Staż na Bałtyku >>> rejs ONE-WAY > Świnoujście - Gdynia Nr: MIM-R/2023/10/528
Świnoujście – BAŁTYK – Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 31.10.2024 czwartek
- Data zakończenia:
- 07.11.2024 czwartek
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Świnoujście – BAŁTYK – Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 38 Cruiser (BZ-W) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po Bałtyku.
W trakcie rejsu odwiedzimy kilku portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków tej części morza. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Płynąc na ten rejs, zyskacie też sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
__________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE 2 MIEJSCA !!!
Dostępne miejsca:
- 1 x koja w kabinie dziobowej,
- 1 z koja w mesie.
Zalecamy telefoniczne potwierdzenie bieżącej dostępności miejsca!
__________________________________________________________________
TEN REJS
Zapraszamy na jeden z ostatnich rejsów po Morzu Bałtyckim w tym sezonie .
Trasa pozostanie „niespodzianką” do ostatniej chwili. W zależności od prognozy pogody odwiedzimy porty polskiego wybrzeża lub popłyniemy na Bornholm.
możliwe trasy podane poniżej:
Nie ukrywamy, że to będzie rejs dla wytrzymałych żeglarzy. Będzie wietrznie, rześko i prawdziwie żeglarsko!
Zaokrętowanie: | 31.10.2024 czw, godz. 09:00 | Wyokrętowanie | 07.11.2024 czw, godz. 17:00 |
---|---|---|---|
Port: | Świnoujście | Port: | Gdynia |
Liczba godzin stażu: | 70-100 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście – BAŁTYK – Gdynia |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Na dobrą pogodę mamy w planie trasę:
Świnoujście – Karlskrona/Bornholm – Gdynia
W wypadku złej prognozy, obierzemy trasę alternatywną po portach polskiego wybrzeża:
Świnoujście – Kołobrzeg – Darłowo – Władysławowo – Gdynia
Podczas rejsu możemy odwiedzić:
Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Na Bornholmie jest kilka uroczych portów i tak możemy zatrzymać się w: Allinge, Gudhejm, Svaneke czy też w kilku innych.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
___________________________________________
alternatywnie:
Darłowo to miejscowość turystyczna nad Morzem Bałtyckim w dolinie dwóch rzek: Wieprzy oraz Grabowej.
W Darłowie panuje mikroklimat o dużej wilgotności oraz z dużą zawartością jodu.
W mieście znajduje się również port, który pomieści 70 jachtów i łodzi rybackich. Port w Darłowie połączony jest z siecią Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego.
Znajdziemu tu wiele zabytków jak choćby:
- Zamek Książąt Pomorskich w Darłowie - wybudowany w drugiej połowie XV wieku - obecnie na zamku znajduje się muzeum;
- Kościół Mariacki w Darłowie – wybudowany w 1321 roku. W kościele znajdują się sarkofagi książąt pomorskich: króla Eryka I, księżniczki duńskiej Elżbiety oraz księżnej Jadwigi;
Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 38 Cruiser (BZ-W)
Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser z roku 2008.
Na jacht zabieramy 7 uczestników: 6 miejsc dostępnych jest w kabinach dwuosobowych i jedno miejsce dostępne jest w mesie.
Dane techniczne:
Długość całkowita: 11,76m
Długość kadłuba: 11,45m
Szerokość: 3,90m
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 69m2
Moc silnika: Volvo 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie
Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.
Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- UKRiT (ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej),
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle ok. 600 PLN/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
29.03.2025 sob
05.04.2025 sob |
7 | Gdynia – *Bornholm/*(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) – Świnoujście | 1 900 zł | Więcej o rejsie |
28.06.2025 sob
05.07.2025 sob |
7 | Świnoujście - porty Bornholmu - Kopenhaga - Świnoujście | 2 000 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!