CUDOWNE LOFOTY >>> Rejs Bodo - Lofoty - Bodo - No.3 Nr: BRG-R/2025/08/143
Bodo - Lofoty (Reine, Henningsvaer, Trollfiord) - Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 16.08.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 22.08.2025 piątek
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Bodo - Lofoty (Reine, Henningsvaer, Trollfiord) - Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Piękna i malownicza!!! Taka jest Norwegia.
Można tu płynąć wzdłuż długiego wybrzeża korzystając z dobrych wiatrów, wpływać pomiędzy urocze wyspy, kluczyć między szkierami czy też eksplorować zjawiskowe fiordy.
Taki rejs to marzenie wielu polskich żeglarzy, którzy po kilku bałtyckich rejsach pragną pływać po akwenie zdecydowanie odmiennym.
Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.
Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po norweskich wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się z niższymi temperaturami niż na rodzimym Bałtyku.
Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.
Wybraliśmy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata.
Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu po norweskich wodach, nie zabraknie okazji do podziwiania przyrody z pokładu jachtu i na lądzie podczas zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy jak i też odpoczynku.
Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
TEN REJS
Podczas tego rejsu, popłyniemy na Lofoty, zobaczyć i poczuć to kultowe miejsce!
Ten rejs jest, który zaczynamy i kończymy w Bodo, jest rejsem zdecydowanie widokowym. Lofoty zaliczają się do najpiękniejszych miejsc na ziemi i nie ma co do tego dwóch zdań. Piękno rozsianych po morzu wysepek, strzelistych gór ze śniegowymi czapami, unikalne norweskie domki z bajki. Jeżeli planujesz na rejs zabrać dwie karty pamięci do aparatu - zabierz!!!
Zapewne popłyniemy do Reine, gdzie można zrobić piękną krajoznawczą wycieczkę na koniec wyspy. Dalej Henningsvaer, czyli malowniczej rybackiej osady. Nie przegapimy też wpadającego pionowo do wody Trollfiord, który choć nieduży, zapali w Was gotowość do penetracji fiordów na innych etapach naszych rejsów.
Rejs jest stosunkowo łatwy żeglarsko, zatem zapraszamy również nieco mniej doświadczone osoby.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Do Bodo polecimy z Polski z 1-dną przesiadką w Oslo, z takich miast jak: Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Szczecin.
Port w którym czeka jacht, znajduje się blisko lotniska w Bodo (BOO) – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.
POWRÓT Z REJSU
Lotnisko w Bodo (BOO), znajduje się nieopodal portu – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.
Z Bodo polecimy z 1-dną przesiadką w Oslo do Warszawy, Gdańska, Krakowa czy Szczecina.
Zaokrętowanie: | 16.08.2025 sob, godz. 00:00 | Wyokrętowanie | 22.08.2025 pia, godz. 00:00 |
---|---|---|---|
Port: | Bodo | Port: | Bodo |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 60-80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Bodo - Lofoty (Reine, Henningsvaer, Trollfiord) - Bodo |
Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i epidemiczny. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Na rejs zbieramy się w Bodo.
Bodo największe miasto w okręgu Nordland, będzie portem rozpoczęcia i równoczesnie zakończenia naszego rejsu.
Miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.
Dalej udamy się na Lofoty. To norweski archipelag wysp, uznany przez National Geographic za trzeci najpiękniejszy na świecie. Sami zresztą po powrocie to potwierdzicie.
Lofoty to również miejsce, gdzie krajobraz wraz z przepłynietymi milami nieustanie się zmienia, a to co zobaczycie po drodze - nie raz sprawi, że zabraknie wam w piersiach tchu.
Być może widzieliście już zdjęcia z czerwonymi domkami przeglądającymi się w morskiej toni otoczonych suszącymi się na stojakach rybami, na tle górskich poszarpanych szczytów? I jeśli też w duchu marzyliście o takich zdjęciach to koniecznie wybierzcie się na ten odcinek, nie zdejmiecie palca z przycisku migawki aparatu (albo dokupcie kartę pamięci do swojego telefonu).
Popłyniemy do chętnie odwiedzanej wioski Henningsvaer. Choć to tylko mała rybacka osada, to jednak tradycyjna architektura powoduje, że wpływając do niej wzdłuż domków portowych, człowiek czuje ekstazę. Wioska żyje głównie z połowu ryb i wszystko jest tu temu podporządkowane. Dodatkową atrakcją na miejscu jest możliwość wybrania się na trekking, a w okolicy jest sporo szlaków górskich o różnym poziomie trudności.
Płynąc po wodach archipelagu, wpłyniemy do Trollfjord. Choć to maleńka, długa na 2 km odnoga cieśniny Raftsundet, to za sprawą wąskiego wejścia i stromych ścian skalnych opadających pionowo do wody jest fiordem naprawdę spektakularnym. Wąskie ujście Trollfjordu ma tylko 100 metrów szerokości i rozszerza się do maksymalnej szerokości 800 metrów. Strome góry otaczające fiord mają od 600 do 1100 metrów wysokości. Orły bieliki krążące wokół górskich szczytów to dość powszechny widok. Można tu dotrzeć tylko łodzią, ponieważ wzdłuż stromych zboczy nie ma dróg.
Poza przyrodą, tutejsze tradycyjne woski rybacie też są warte odwiedzenia. Takim miejscem jest Nusfjord – jedna z najlepiej zachowanych tradycyjnych wiosek rybackich w Norwegii. Jest wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Charakteru dodają wszechobecne mewy – które od rana do wieczora „drą dzioby”
Popłyniemy też do miejsca zjawiskowego, symbolu archipelagu, który pojawia się na setkach pocztówek i katalogów. To miasteczko to Reine, położone na wyspie Moskenesøya. Część zabudowań tego miasteczka rozrzucona jest na kilku wysepkach, które w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia połączone zostały mostami.
Wyspa Moskenesøy to jedna z najbardziej górzystych wysp Lofotów. Jeżeli wybierzecie się na spacer po okolicy – np. wybierając się na wycieczkę do ostatniej miejscowości na wyspie – Å (po norwesku znaczy to „tam, daleko”), wszędzie czekać będą na Was „widoki”: ze strzelistymi górami, z łatami śniegu, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem. Widoki z tego miejsca nie jeden żeglarz ustawił sobie jako tapetę w telefonie.
Transport do góry
Dojazd do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca jego zakończenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.
Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie i pobyt na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenku,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.
Cena rejsu nie zawiera
1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.
___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
13.06.2025 pia
19.06.2025 czw |
7 | Bodo - Lofoty (Reine, Henningsvaer, Trollfiord) - Bodo | 1 960 zł | Więcej o rejsie |
20.06.2025 pia
26.06.2025 czw |
7 | Bodo - Lofoty (Reine, Henningsvaer, Trollfiord) - Bodo | 1 960 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!