Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

NORWEGIA PÓŁNOCNA >>> KIERUNEK NORDKAPP - No.2 Nr: BRG-R/2025/07/152

Tromso - Nordkapp - Tromso

Data rozpoczęcia:
14.07.2025 poniedziałek
Data zakończenia:
23.07.2025 środa
Ilość dni:
9 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Tromso - Nordkapp - Tromso Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 2 800 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Piękna, malownicza i surowa!!! Taka jest północna Norwegia.

Popłyniemy wzdłuż wybrzeża, korzystając z dobrych wiatrów. Bedzimy pływać pomiędzy uroczymi wyspami, kluczyć między szkierami i zaglądać do fiordów.
Taki rejs to marzenie wielu polskich żeglarzy, którzy po kilku bałtyckich rejsach pragną pływać po akwenie zdecydowanie odmiennym, w bardziej surowych warunkach.

Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.

Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie na północy Norwegii nawet w lipcu, będzie wiązało się ze zdecydowanie niższymi temperaturami niż na rodzimym Bałtyku.
Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Każdy nasz rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć inne oblicze Norwegii z pokładu jachtu.

Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.

TEN REJS

Ten rejs na północ Norwegii, to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce poczuć co to znaczy znaleźć się na krańcu Europy.
Zaczynamy 350 km za kołem podbiegunowym, w Tromso, skąd popłyniemy na daleką północ Norwegii. W lipcu - warto wiedzieć - czekają na was BIAŁE NOCE. Długi dzień i dużo aktywności.
Naszym celem, jest żegluga po tych surowych wodach i osiagnięcie najdalej na północ wysuniętego punktu Europy - Nordkapp.
Kiedy będziecie stać na klifie i spoglądać na połnoc, musicie wiedzieć, że przed wami jest tylko mnóstwo wody (Morze Norweskie/Morze Barentsa) i nieliczne skrawki lądu (ok. 400 Mm od przylądka, czeka na śmiałków Svalbard, a gdzieś w połowie drogi, malutka Wyspa Niedźwiedzia). A dalej, jeszcze dalej na północ aż do bieguna, jest zimno i niezmierzony Ocean Arktyczny.

JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU


Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy organizują oraz odbywają podróż we własnym zakresie.

START REJSU
Z Polski na lotnisko w Tromso (TRO) polecimy z 1-dną przesiadką w Oslo z Warszawy, Gdańska i Krakowa.

Z lotniska do portu jachtowego podjeżdża autobus miejski, czas dojazdu to 20-30 min.

POWRÓT Z REJSU
Z portu jachtowego odjeżdża autobus miejski na lotnisko w Tromso, czas dojazdu to 20-30 min.

Z lotniska w Tromso (TRO) polecimy z 1-dną przesiadką w Oslo do Warszawy, Gdańska, Krakowa.

Zaokrętowanie: 14.07.2025 pon, godz. 00:00 Wyokrętowanie 23.07.2025 śro, godz. 00:00
Port: Tromso Port: Tromso
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 80-120
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia - Daleka Północ
Trasa rejsu: Tromso - Nordkapp - Tromso

Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i epidemiczny. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Na naszą wyprawę startujemy w Tromso.
Tromso położone 350 kilometrów na północ od koła podbiegunowego zwane jest „bramą Arktyki”. Rozlokowało się na kilku wyspach (połączonych ze sobą imponującymi mostami, otoczone jest malowniczymi fiordami i górami. Jako największy ośrodek w Norwegii Północnej, mocno tętni życiem.
Będąc tu w czerwcu czy lipcu, doświadczycie zjawiska białych nocy, a w zimie na nocnym niebie podziwiać będziecie mogli przepiękne zorze.
W Tromsø natura i kultura idą ze sobą w parze, zatem na brak atrakcji w mieście nie będą narzekać miłośnicy historii, przyrody, nauki, kultury i pięknych widoków.
Można wjechać kolejkę na szczyt Fjellheisen, pójść do oceanarium Polaria (muzeum i akwarium połączone ze sobą, oferujące wystawy na temat życia w Arktyce oraz możliwość obserwacji ryb i fok w naturalnych warunkach) lub do najbardziej na świecie wysuniętego na północ ogrodu botanicznego.
Warto także odwiedzić tutejsze muzea:
• w XIX i XX wieku, miasto stało się punktem startowym wielu ekspedycji polarnych, których historię możecie zobaczyć w Muzeum Polarnictwa. Muzeum zostało otwarte dokładnie 50 lat po tym, jak Roald Amundsen rozpoczął swoją ostatnią, nieudaną wyprawę. Muzeum znajduje się w jednym z najstarszych domów Tromsø z początku XIX wieku;
• Muzeum w Tromsø - z kolei jest kluczowym miejscem dla każdego, kto pragnie zgłębić historię i tradycje ludów zamieszkujących regiony arktyczne, w tym rdzennych mieszkańców Norwegii, Saamów;
• Nordnorsk Kunstmuseum - jest wizytówką kultury i sztuki regionu północnego (prezentując bogatą kolekcję dzieł związanych z Północą, zarówno norweskich, jak i międzynarodowych artystów).
Miłośnicy architektury mogą zobaczyć tu wiele interesujących budynków. Polecamy spośród wielu - Tromsdalen Kirke (Katedrę Arktyczną) - ikoniczną budowlę, która dominuje nad miastem i wyróżnia się na tle polarnej panoramy swoją nietypową architekturą, która przypomina lodową górę lub tradycyjny namiot lapoński.
Na koniec, dobra wiadomość dla osób szukających w Norwegii Trolli? Znajdziecie je tu w Muzeum Trolli.

Z Tromso skierujemy się na północ – przed nami około 200 Mm po fiordach, wyspach i małych porcikach rybackich, aż dopłyniemy na skraj Europy. Morze płynąc zobaczymy też wieloryby?

Nordkapp – jest naszym głównym celem. "Najdalej" na północ wysunięty punkt Europy znajduje się na klifie, który wznosi się na wysokość 307 metrów nad poziomem morza. Symbolem tego miejsca jest Globus Nordkapp, obrazujący północny kraniec Europy. Kiedy tam staniecie i spojrzycie na półnic, wiedzcie, że przed wami jest tylko mnóstwo wody (Morze Norweskie/Morze Barentsa) i nieliczne skrawki lądu (ok. 400 Mm od przylądka, czeka na śmiałków Svalbard, a gdzieś w połowie drogi, malutka Wyspa Niedźwiedzia). A dalej, jeszcze dalej na północ aż do bieguna, jest zimno i niezmierzony Ocean Arktyczny.
W okresie od połowy maja do końca lipca można tu również doświadczyć dnia polarnego. Podczas tego rejsu, zachodu słońca nie zobaczycie.

Transport do góry

Dojazd i powrót z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.

Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie i pobyt na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenku,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.

Cena rejsu nie zawiera

1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.

___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 800 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
04.07.2025 pia
13.07.2025 nie
9 Tromso - Nordkapp - Tromso 2 800 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!