Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

WRZEŚNIOWY BAŁTYK >>> BORNHOLM i SZWEDZKIE BLEKINGE Nr: TOB-R/2024/09/83

Kołobrzeg – Svaneke – Karlskrona – Utklippan - Nexo - Ustka

Data rozpoczęcia:
21.09.2024 sobota
Data zakończenia:
28.09.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg – Svaneke – Karlskrona – Utklippan - Nexo - Ustka Więcej informacji
Jacht:
Norseman 40 Więcej informacji

Cena: 1 600 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów stażowo-szkoleniowych po wodach Bałtyku.

Każdy z rejsów, pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W jednym z naszych tygodniowych rejsów - realnie można wypływać od 60 do 100 godzin stażowych. Faktyczna ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Na rejsy wyruszamy z Kołobrzegu lub z Gdyni i prowadzimy je w przeróżnych konfiguracjach.
Zaczynamy od Borholmu i dalej płyniemy, jedną z tras:
- do południowej Szwecji: Ystad, Åhus, Hanö, Karlshamn, Karlskorona;
- do cieśniny Kalmarskiej: Utklippan, Kalmar oraz Grönhögen i Borgholm (Olandia);
- do południowej Szwecji i na wyspy Mon, Rugię.
lub mieszamy wybierając miejsca z powyższych szlaków (szczegóły poniżej).


Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.

Na naszych rejsach, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.

W czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.
Rejs to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce.

Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.

Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).


________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!
Zalecamy przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.

________________________________________________________________

TEN REJS

Ten rejs za cel obiera KARLSKRONĘ na południowym wybrzeżu szwedzkiego Blekinge, wyspę Utklippan i porty duńskiego BORNHOLMU.

ZAOKRĘTOWANIE

UWAGA - Spotykamy się w sobotę około 12.00. Sobota jest dniem organizacyjnym i zaopatrzeniowym. Po zaopatrzeniu jachtu, Kapitan przeprowadzi szybkie szkolenie z zasad bezpieczeństwa i alarmów, obsługi jachtu oraz dokona podziału załogi na wachty. Jeżeli pogoda sprzyja jacht możliwie szybko wychodzi w morze.


Warunkiem odbycia się rejsu jest uczestnictwo co najmniej 4 osób.

Zaokrętowanie: 21.09.2024 sob, godz. 12:00 Wyokrętowanie 28.09.2024 sob, godz. 12:00
Port: Kołobrzeg Port: Ustka
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Kołobrzeg – Svaneke – Karlskrona – Utklippan - Nexo - Ustka


Podana trasa rejsu jest orientacyjna.
Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe i możliwości załogi.

Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.

Rejs zaczynamy w Kołobrzegu.

Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

KILKA SŁÓW O MIEJSCACH NA KURSIE

Bornholm, wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.

Każdy port, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną.  W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.

Zapewne odwiedzimy Svaneke. Port ten, jest najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku, podczas spacerów zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku. W mieście znajduje się też jedyny na wyspie browar, oraz miniaturowa huta szkła gdzie możliwe jest samodzielne wykonanie szklanych arcydzieł.

Dalej dla kontrastu ruszymy do gwarnej Karlskrony.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

W drodze powrotnej popłyniemy na małą wysepkę Utklippan.
Utklippan, to miejsce naprawdę wyjątkowe, trzeba je zobaczyć gdyż trudno je opisać słowami. Całość wyspy jest rezerwatem przyrody, więc tu możecie spotkać foki wygrzewające się w słońcu, tu jest na to największa szansa.
Na wyspie znajduje się latarnia morska i niewielkie schronisko. Brak jest natomiast udogodnień cywilizacyjnych, co jest największą zaletą tego miejsca.

... a na koniec obieramy powrotny kurs do portu w Ustce.
Ustka leży u ujścia Słupi do Bałtyku. Rzeka tworzyła niegdyś w tym miejscu małą naturalną zatokę, która sprzyjała założeniu tu portu, osłoniętego nieco przed falami od otwartego morza. To właśnie te walory naturalne zadecydowały, że zaczęła się tu rozwijać miejscowość. Właściwie najpierw był tu port, a dopiero potem wokół niego powstała osada, która z czasem rozrosła się do obecnych rozmiarów.
Dziś Ustka jest głównym kurortem środkowej części polskiego wybrzeża i uzdrowiskiem.
Tutejsze plaże uważane są za jedne z piękniejszych nad polskim Bałtykiem, a promenada ciągnąca się wzdłuż wybrzeża, poprzecinanego falochronami, to idealne miejsce na długie spacery.
W centrum miasta znajduje się odrestaurowana starówka z pięknymi i ciekawymi zabytkami, licznymi muzeami i dziesiątkami nastrojowych knajpek.
Zwiedzanie Ustki najlepiej zacząć od odwiedzenia portu. Najstarsze wzmianki o nim pochodzą już 1337 r. Port nabrał dzisiejszych kształtów dopiero z końcem XIX w., kiedy m.in. rozbudowano falochrony. W pobliżu wejścia na wschodni falochron stoi Pomnik Syrenki – niekoronowany symbol Ustki.
Obok portu wznosi się Latarnia Morska, z ciekawą ośmioboczną wieżą, wykonaną z czerwonej cegły w 1892 r. Ma ona ok. 20 metrów wysokości, a na jej szczycie usytuowany jest punkt widokowy, z którego można podziwiać panoramę miasta.
Warto też zobaczyć:
- neogotycki Kościół Najświętszego Zbawiciela, zbudowany z czerwonej cegły, powstały w latach 1885–1888.
- Bunkry Blüchera, kompleks niemieckich fortyfikacji, składający się z czterech baterii nadbrzeżnych, licznych schronów, połączonych ze sobą tunelami oraz bunkier na amunicję.
- kamienice i domy rybackie pochodzących z XIX i XX wieku, w tym Dom Kapitana Haase, typowy dla architektury Pomorza szachulcowy budynek z początku XIX w.

Transport do góry

Dojazd i powrót z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Norseman 40 (1975)
Holandia

Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.

Długość:
12,60 m
Szerokość:
3,80 m
Liczba koi/kabin:
8 / 2
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
300 l
Silnik:
68 KM
Wyposażenie

Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,

kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,

ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- zryczałtowany koszt przygotowania jachtu do żeglugi z wyposażeniem bezpieczeństwa, kambuzowym, nawigacyjnym,
- prowadzenie rejsu przez uprawnionego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,

Cena rejsu nie zawiera

- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 40% – w dniu rezerwacji online
  • 60% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 600 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!