Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

KARNAWAŁ NA KANARACH 2025 >>> Rejs po kilku wyspach archipelagu - No.2 Nr: MSZ-R/2025/03/238

Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa

Data rozpoczęcia:
03.03.2025 poniedziałek
Data zakończenia:
10.03.2025 poniedziałek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa Więcej informacji
Jacht:
Cyklades 50.5 Więcej informacji

Cena: 480 € (2 070 zł)

Wolne miejsca: 9

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów żeglarsko-turystycznych po Wyspach Kanaryjskich.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.

Wyspy Kanaryjskie co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.

Każda wyspa archipelagu jest niepowtarzalna, ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności, albo nieskrępowanego lenistwa.

Noce spędzać będziemy zazwyczaj w portach (gdzie będzie możliwość wyskoczyć na lokalne smakołyki i dobre trunki), choć w przypadku ambitnych rejsów, możliwe będzie również pływanie nocne.

Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.

Podczas noclegów na kotwicy obowiązują załogę pełnienie wachty kotwicznej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce.

Każdy z uczestników intensywnie uczestniczy w pracach na pokładzie i może czerpać wiedzę od kapitana.

Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.

TEN REJS

Podczas tego rejsu być może popłyniemy z Teneryfy na La Gomerę i dalej na La Palmę lub El Hierro.
Wszystko w rękach Neptuna i aktualnej pogody.

Każda z wysp archipelagu jest niepowtarzalna, ma swój klimat i urok. Na każdej jest co robić i każdy może znaleźć coś dla siebie od plażowania po długie spacery, od czytania książek po górskie "hajki". Jedno jest pewne, w tydzień wszystkiego nie zobaczycie!

Dla osób chcących zgłębiać tajniki sztuki żeglarskiej, prowadzić będziemy szkolenia: z obsługi radia i plotera, pracy na mapach, pracy z żaglami, fałami i szotami.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

POGODA

Warto wiedzieć, że kiedy w Polsce panuje mróz czy plucha na Wyspach Kanaryjskich ( w okresie grudzień - marzec ) temperatura powietrza wynosi od 20 do 28 stopni, a temperatura wody 19-21 stopni.

Teneryfa
Grudzień, choć jest miesiącem typowo zimowym, nie zaskoczy nas ekstremalnie niskimi wartościami pokazywanymi przez termometry. Średnie temperatury na Teneryfie wynoszą 24°C w dzień oraz 15°C w nocy. Na wieczory warto mieć ze sobą nieco cieplejszą garderobę. Słońce króluje na niebie przez mniej więcej 6 godzin, co wpływa na obniżenie ciepła Oceanu Atlantyckiego do poziomu 19°C.

Zaokrętowanie: 03.03.2025 pon, godz. 16:00 Wyokrętowanie 10.03.2025 pon, godz. 09:00
Port: Teneryfa, San Miguell - Amarilla Marina Port: Teneryfa, San Miguell - Amarilla Marina
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 40-80
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Wyspy Kanaryjskie
Trasa rejsu: Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

Reja zaczynamy i kończymy na Teneryfie.

Teneryfa jest największą wyspą archipelagu Wysp Kanaryjskich i jest najgęściej zaludnioną wyspą Hiszpanii. Na wyspie znajduje się najwyższa góra Hiszpanii – Teide (wygasły wulkan o wysokości 3718 m n.p.m.).
Łańcuch górski dzieli Teneryfę na dwie części zarówno pod względem krajobrazowym, jak i klimatycznym. Południe jest bardziej suche, cieplejsze i piaszczyste, a północ bardziej deszczowa, chłodniejsza, ze skalistym wybrzeżem i niezwykłą tropikalną roślinnością.
Na wyspie panuje przyjazny klimat z dużą liczbą słonecznych dni (na południu wyspy ponad 300) i ze średnią temperaturą 20° - 22°C zimą i 26° - 28°C latem.

Na wyspie znajdziecie idealne warunki do uprawiania sportów wodnych, masywy górskie zachęcają do dłuższych trekkingów i spacerów. Są też liczne trasy dobre do jazdy rowerem.

Polecane miejsca: Park Narodowy Canadas del Teide, Park Karaiobrazowy Teno, Góry Anaga.

Podczas rejsu możemy również odwiedzić:

La Gomera to druga z najmniejszych wysp archipelagu. Naszym zdaniem zaskakuje pozytywnie. Turystów tu mniej więc znaleźć tu można ciszę i spokój. Nad brzegiem morza mało jest miejsca, więc spokojne wioski rozpościerają się na tarasach i zboczach wąwozów. Zabudowane domami i kościołkami, otoczone zielenią palm cieszą oczy. Kolejną, niewątpliwą atrakcją wyspy, są lasy wawrzynowe tworzące Park Narodowy Garajonay (wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO). Lasy spowite są wieczną mgłą, paprocie osiągają gigantyczne rozmiary, a gałęzie drzew laurowych splatają się nad głowami, tworząc zielony dach.
Główne miasto portowe na wyspie to San Sebastian. W odróżnieniu od innych miast wyspy tworzą setki kolorowych, a nie białych domów.

El Hierro to najmłodsza, najmniejsza i najsłabiej znana wyspa kanaryjskiego archipelagu oraz najdalej wysunięta na zachód część Hiszpanii.
Dawniej nazywano ją wyspą Południka (Isla del Meridiano), ponieważ w II w. Ptolemeusz wyliczył, że przez jej zachodnią część przebiega południk zerowy.
Wyspa mierzy mniej niż 50 kilometrów i jest oazą spokoju na Oceanie Atlantyckim.
Na wyspie postawiono na ekologię i zrównoważony rozwój i tą drogą wyspa podąża do dziś. Największym skarbem wyspy jest jej dziewicza przyroda za co została uznana przez UNESCO jako Rezerwat Biosfery.
Krajobraz El Hierro jest bardzo zróżnicowany i można zobaczyć tu zarówno zielony pejzaż zatoki El Golfo na północy, lasy sosnowe i fragmenty lasów wawrzynowych w centralnej części, a także pejzaż wulkaniczny na południu i zachodzie.

La Palma Wyspę mieszkańcy nazywają La Isla Bonita (Piękna Wyspa).
W 2021 roku, zrobiło się o wyspie głośno, gdy cały świat mógł obserwować erupcję wulkanu Cumbrevieja i niszczycielską moc spływających strumieni magmowych.
Na całym jej terenie utworzono Rezerwat Biosfery. Do dziś wyspa z powodzeniem opiera się masowej turystyce. Wyspa jest wspaniałym miejscem dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku mając do zaoferowania wytyczone szlaki, których długość wynosi ok. 1000 km. Można wybrać się do Los Tiles, fantastycznego rezerwatu przypominającego dżunglę lasu deszczowego czy do położonego w samym centrum wyspy Parque Nacional de la Caldera de Taburiente, który obejmuje gęste lasy sosnowe, strumyki, źródełka i wiele ciekawych formacji skalnych. Po kilkugodzinnych spacerach siły można regenerować na jednej z dzikich, czarnych plaż, których tutaj nie brakuje.
To co przybywającym rzuca się w oczy to uprawa bananowców, stanowiących aż 70% pól uprawnych na wyspie.
Na wyspie założono jedno z najważniejszych centrów obserwacji kosmosu na świecie. Obserwacje nieba na La Palmie, to przeżycie niedostępne w miastach na kontynencie - na wyspie obowiązują regulacje prawne dotyczących oświetlenia.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.

Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 300 do 1000 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

Jacht do góry

Cyklades 50.5

Cyklades 50.5 (2006) - jacht na banderze polskiej, komercyjny, przystosowany do rejsów morskich do 200 Mm od portu schronienia.

Opis podstawowy kabin i miejsc noclegowych na jachcie:
jednostka zarejestrowana na 12 osób załogi. Posiada 5 kabin dwuosobowych oraz osobną kabinę dla skippera na dziobie jednostki. Mesa z rozkładanym stołem daje jeszcze dwa miejsca noclegowe. W rejsach zabieramy maksymalnie 10 członków całej załogi. Wszystkie kabiny wyposażone są w grube koce oraz komplety dwóch prześcieradeł oraz poduszka z poszewką.

Na jacht zabieramy 10-cioro uczestników (jacht przystosowany jest do rejsów z 12 osobową załogą).

Na jachcie znajdziecie:
> 4 kajuty dwu osobowe z podwójną koją (płaską),
> 1 kabina dwuosobowa pojedyncze spanie (koje piętrowe),
> mesa ze stołem rozkładanym do spania 2 osoby.
> oddzielna kabina skipperska 1 osobowa.

Jacht posiada 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

Wymiary jednostki:
- Długość – 15,65m.
- Szerokość – 4,65m.
- Zanurzenie – 2,05m.
- Napęd: Yannmar 75KW.
- Zbiornik wody: 3x330l.
- Zbiornik paliwa: 2×200 l.

Wyposażenie techniczne
– rolowany żagiel grot i fok
– dwa koła sterowe
– autopilot
– ster strumieniowy
– 3 sekcje akumulatorów
– wiatromierz

Wyposażenie nawigacyjne
– radio UKF 2 sztuki
– ploter wewnętrzny GERMIN z zainstalowanymi mapami akwenu
– ploter zewnętrzny Raimarine
– lokalizator AIS

Wyposażenie ratownicze
– tratwa ratunkowa 12 osobowa
– kamizelki pneumatyczne 300KN z wąsami dla każdego załoganta
– nadajnik Epirb

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową*:
- ok. 150 EUR / osoba

Składka pokładowa na koszty eksploatacyjne jachtu, nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.

Co obejmuje kasa pokładowa:
- koszty paliwa,
- gazu ,
- koszty portów i kotwicowisk,
- koszty pontonu z silnikiem (opcja),
- koszty pościeli,
- sprzątanie końcowe jednostki (sprzątanie podstawowe wykonuje załoga zgodnie z umową).

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (np: po 10 EUR / osobę / dzień). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: po 50 EUR / osobę - zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 480 € (2 070 zł)

Wolne miejsca: 9

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
23.12.2024 pon
30.12.2024 pon
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa 450 € Więcej o rejsie
06.01.2025 pon
13.01.2025 pon
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa 450 € Więcej o rejsie
13.01.2025 pon
20.01.2025 pon
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa 450 € Więcej o rejsie
20.01.2025 pon
27.01.2025 pon
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa 450 € Więcej o rejsie
27.01.2025 pon
03.02.2025 pon
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa 450 € Więcej o rejsie
03.02.2025 pon
10.02.2025 pon
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa 450 € Więcej o rejsie
17.02.2025 pon
24.02.2025 pon
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hiero - Teneryfa 450 € Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!