Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

KANARY - INAUGURACJA SEZONU >>> Rejs z Teneryfy na 2 lub 3 wyspy archipelagu - No.1 Nr: MSZ-R/2024/12/268

Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa

Data rozpoczęcia:
07.12.2024 sobota
Data zakończenia:
14.12.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa Więcej informacji
Jacht:
BAVARIS CRUISER 51 (LL-K) Więcej informacji

Cena: 420 € (1 811 zł)

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Gdzie wyruszyć na rejs poza sezonem? Na to pytanie odpowiedź jest bardzo prosta - na rejs po Wyspach Kanaryjskich.

Wyspy Kanaryjskie, położone na Oceanie Atlantyckim, to archipelag należący do Hiszpanii, składający się z siedmiu głównych wysp i kilku mniejszych wysepek.

Znane są z łagodnego klimatu, który przyciąga turystów przez cały rok. Są doskonałym miejscem dla żeglarzy! Dzięki swojemu położeniu na Oceanie Atlantyckim, archipelag oferuje idealne warunki do żeglowania przez cały rok. Stałe wiatry pasatowe, które wieją z północnego wschodu, zapewniają stabilne warunki żeglarskie.

Każda z wysp ma coś unikalnego do zaoferowania żeglarzom.

Wyspy Kanaryjskie to miejsce, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie, od relaksu na plaży po aktywne formy wypoczynku.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.

Noce spędzać będziemy zazwyczaj w portach (gdzie będzie możliwość wyskoczyć na lokalne smakołyki i dobre trunki), choć w przypadku ambitnych rejsów, możliwe będzie również pływanie nocne.

Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.

Podczas ewentualnych noclegów na kotwicy obowiązują załogę pełnienie wachty kotwicznej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce.

Każdy z uczestników intensywnie uczestniczy w pracach na pokładzie i może czerpać wiedzę od kapitana.

Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.

TEN REJS

Ten rejs zaczynamy z Teneryfy. W trakcie rejsu planujemy odwiedzić jeszcze 2-3 wyspy. Możliwe, że popłyniemy na Gran Canarię lub na La Gomerę i dalej na La Palmę lub El Hierro.
Wszystko w rękach Neptuna i aktualnej pogody.

Największą wyspą jest Teneryfa z której startujemy na nasz rejs. Na wyspie znajduje się najwyższy szczyt Hiszpanii, wulkan Teide.
Gran Canaria, to druga co do wielkości wyspa. Słynie z różnorodnych krajobrazów, od piaszczystych plaż po górskie tereny.
La Palma, La Gomera i El Hierro są mniej zatłoczone, co sprawia, że są idealne dla tych, którzy szukają spokojniejszych miejsc do żeglowania.
> La Palma, znana jako “La Isla Bonita”, oferuje bujne lasy i spektakularne widoki na gwiazdy.
> La Gomera to raj dla turystów pieszych, z licznymi szlakami prowadzącymi przez dziewicze tereny.
> El Hierro, najmniejsza z głównych wysp, jest idealnym miejscem dla nurków.

Na każdej wyspie "jest co robić" i każdy może znaleźć coś dla siebie od plażowania po długie spacery, od czytania książek po górskie "hajki". Jedno jest pewne, w tydzień wszystkiego nie zobaczycie!

Dla osób chcących zgłębiać tajniki sztuki żeglarskiej, prowadzić będziemy szkolenia: z obsługi radia i plotera, pracy na mapach, pracy z żaglami, fałami i szotami.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

POGODA

Warto wiedzieć, że kiedy w Polsce panuje mróz czy plucha na Wyspach Kanaryjskich ( w okresie grudzień - marzec ) temperatura powietrza wynosi od 20 do 28 stopni, a temperatura wody 19-21 stopni.

Teneryfa
Grudzień, choć jest miesiącem typowo zimowym, nie zaskoczy nas ekstremalnie niskimi wartościami pokazywanymi przez termometry. Średnie temperatury na Teneryfie wynoszą 24°C w dzień oraz 15°C w nocy. Na wieczory warto mieć ze sobą nieco cieplejszą garderobę. Słońce króluje na niebie przez mniej więcej 6 godzin, co wpływa na obniżenie ciepła Oceanu Atlantyckiego do poziomu 19°C.

Zaokrętowanie: 07.12.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 14.12.2024 sob, godz. 09:00
Port: Teneryfa Port: Teneryfa
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 50-80
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Wyspy Kanaryjskie
Trasa rejsu: Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

Reja zaczynamy i kończymy na Teneryfie.

Teneryfa jest największą wyspą archipelagu Wysp Kanaryjskich i jest najgęściej zaludnioną wyspą Hiszpanii. Na wyspie znajduje się najwyższa góra Hiszpanii – Teide (wygasły wulkan o wysokości 3718 m n.p.m.).
Łańcuch górski dzieli Teneryfę na dwie części zarówno pod względem krajobrazowym, jak i klimatycznym. Południe jest bardziej suche, cieplejsze i piaszczyste, a północ bardziej deszczowa, chłodniejsza, ze skalistym wybrzeżem i niezwykłą tropikalną roślinnością.
Na wyspie panuje przyjazny klimat z dużą liczbą słonecznych dni (na południu wyspy ponad 300) i ze średnią temperaturą 20° - 22°C zimą i 26° - 28°C latem.

Na wyspie znajdziecie idealne warunki do uprawiania sportów wodnych, masywy górskie zachęcają do dłuższych trekkingów i spacerów. Są też liczne trasy dobre do jazdy rowerem.

Polecane miejsca: Park Narodowy Canadas del Teide, Park Karaiobrazowy Teno, Góry Anaga.

Podczas rejsu możemy również odwiedzić:

La Gomera to druga z najmniejszych wysp archipelagu. Naszym zdaniem zaskakuje pozytywnie. Turystów tu mniej więc znaleźć tu można ciszę i spokój. Nad brzegiem morza mało jest miejsca, więc spokojne wioski rozpościerają się na tarasach i zboczach wąwozów. Zabudowane domami i kościołkami, otoczone zielenią palm cieszą oczy. Kolejną, niewątpliwą atrakcją wyspy, są lasy wawrzynowe tworzące Park Narodowy Garajonay (wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO). Lasy spowite są wieczną mgłą, paprocie osiągają gigantyczne rozmiary, a gałęzie drzew laurowych splatają się nad głowami, tworząc zielony dach.
Główne miasto portowe na wyspie to San Sebastian. W odróżnieniu od innych miast wyspy tworzą setki kolorowych, a nie białych domów.

El Hierro to najmłodsza, najmniejsza i najsłabiej znana wyspa kanaryjskiego archipelagu oraz najdalej wysunięta na zachód część Hiszpanii.
Dawniej nazywano ją wyspą Południka (Isla del Meridiano), ponieważ w II w. Ptolemeusz wyliczył, że przez jej zachodnią część przebiega południk zerowy.
Wyspa mierzy mniej niż 50 kilometrów i jest oazą spokoju na Oceanie Atlantyckim.
Na wyspie postawiono na ekologię i zrównoważony rozwój i tą drogą wyspa podąża do dziś. Największym skarbem wyspy jest jej dziewicza przyroda za co została uznana przez UNESCO jako Rezerwat Biosfery.
Krajobraz El Hierro jest bardzo zróżnicowany i można zobaczyć tu zarówno zielony pejzaż zatoki El Golfo na północy, lasy sosnowe i fragmenty lasów wawrzynowych w centralnej części, a także pejzaż wulkaniczny na południu i zachodzie.

La Palma Wyspę mieszkańcy nazywają La Isla Bonita (Piękna Wyspa).
W 2021 roku, zrobiło się o wyspie głośno, gdy cały świat mógł obserwować erupcję wulkanu Cumbrevieja i niszczycielską moc spływających strumieni magmowych.
Na całym jej terenie utworzono Rezerwat Biosfery. Do dziś wyspa z powodzeniem opiera się masowej turystyce. Wyspa jest wspaniałym miejscem dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku mając do zaoferowania wytyczone szlaki, których długość wynosi ok. 1000 km. Można wybrać się do Los Tiles, fantastycznego rezerwatu przypominającego dżunglę lasu deszczowego czy do położonego w samym centrum wyspy Parque Nacional de la Caldera de Taburiente, który obejmuje gęste lasy sosnowe, strumyki, źródełka i wiele ciekawych formacji skalnych. Po kilkugodzinnych spacerach siły można regenerować na jednej z dzikich, czarnych plaż, których tutaj nie brakuje.
To co przybywającym rzuca się w oczy to uprawa bananowców, stanowiących aż 70% pól uprawnych na wyspie.
Na wyspie założono jedno z najważniejszych centrów obserwacji kosmosu na świecie. Obserwacje nieba na La Palmie, to przeżycie niedostępne w miastach na kontynencie - na wyspie obowiązują regulacje prawne dotyczących oświetlenia.

Opcjonalnie:

Gran Canaria często nazywana jest „kontynentem w miniaturze”. Wszystko dlatego, że charakteryzuje się oszałamiającą różnorodnością. Można tu znaleźć bogactwo przyrody: piękne długie piaszczyste plaże z jednej strony a z drugiej urwiste wybrzeże, palmowe oazy i sosnowe lasy kontrastujące z poszarpanymi i suchymi wąwozami. Dzięki temu można tu uprawiać wszelkie sporty wodne a także rozkoszować się trekkingiem i wędrówkami górskimi (na wyspie dostępne jest około 2000 km szlaków o różnych stopniach trudności.
Nie brakuje tu też kurortów w których gwar nigdy nie cichnie z bogatą infrastrukturą turystyczną i ofertą kulturalną.
Las Palmas – stolica Wysp Kanaryjskich - to dziewiąta aglomeracja Hiszpanii i ważny port. Słynie z klimatu i zabytków architektury kanaryjskiej. Tu organizowany jest jeden z większych karnawałów świata. W stolicy archipelagu jest też wyróżniona błękitną flagą słynna plaża Las Centeras.

Co warto zobaczyć? Miejsc jest wiele, kilka z nich to:
- jedna z największych atrakcji - słynny Rezerwat Wydm (Dunas de Maspalomas), wydmy mają tu kilka metrów wysokości i rozciągają się na długości 6 km ;
- Park Wiejski Nublo (Parque rural del Nublo) ze święta dla Guanów skałą – naturalny, liczący ponad 26 000 ha obszar, znajdujący się w samym centrum wyspy – uznany przez UNESCO za Rezerwat Biosfery;
- Muzeum Kanaryjskie (El Museo Canario) prezentujące kulturę Guanczów, czyli ludności zamieszkującej archipelag przed przybyciem Hiszpanów;
- Dom Kolumba w Las Palmas - wykonany w stylu kolonialnym budynek muzeum z ekspozycjami, które pokazują związki między kulturą kanaryjską i amerykańską przed i w czasie okresu Wielkich Odkryć Geograficznych;
- Katedra św. Anny - jeden z pierwszych kościołów na Wyspach Kanaryjskich, którego budowa rozpoczęła się w 1500 roku;
- Poema del Mar - akwarium o łącznej pojemności 8 milionów litrów wody, zamieszkuje 350 gatunków ryb i zwierząt morskich;

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.

Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 300 do 1000 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

Jacht do góry

BAVARIS CRUISER 51 (LL-K)

Bavaraia Cruiser 51 (2015) to komfortowy jacht dla większej ilości osób.

Spora ilość miejsca pod pokładem w kabinach, łazienkach, kuchni i salonie, możliwość odseparowania się od reszty załogi.
Bogate wyposażenie jachtu oraz mnóstwo miejsca.
Jacht zabiera 12 osób i jest wyposażony w 5 kabin dwuosobowych, 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

W roku 2019 jacht został wyposażony zgodnie z wymogami żeglugi oceanicznej, zgodnie z konwencją SOLAS.

PARAMETRY
Długość – 14.98m.
Szerokość – 4,48m.
Zanurzenie – 2,30m.
Napęd - Volvo Penta 75KW.
Zbiornik wody: 3x250l.
Zbiornik paliwa: 340 l.

Strefa toalet:
Jacht posiada 3 kabiny łazienkowe z prysznicami oraz oddzielną kabinę prysznicową. Jednostka posiada trzy zbiorniki z wodą słodką o łącznej pojemności 750 litrów. Jednostka , dla potrzeb przelotów dalekomorskich została wyposażona w odsalarkę o wydajności 50 litrów na godzinę.W toaletach i kuchni jest dostępna woda gorąca podgrzewana napięciem 220 v. oraz systemem nagrzewnic z silnika.

Strefa kuchenna:
Do dyspozycji załogi dostępne są dwie lodówki, kuchenka gazowa z piekarnikiem, w pełni wyposażona kuchnia oraz zastawa dla 12 osób.

Wyposażenie jednostki:
Jacht posiada dwa koła sterowe podłączone do systemu autopilota. Do nawigacji jest zamontowany ploter GERMIN z zainstalowanymi mapami akwenów na których pływamy. Radio UKF stacjonarne oraz dwa radia ręczne, radio stacjonarne pośredniego zasięgu oraz odbiornik NAVTEX. Na jednostce jest zamontowany dodatkowo transmiter radarowy oraz obowiązkowy EPIRB. Jacht, dla zabezpieczenia energetycznego posiada trzy sekcje akumulatorów: silnikowy, hotelowy oraz kotwiczny i strumieniowy. Dla ciągłego ich podtrzymywania mamy zamontowane panele słoneczne o mocy 500 wat

Środki ratunkowe oraz pirotechnika:
Na jednostce zamontowane są live liny do swobodnego poruszania się w szelkach asekuracyjnych, 12 kompletów szelek asekuracyjnych, 12 kapoków styropianowych jak na statkach komercyjnych – wymogi SOLAS A
Na jachcie zamontowana jest również tratwa ratunkowa oceaniczna dla 12 osobowej załogi.

______________________________________
* - zdjęcia poglądowe

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.

Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 300 do 1000 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową*:
- ok. 150 EUR / osoba

Składka pokładowa na koszty eksploatacyjne jachtu, nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.

Co obejmuje kasa pokładowa:
- koszty paliwa,
- gazu ,
- koszty portów i kotwicowisk,
- koszty pontonu z silnikiem (opcja),
- koszty pościeli,
- sprzątanie końcowe jednostki (sprzątanie podstawowe wykonuje załoga zgodnie z umową).

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (np: po 10 EUR / osobę / dzień). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: po 50 EUR / osobę - zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 420 € (1 811 zł)

Zakończony

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
21.12.2024 sob
28.12.2024 sob
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa 500 € Więcej o rejsie
11.01.2025 sob
18.01.2025 sob
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa 500 € Więcej o rejsie
08.02.2025 sob
15.02.2025 sob
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa 500 € Więcej o rejsie
22.02.2025 sob
01.03.2025 sob
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa 500 € Więcej o rejsie
01.03.2025 sob
08.03.2025 sob
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa 500 € Więcej o rejsie
08.03.2025 sob
15.03.2025 sob
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa 500 € Więcej o rejsie
15.03.2025 sob
22.03.2025 sob
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa 500 € Więcej o rejsie
22.03.2025 sob
29.03.2025 sob
7 Teneryfa - La Gomera/La Palma/El Hierro lub Gran Canaria - Teneryfa 500 € Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!