Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Nr: NCH-R/2025/05/109

GDYNIA - KALMAR - KARLSKRONA - KARLSHAMN - HANÖ - GDYNIA

Data rozpoczęcia:
24.05.2025 sobota
Data zakończenia:
31.05.2025 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
GDYNIA - KALMAR - KARLSKRONA - KARLSHAMN - HANÖ - GDYNIA Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji

Cena: 1 800 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

MAJOWY REJS BAŁTYCKI (GDYNIA - KALMAR - KARLSKRONA - KARLSHAMN - HANÖ - GDYNIA)

Zapraszamy Was na rejs morski w kierunku cieśniny Kalmarsund i regionu Blekinge który będzie wyjątkową podróżą wzdłuż malowniczego południowo-wschodniego wybrzeża Szwecji, które zachwyca bogatą historią, pięknymi krajobrazami i spokojnym, skandynawskim klimatem.

Cieśnina Kalmarsund oddziela szwedzki ląd stały od wyspy Olandii, oferując niezapomniane widoki na skaliste wybrzeża, zabytkowe miasta i urokliwe porty. Jednym z najważniejszych punktów na trasie jest Kalmar, znane ze swojego imponującego zamku oraz zabytkowego Starego Miasta, które zachowało swój historyczny charakter. Przeprawa na Olandię pozwala odkryć unikalne krajobrazy tej wyspy, wpisanej na listę UNESCO, gdzie rozciągają się rozległe pastwiska, stare wiatraki i królewska rezydencja w Borgholm.

Blekinge, nazywane często „ogrodem Szwecji”, to region pełen zieleni, idyllicznych wysepek i spokojnych zatok. Głównym miastem jest Karlskrona, słynąca z bogatej historii morskiej i wpisanego na listę UNESCO kompleksu marynarki wojennej, który zachwyca zarówno miłośników historii, jak i entuzjastów architektury. Podczas rejsu warto odwiedzić także Ronneby, które słynie z pięknych parków i uzdrowisk, oraz Karlshamn, urokliwe miasto portowe oferujące doskonałe warunki do żeglowania i eksploracji okolicznych archipelagów. Region Blekinge przyciąga również miłośników przyrody, oferując liczne szlaki kajakowe, malownicze rezerwaty przyrody i doskonałe warunki do aktywnego wypoczynku.

Rejs w tych rejonach to doskonała okazja do połączenia relaksu na morzu z odkrywaniem uroków skandynawskich miast, tradycyjnej kuchni i niezwykłych widoków na archipelagi i klify. Podczas podróży można delektować się świeżymi rybami, odkrywać średniowieczne zabytki oraz cieszyć się spokojem i bliskością natury, które czynią tę trasę jedną z najpiękniejszych na Bałtyku.

Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.

Zaokrętowanie: 24.05.2025 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 31.05.2025 sob, godz. 09:00
Port: Marina Gdynia Port: Marina Gdynia
Liczba godzin stażu: 80-110
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia
Trasa rejsu: GDYNIA - KALMAR - KARLSKRONA - KARLSHAMN - HANÖ - GDYNIA

Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i/lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.

Gdynia - Kalmar - 170 Mm
Kalmar - Karlskrona - 60 Mm
Karlskrona - Karlshamn - 35 Mm
Karlshamn - Hano - 10 Mm
Hano - Hel - 160 Mm
Hel - Gdynia - 10 Mm
RAZEM - 445 Mm

Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu:

KALMAR
Kalmar to historia, sztuka i kultura. Zapoznaj się z historią tego portu, odwiedzając Regalskeppet Kronan, który po 300 latach na dnie morza znajduje się obecnie w Muzeum Hrabstwa Kalmar. Tutaj możesz cieszyć się bliskością morza, które zapewnia ucieczkę przed upałem wielkiego miasta. Kalmar stale przypomina ci o minionych czasach. Otoczony fosą zamek Kalmar pochodzi z XIII wieku i szczyci się tym, że jest najstarszym zabytkiem miasta, tutaj nic się nie zmieniło od 1592 roku. W pobliżu znajduje się Stare Miasto (Gamla Stan), gdzie znajdziemy kręte, brukowane uliczki które prowadzą przez średniowieczne centrum miasta Kalmar. Zanim pożeglujemy dalej wpadniemy jeszcze na kawę i domowe ciasta.

KARLSKRONA
Popłyniemy do Kalskrony, miasta założonego w 1680 r., kiedy Karol XI postanowił zbudować tutaj nową szwedzką bazę morską. Ponad 340 lat później pozostałości bazy morskiej oraz dobrze zachowana architektura i plan miasta zrobiły wrażenie na UNESCO, dzięki czemu nadano miastu status światowego dziedzictwa w 1998 roku. Gdziekolwiek się udasz, możesz zobaczyć tego dowody; wspaniałe kościoły, wielkie place, defilady i fortyfikacje, które przyciągają gości z całego świata.
Obowiązkowym punktem na mapie jest Muzeum Marynarki Wojennej - szwedzkie muzeum państwowe, przedstawiające historię szwedzkiej marynarki wojennej. Muzeum położone jest w malowniczym miejscu na wyspie Stumholmen w Karlskronie. W Muzeum Marynarki Wojennej można zwiedzić wiele ciekawych ekspozycji, obejrzeć modele okrętów z XVIII wieku, wejść do prawdziwej łodzi podwodnej oraz podziwiać przepiękne zbiory w Hali Galionów.
Archipelag na którym położna jest Karlskrona, UNESCO uznało za jeden z siedmiu rezerwatów biosfery w Szwecji. Nigdzie indziej na świecie nie można żeglować po Rezerwacie Biosfery UNESCO, podziwiając niesamowite fortyfikacje i budynki.

KARLSHAMN
Karlshamn to miasto w prowincji Blekinge w południowej Szwecji, dawniej port był znany jako Bodekull i był częścią Dani. Od tamtej pory trwa era żeglugi i handlu w tym lokalnym porcie. Karlshamn jest dziś domem dla około 20 000 mieszkańców. To także miejsce narodzin szwedzkiej pływaczki Emmy Igelström, która podczas swojej kariery zdobyła cztery mistrzostwa świata i pobiła siedem rekordów świata. Innymi słowy, po wodach Karlshamn przemierzały nie tylko szybkie statki.
Karlshamn słynie w Szwecji ze swojego Punsch. Jest to likier alkoholowy, który składa się z mieszanki alkoholi, herbaty arakowej i cukru. Carlshamns Flaggpunsch był produkowany w Karlshamn od lat pięćdziesiątych XIX wieku i później. Od tego czasu produkcja została przeniesiona do Finlandii, a dawna fabryka w Karlshamn została przekształcona w muzeum.

HANO
W lesie można znaleźć dwa mistyczne doły naziemne, Gamla i Nya Kar. Według legendy ślady stóp olbrzyma. W najwyższym punkcie wyspy stoi biała latarnia morska Hanö Fyr z 1906 roku. Jest to jedna z najjaśniejszych latarni na Bałtyku o zasięgu około 40 kilometrów.
Po drodze przez otwarty trawiasty krajobraz od latarni morskiej w kierunku północnego krańca wyspy znajduje się Engelska Kyrkogård, dawny brytyjski cmentarz wojskowy. W wojnach napoleońskich Hanö było używane jako brytyjska baza morska od 1810 do 1812 roku.
Z powierzchnią 2,14 km2 Hanö nie jest szczególnie duże. Około tuzina stałych mieszkańców mieszka na wyłączonej z ruchu kołowego wyspie w Hanöläge, jedynej osadzie i porcie na wyspie. Uwielbiamy takie małe miejscówki położone pośród fal.

HEL
W drodze do Gdyni odwiedzimy Hel, naszą bałtycką perełkę. Za każdym razem, gdy wspominam moim zagranicznym przyjaciołom, że powinni odwiedzić Hel, patrzą się na mnie dziwnie. Ale pomimo zabawnej nazwy to naprawdę jedno z obowiązkowych miejsc w Polsce, jeśli szukasz nadmorskiego wypoczynku.
Szerokie i piaszczyste plaże, ładne miasto, piękny las, wyjątkowa lokalizacja, chłodna atmosfera i kilka ciekawych historycznych pamiątek – jest bardzo dużo mocnych powodów, aby wybrać się na Hel. Odkąd pamiętam to moje ulubione miejsce na polskim wybrzeżu Bałtyku i za każdym razem, gdy odwiedzam Hel jestem bardziej niż szczęśliwy. To miejsce nigdy nie zawodzi.

GDYNIA
rejs zakończymy w marinie Gdynia snując morskie opowieści i planując kolejny morski rejs.

Transport do góry

Transport po Polsce we własnym zakresie

Jacht do góry

Bavaria 46 Cruiser (2014)
Bavaria Yachtbau

Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.

Długość:
14,27 m
Szerokość:
4,35 m
Zanurzenie:
2,1 m
Liczba miejsc:
10
Liczba koi/kabin:
10 / 4
Liczba WC:
3
Zbiornik wody:
360 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
55 KM
Wyposażenie

- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.

- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3

Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,

Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

Cena rejsu obejmuje:

koszty przygotowania jachtu do rejsu
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie

Cena rejsu nie zawiera

Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.

Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 800 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!