilonia - Helgoland - Bremerhaven
- Data rozpoczęcia:
- 01.06.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 08.06.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Kołobrzeg - Fehmarn - Kilonia - Helgoland - Bremerhaven Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 46 (KO-5) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy Cię na tygodniowy rejs po "naszym" Bałtyku. Zapewniamy duży, dzielny jacht, dający wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.
Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.
Do tego dokładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.
Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.
Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!
Ponadto ograniczyliśmy liczbę uczestników do 8 tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie i mesa cały czas będzie dostępna dla wszystkich.
Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.
Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.
Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu od momentu rezerwacji (jeżeli przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację),
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.
- w przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.
TEN REJS
Rejs rozpoczynamy w Kołobrzegu. O godzinie 16:00 czekamy na uczestników rejsu w Marinie Solnej przy ulicy Warzelniczej (jeżeli Twój pociąg lub autobus przyjeżdża po 16:00, niczym się nie przejmuj - będziemy na Ciebie czekać).
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki.
Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem.
Ponieważ rejs rozpoczynamy na Morzu Bałtyckim, pierwszym jego etapem będzie jak najszybsze przedostanie się na Morze Północne...
Pamiętajcie, zebrane godziny stażowe i umiejętności żeglarskie, zaprocentują w przyszłości!
ZAPRASZAMY
Zaokrętowanie: | 01.06.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 08.06.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Kołobrzeg - Marina Solna | Port: | Kołobrzeg - Marina Solna |
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni |
---|---|
Trasa rejsu: | Kołobrzeg - Fehmarn - Kilonia - Helgoland - Bremerhaven |
Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.
To jedna z ciekawszych tras. Daje szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie absolutnie wyjątkowych miejsc.
Wypłyniemy z Kołobrzegu, największego polskiego uzdrowiska.
Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski.
Funkcje uzdrowiskowe miasta zaczęły kształtować się tu już w XIX wieku, dzięki doskonałemu położenie miasta nad morzem u ujścia rzeki Parsęty, w sąsiedztwie lasów i złóż borowiny.
Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią.
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.
… ale, ale, czas na morze.
Ponieważ rejs rozpoczynamy na Morzu Bałtyckim, pierwszym jego etapem będzie jak najszybsze przedostanie się na Morze Północne. Po opuszczeniu Warnemunde, kierujemy się w stronę wyspy Fehmarn, a po jej minięciu gnamy ku Holtenau. Tutaj rozpoczyna się Kanał Kiloński. Kto jeszcze go nie przepływał, będzie zaskoczony tym śródlądowym fragmentem naszego rejsu.
Na początku wrażenie robią ogromne śluzy prowadzące do kanału. Potem płynące w odległości kilku metrów od naszej burty ogromne statki handlowe, które zazwyczaj oglądamy z dużo większego dystansu. Żegluga wśród niemieckich łąk, pól i wiosek jest urokliwa, ale po 7 godzinach każdy tęskni za otwartym morzem. Po Kanale Kilońskim można pływać jachtem tylko za widna. Jeżeli zmrok złapie nas w połowie drogi, zatrzymamy się na noc w Rensburgu.
Na Morze Północne wypływamy przez ujście rzeki Łaby (Elby). Na dzień dobry witają nas prądy o prędkości nawet 4 węzłów, zatem lepiej, dobrze przyswoić sobie wiadomości o pływach, przekazywane przez kapitana. Wypływanie na otwarte morze, gdy prędkość jachtu na GPSie potrafi dojść do 12 węzłów robi ogromne wrażenie!
Pierwszym przystankiem na Północnym będzie wyspa Helgoland. Wysokie, czerwone, skalne urwiska, malownicze kolorowe domki i masa sklepów wolnocłowych to znaki charakterystyczne tego popularnego miejsca. Przed wypłynięciem zdecydowanie polecamy spacer dookoła wyspy. Zajmuje około 50 minut i wiedzie nad urwiskami. W trakcie wycieczki można zobaczyć jak wyspa jest atakowana przez zimowe sztormy oraz jak była atakowana przez bombowce w trakcie II Wojny Światowej.
Kolejnym etapem będzie przeskok z Danii na niemiecką wyspę Borkum. Aby tu wpłynąć znów trzeba dokładnie sprawdzić prądy pływowe. To doskonała szkoła nawigacji. Marina położona jest na uboczu. Lecz godzinny spacer pozwala dojść do bardzo fajnego turystycznego miasteczka. Z powrotem na jacht możemy przejechać lokalną kolejką turystyczną. Będzie szybciej. :)
Ostatni odcinek naszego rejsu to żegluga wzdłuż Wysp Fryzyjskich. Dzięki prądom pływowym, co sześć godzin jacht przyspiesza o 2 węzły, aby przez kolejne sześć godzin wlec się mila za milą. Takie to uroki żeglugi na tym akwenie. Wpływamy głęboko w rzekę Bremę, aby zakończyć rejs w Bremerhaven. Duże, gwarne miasto - z nowoczesnym centrum, rozległymi terenami portowymi i wygodną mariną. Zanim pojedziemy do swoich domów na lądzie, warto w Bremerhaven odwiedzić Deutsches Auswandererhaus czyli Niemiecki Dom Imigranta. To wyjątkowe miejsce, angażujące emocjonalnie. Zwiedzacie je oczami faktycznego emigranta, który opuszcza Stary Świat i rusza w stronę nieznanego z biletem na statek w dłoni. Kolejnym niesamowitym miejscem jest Klimahaus Bremerhaven muzeum, centrum naukowe, gdzie możemy przejść przez wszystkie strefy klimatyczne. Odwiedzicie dziewięć miejsc na pięciu kontynentach, w tym między innymi Antarktydę (i pokój pełen lodu), las równikowy w Kamerunie, rajską plażę na Samoa czy Saharę w Nigrze. Będzie gorąco, zimno, mokro i sucho. To miejsce, które koniecznie trzeba odwiedzić.
Transport do góry
Transport do portu rozpoczęcia rejsu / z portu zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 46 (KO-5)
Jacht którym pływamy w tym sezonie po Bałtyku, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.
Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.
Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
Dane techniczne:
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM
Wyposażenie
Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
* - Możliwe również wykupienie pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach)
- wydatków własnych.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!