Lofoty - urzekający archipelag >>> Płyniemy z Tromso do Bodo Nr: BRG-R/2025/08/150
Tromso - Lofoty (Trollfjord - Henningsvær - Nusfjord - Reine) - Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 08.08.2025 piątek
- Data zakończenia:
- 15.08.2025 piątek
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Tromso - Lofoty (Trollfjord - Henningsvær - Nusfjord - Reine) - Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Piękna i malownicza!!! Taka jest Norwegia.
Można tu płynąć wzdłuż długiego wybrzeża korzystając z dobrych wiatrów, wpływać pomiędzy urocze wyspy, kluczyć między szkierami czy też eksplorować zjawiskowe fiordy.
Taki rejs to marzenie wielu polskich żeglarzy, którzy po kilku bałtyckich rejsach pragną pływać po akwenie zdecydowanie odmiennym.
Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.
Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po norweskich wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się z niższymi temperaturami niż na rodzimym Bałtyku.
Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.
Wybraliśmy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata.
Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu po norweskich wodach, nie zabraknie okazji do podziwiania przyrody z pokładu jachtu i na lądzie podczas zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy jak i też odpoczynku.
Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
TEN REJS
Na rejs wyruszymy z Tromso i skierujemy się na Lofoty. Tam będziemy napawać się widokami i zwiedzać najciekszawsze miejsca tego archipelagu. Zajrzymy do małego (w norweskiej sakli) fiordu Trollfjord, popłyniemy do rybackich wiosek które każdy musi zobaczyć z bliska, zajrzymy do zjawiskowej miejscowości bedącej etykietą Lofotów, skąd polecamy wybrac sie na trekking. Na koniec skierujemy jacht do Bodo.
Rejs jest stosunkowo łatwy żeglarsko, zatem szczególnie na tę trasę zapraszamy nieco mniej doświadczone osoby.
Ten rejs zapadnie na długo w Waszej pamięci. A to wszystko za sprawą niemal magicznych widoków jakie czekają na tej fantastycznej trasie.
Zaokrętowanie: | 08.08.2025 pia, godz. 00:00 | Wyokrętowanie | 15.08.2025 pia, godz. 00:00 |
---|---|---|---|
Port: | Tromso | Port: | Bodo |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 60-90 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Tromso - Lofoty (Trollfjord - Henningsvær - Nusfjord - Reine) - Bodo |
Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Na naszą wyprawę startujemy w Tromso. To miasto tętniące życiem, położone 350 kilometrów na północ od koła podbiegunowego. Jest największym ośrodkiem w Norwegii Północnej. Natura i kultura idą tu ze sobą w parze.
W Tromsø na brak atrakcji - nie będą narzekać miłośnicy historii, przyrody, nauki, kultury i pięknych widoków. Warto wybrać się do oceanarium, odwiedzić tutejsze muzea lub najbardziej wysunięty na północ ogród botaniczny na świecie.
Tromsø to także doskonałe miejsce na obserwację zorzy polarnej, niestety od września do marca jednak jak Wam się spodoba, może wrócicie tu później.
Z Tromso skierujemy się na Lofoty.
Lofoty to miejsce piękne, a nawet jedno z piękniejszych miejsc na ziemi i już… widzieliście zdjęcia z czerwonymi domkami i suszącymi się rybami na tle łańcucha górskiego… i jeśli też w duchu marzyliście o takich zdjęciach to koniecznie wybierzcie się na ten odcinek, nie zdejmiecie palca z przycisku migawki aparatu (albo dokupcie kartę pamięci do swojego telefonu :)
Na początek, na naszej trasie jest monumentalny Trollfiord z naprawdę wielką ścianą skalną opadającą pionowo do wody. Obowiązkowy punkt na wędrówce po archipelagu.
Dalej przed nami wioski rybackie.
Henningsvaer - to małe rybackie miasteczko, do którego wpływa się wzdłuż domków portowych. Jest tam bardzo malowniczo.
Nusfjordto jedna z najlepiej zachowanych tradycyjnych wiosek rybackich w Norwegii. Jest wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Charakteru dodają wszechobecne mewy – które od rana do wieczora „drą dzioby”.
Wreszczie, na pewno odwiedzimy też Reine. Będzie można wybrać się na wycieczkę do ostatniej miejscowości na wyspie – Å (po norwesku znaczy to „tam, daleko”), a po drodze same „widoki” ze strzelistymi górami z łatami śniegu, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem.
Rejs zakończymy w Bodo największym mieście w okręgu Nordland. To miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Często stąd rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy też na południe do Trondheim. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim (a zimą narciarstwo). Bodø to także stolica orłów bielików - nigdzie na świecie nie ma większego skupiska tych majestatycznych ptaków. Codziennie można podziwiać jak wznoszą się nad miastem i siedzą na skałach niedaleko Bodø.
Transport do góry
Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Do/z Bodø można się dostać samolotem, pociągiem, samochodem oraz promem.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.
Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.
Cena rejsu nie zawiera
1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.
___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
27.06.2025 pia
04.07.2025 pia |
7 | Bodo - Lofoty (Reine - Nusfjord - Henningsvær - Trollfjord) - Tromso | 2 240 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!