Rejs z dużym stażem: Madera - Gibraltar >>> TRASA ATLANTYCKA - Etap II Nr: MSZ-R/2025/04/295
Madera - Gibraltar
- Data rozpoczęcia:
- 05.04.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 12.04.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Atlantyk
- Trasa rejsu:
- Madera - Gibraltar Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 51 (At) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na oceaniczny rejsy odbywający się pomiędzy Europą, Maderą a Wyspami Kanaryjskimi.
To szmat drogi na oceanie, więc dla wygody naszych załogantów trasę z Teneryfy na Gibraltar / z Gibraltaru na Teneryfę podzieliliśmy na dwa etapy:
Wiosną:
1. Etap I -> Teneryfa - Madera,
2. Etap II -> Madera - Gibraltar.
Jesienią:
1. Etap I -> Gibraltar - Madera,
2. Etap II -> Madera - Teneryfa.
Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.
Wyspy Kanaryjskie i Madera co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu tych wysp, to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.
Każda odwiedzona przez nas wyspa jest niepowtarzalna i ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności, albo nieskrępowanego lenistwa.
Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.
Warto wiedzieć, że kiedy w Polsce panuje mróz czy plucha na Oceanie Atlantyckim w styczniu mamy pogodę wiosenną.
Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.
TEN REJS
Oceaniczna przygoda, kilka dni i nocy w otoczeniu wód Oceanu Atlantyckiego.
To będzie 7-dniowy rejs z możliwością uzyskania ponad 100 godzin do opinii stażowej na wodach pływowych!!!
Nasz SKIPPER postara się, aby przekroczyć magiczne 100 godzin i zwykle na tej trasie nie ma z tym problemu - jednak jest to rejs na oceanie, więc wszystko w rękach Neptuna i dobrych układów meteorologicznych!!!
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Zaokrętowanie: | 05.04.2025 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 12.04.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Madera | Port: | Gibraltar |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | ~100 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Atlantyk ‐ Kanary, Madera, Europa |
---|---|
Trasa rejsu: | Madera - Gibraltar |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Pamiętajcie, to jest rejs po Oceanie Atlantyckim i warunki czasami dyktuje Neptun.
Ten ETAP rejsu rozpoczniemy na Maderze.
Madera (Zalesiona Wyspa). Portugalska wyspa, o łagodnym, podzwrotnikowym klimacie sprzyjającym wypoczynkowi, z panującą „wieczną wiosną”. Pełno tu kolorowych kwiatów, pnączy i krajobrazów obfitujących w urwiska i wodospady. Madera to raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku (trekking, nurkowanie i inne sporty wodne) oraz amatorów zabytków kultury. Zadowoleni będą również smakosze lokalnej kuchni i koneserzy wina.
Z Madery skierujemy się na pobliska wyspę Porto Santo. Porto Santo, to wyspa słynącą z niezwykle długiej, pięknej piaszczystej plaży. Na miejscu warto wybrać się do naturalnych basenów „Salemas”, Parku Narodowego Terra Cha.
Dla żeglarzy zbierających staż, ważne, że jest tu oczywiście portem pływowy.
Dalej kilka dni i nocy oceanicznej żeglugi. Ile? a to zależy jak będzie wiało. Zwykle to około 4 doby żeglowania bez przystanków, okazja by spotkać liczne gatunki ssaków (delfiny, humbaki, grindwale) oraz ptaków i wspaniałe zachody słońca.
Zanim wpłyniemy do portu końcowego, jeżeli warunki pozwolą, będziemy chcieli wpłynac do drugiego portu pływowego położonego na atlantyckim wybrzeżu Hiszpani.
Prawdopodobnie będzie to port Barbate lub ewentualnie Kadyks.
Rejs zakończymy w niewielkim hiszpańskim porcie – Alcaidesa Marina, leżącym w miejscowości La Linea da la Concepcion położonej w sąsiedztwie Gibraltaru. Będzie więc okazja aby odwiedzić żyjące na Skale Gibraltarskiej mogoty i wypić Guinnessa w angielskim pubie.
Do Gibraltaru - brytyjskiego terytorium zamorskiego mamy tylko kilka kroków. Gibraltar to 7 km Anglii w sercu Hiszpanii. Obszar enklawy jest jednym z najgęściej zaludnionych regionów świata. Warto zobaczyć: rezerwat znajdujący się na szczycie skały z Magotami – jedynymi małpami występującymi w Europie na wolności, jaskinię St. Michael, w której mieści się sala koncertowa – na południe od rezerwatu, tunele – Upper Galeries – wydrążone w skale przez Anglików podczas francusko – hiszpańskiego oblężenia, Gibraltar Museum – muzeum, w którym zebrano eksponaty.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
KIERUNEK: EUROPA -> WYSPY KANARYSKIE
1. Jeżeli początek rejsu jest na GIBRALTARZE:
Na Gibraltar można dostać się samolotem, lub połączeniem łączonym: samolot do Malagi i miejscowy autokar do La Linea.
2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:
Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).
Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet
Powrót z Teneryfy - do Polski latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, na lotniska w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus do terminala jedzie 15 minut.
_______________________________________________________
KIERUNEK: WYSPY KANARYSKIE - EUROPA
1. Jeżeli początek rejsu jest na TENERYFIE:
Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska Teneryfa Południowa (TFS). Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.
Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 450 do 900 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.
2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:
Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).
Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 51 (At)
Bavaria Cruiser 51 (2015)
Komfortowy jacht dla większej ilości osób lub oczekujących więcej przestrzeni do wypoczynku.
Spora ilość miejsca pod pokładem w kabinach, łazienkach, kuchni i salonie, możliwość odseparowania się od reszty załogi.
Bogate wyposażenie jachtu oraz mnóstwo miejsca.
Jacht zabiera 12 osób i jest wyposażony w 5 kabin dwuosobowych, 3 łazieki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.
PARAMETRY
- długość: 15.55 m,
- szerokość: 4.67 m,
- zanurzenie: 2.30 m,
- liczba max. miejsc: 12,
- liczba kabin: 5
- silnik Volvo o mocy 75 hp
- liczba WC: 3,
- zbiornik wody (x3): 750.00 l,
- zbiornik paliwa: 340.00 l.
- ożaglowanie: żagiel fok oraz grot o łącznej wielkości 116m2.
Jacht posiada dwa koła sterowe oraz system dwusterowy podwodny.
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zastawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.
POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE:
ster strumieniowy, autopilot, wskaźniki zewnętrzne, solary słoneczne, tratwę 12 osobową, środki ratunkowe (szelki bezpieczeństwa i kamizelki ratunkowe), systemy wzywania pomocy EPIRB, transmiter radarowy,
3 zbiorniki na słodką wodę.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
- ręczniki kąpielowe
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta wynosi ok. 150 EUR / osobę.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, przygotowania pościeli i ręczników, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, sprzątanie końcowe jachtu*.
(* - Podczas rejsu, załoga wykonuje sprzątanie podstawowe jednostki, zgodnie z umową).
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10-20 EUR/dzień/osoba
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 50 euro / osoby, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
29.03.2025 sob
05.04.2025 sob |
7 | Teneryfa - Madera | 500 € | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!