Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Geirangerfjord - REJS W NORWEGII >>> Płyniemy z Bergen do Alesund Nr: BRG-R/2025/05/140

Bergen - Geirangerfjord - Alesund

Data rozpoczęcia:
26.05.2025 poniedziałek
Data zakończenia:
02.06.2025 poniedziałek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bergen - Geirangerfjord - Alesund Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 2 240 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Norwegia, chcesz tam spędzić czas? Rezerwuj miejsce, pakuj torbę żeglarską i ogarnij samoloty! To marzenie wielu polskich żeglarzy i jest w zasięgu ręki.

Norwegia jest piękna, malownicza, monumentalna. Czeka tam na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.

Wybraliśmy dla Was na ten rejs rejon, w którym przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata. Na rejsie nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania przyrody i podglądania życia ludzi osiadłych tam na stałe.

Rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu - na tym rejsie, doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane.

Choć na pokład zabieramy 6 uczestników, rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
Uspokajamy, w przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby, składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro.

TEN REJS

Ten rejs w większości przebiegał będzie po osłoniętych wodach, gdzie jest wszystko co cieszy: żagle i piękne widoki. W maju, podczas rejsu dzień jest bardzo długi, więc będziemy mieli dużo czasu na różne aktywności.

Z Bergen popłyniemy przez fiordy na północ, w kierunku Alesund. Po drodze zawiniemy zapewne do jednego z portów tego wybrzeża, jednak głównym naszym celem będzie cud natury Geirangerfjord. Został on okrzyknięty przez wielu, najpiękniejszym fiordem w Norwegii. Postaramy się dopłynąć do jego samego końca, bo warto.

Rejs zakończymy w mieście zwanym perełką secesji - wpłyniemy bowiem do Alesund. To urocze miasto najlepiej zobaczyć z punktu widokowego na górze Aksla – widok na miasto i okoliczne wyspy jest zachwycający.

JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.

START REJSU

Do Bergen z Polski, można dostać się bezpośrednim lotem WizzAir z Gdańska.
Można również polecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.

Z lotniska do centrum Bergen uczestnicy dostają się we własnym zakresie i na własny koszt.
Z lotniska kursuje bezpośredni tramwaj numer 1 i 2. Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu 115 NOK.

POWRÓT Z REJSU

Powrót z Alesund do Polski, możliwy jest bezpośrednim lotem WizzAir do Gdańska.
Można również polecieć na inne lotniska w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.

Z miasta na lotnisko Alesund/Vigra kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Koszt przejazdu 155 NOK.

Zaokrętowanie: 26.05.2025 pon, godz. 00:00 Wyokrętowanie 02.06.2025 pon, godz. 00:00
Port: Bergen Port: Alesund
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bergen - Geirangerfjord - Alesund

Realizacja planowanej trasy rejsu, odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, po konsultacji podejmuje kapitan.

Rejs rozpoczynamy w Bergen, mieście nazywanym miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od kilkuset lat jest gwarnym nabrzeżem, dawniej zajmowanym przez hanzeatyckich kupców. Dziś nadal nabrzeże tętni życiem, jest pełne sklepów, kawiarni i straganów – szczególnie wieczorem, jak i w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port pełen jest ruchu. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie. Można śmiało powiedzieć, że miasto jest kulturalnym centrum Norwegii. Można je również nazwać stolicą krainy fiordów, z uwagi na lokalizację między najdłuższymi fiordami Norwegii: Sognefjordem i Hardangerfjordem.

Po drodze zatrzymamy się w którymś z portów na wybrzeżu. Być może będa to Floro lub Maloy.
Måløy miasto położone na wyspie Vågsøy, nad cieśniną Ulvesundet. Wyspa połączona jest ze stałym lądem mostem. Miejscowość pełni niezwykle ważną funkcję jako port rybacki w najbliższym regionie. Måløy ma długą, naznaczoną trudami wojny, historię, która jednak nie zahamowała bujnego rozwoju miasta.
Od tysięcy lat fale morskie uderzają w norweską linię brzegową, kształtując wiele dziwnych formacji. Jedną z najlepiej rozpoznawanych jest skała Kannestein („Końskie siodło”).

Florø to miasto na wybrzeżu Oceanu Atlantyckiego. Słynie z pięknych krajobrazów, wspaniałych plaż oraz bogatej historii i kultury.
Historia miasta Florø sięga XVII wieku, kiedy to osadnicy zaczęli osiedlać się w tej okolicy. W XIX wieku Florø stało się ważnym ośrodkiem rybackim, a także portem, z którego eksportowano wiele produktów rybnych.

Geirangerfiord jest nazywany królem fiordów i stanowi prawdziwą wizytówkę Norwegii. Pojawia się w większości folderów reklamowych i w katalogach biur podróży. Ciągnie się na przestrzeni 15 km, i jest otoczony bardzo stromymi i trudnymi do zdobycia górami z których spływają przepiękne wodospady.
Z uwagi na swoje walory, został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Sama droga do końca fiordu jest piękna. Za każdym zakrętem piękne widoki, góry, wodospady.
Jedyną osadą nad nim jest miejscowość Geiranger mieszcząca się na końcu fiordu. Znajduje się tu kilka hoteli i lokai gastronomicznych. Miasteczko tętni życiem, ale wystarczy odejść nieco poza jego granice, aby być sam na sam z potężną naturą.

A na koniec naszego rejsu, wpływamy do Alesund.
Alesund urocze miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.

Transport do góry

Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.

Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie i pobyt na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenku,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.

Cena rejsu nie zawiera

1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.

___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 240 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
01.09.2025 pon
08.09.2025 pon
7 Alesund - Geirangerfjord - Bergen 2 240 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!