Staż na wiosennym Bałtyku >>> trasa ONE-WAY: Gdynia - Świnoujście Nr: MIM-R/2025/04/619
Gdynia – *Bornholm/*(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) – Świnoujście
- Data rozpoczęcia:
- 12.04.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 19.04.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdynia – *Bornholm/*(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) – Świnoujście Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 51 Cruiser (5 cab.) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na wiosenny rejs po Bałtyku.
W trakcie rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków Morza Bałtyckiego i Cieśnin Duńskich.
Płynąc na ten rejs, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego. Miejsca z dużym ruchem morskim, nocne przeloty - to dla żeglarzy cenna nauka i doświadczenie.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE 2 MIEJSCA!!!
Zalecamy, telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsc.
/2 x koja - w kabinie dziobowej/
________________________________________________________________
TEN REJS
Zapraszamy na wiosenny rejs po Morzu Bałtyckim.
Trasa pozostanie „niespodzianką” do ostatniej chwili. W zależności od prognozy pogody odwiedzimy porty polskiego wybrzeża lub popłyniemy na Bornholm.
(możliwe trasy podane poniżej)
Nie ukrywamy, że to będzie rejs dla wytrzymałych żeglarzy. Będzie wietrznie, rześko i prawdziwie żeglarsko!
Zaokrętowanie: | 12.04.2025 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 19.04.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdynia | Port: | Świnoujście |
Liczba godzin stażu: | 70-100 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Cieśniny Duńskie |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdynia – *Bornholm/*(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) – Świnoujście |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Na dobrą pogodę mamy w planie trasę:
Gdynia – Bornholm – Świnoujście
W wypadku złej prognozy, obierzemy trasę alternatywną po portach polskiego wybrzeża:
Gdynia – Władysławowo - Darłowo - Kołobrzeg – Świnoujście
Podczas rejsu możemy odwiedzić:
Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Na Bornholmie jest kilka uroczych portów.
Podpływając do tych porcików, często musimy uważać na płycizny i wystające spod wody, grzbiety skalnych potworów. Oznakowania nawigacyjne są raczej słabo widoczne. Konieczne jest więc rzetelne zaznajomienie się z mapą podejściową. A to okazja do poprawienia lub uzupełnienia swoich umiejętności nawigacyjnych.
Okolice portów, zwykle obstawione są sieciami rybackimi. Co dodatkowo, zwłaszcza nocą, podnosi adrenalinę załodze i kapitanowi! Cumowanie w zatłoczonym basenie, na muringu lub często do burty stojącego już przy kei jachtu, wymaga od załogi zręczności i rozumienia manewrów portowych.
Każdy bornholmski port oferuje żeglarzom przyzwoity socjal: łazienki i toalety, zmywalnie, świetlice w których można spotkać się w większym niż messa pozwala, gronie. Zawsze jest prąd i słodka woda. I w wielu portach, WiFi.
Możemy się więc zatrzymać w Ronne, Nexo, Svaneke czy w Allinge, delektując się sielankową atmosferą miasteczek.
Rønne, to małe miasteczko w którym czas zdaje się płynąć wolniej, a kolorowe domki urzekają na tyle, że sielska atmosfera od razu udziela się odwiedzającym. Życie miasteczka skupia się wokół rynku Store Torv. W miasteczku zlokalizowane jest Muzeum Bornholmu, które posiada w swoich zbiorach bardzo interesujące eksponaty dotyczące wyspy. W pobliżu portu stoi stary budynek z charakterystycznymi kominami, który kiedyś służył jako kuźnia. Dziś, od czasu do czasu organizowane są tutaj pokazy rzemiosła – może trafimy na jeden z nich.
Allinge to dawna osada rybacka i letnisko turystyczne ze 100-letnią tradycją (administracyjnie połączona z sąsiednim miasteczkiem w Allinge-Sandvig). Wybrzeże w tej części wyspy jest skaliste, z wieloma uroczymi zatoczkami. Port należy do najbardziej uroczych na wyspie a w jego sąsiedztwie jest wiele zabytkowych budynków o drewnianej konstrukcji (mur pruski).
Z Allinge warto wybrać się na wycieczkę do największej atrakcji Bornholmu – ruin zamku obronnego Hammershus (ok. 3 km na zachód od Allinge). Po drodze warto przejść przez niewielki Park Danchells Løkke - założony w końcu XIX wieku - położony przy promenadzie nadmorskiej między Allinge i Sandvig.
Być może ktoś skusi się na tutejszy specjał i skosztuje wędzonego śledzia. Smakuje doskonale z kuflem zimnego piwa.
Nexo drugie, co do wielkości miasto wyspy. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. W Nexo Museum można zobaczyć m.in. urządzenie ratunkowe, które wystrzeliwano z brzegu, na linie, w kierunku tonącej jednostki, gdy podpłynięcie łodzią było niemożliwe.
Miłośnikom fauny i flory polecamy Bornholms Sommerfuglepark & Tropeland w tym malowniczym miejscu obejrzymy egzotyczną roślinność i bogaty zbiór pięknych, bajkowych motyli.
Warto też zatrzymać się na chwilę w Nexo Gamle Rogeri- tradycyjnej wędzarni.
Svaneke. To port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku. Możemy też wstąpić do miejscowego browaru na kufelek ważonego tak samo od setek lat złocistego piwa, czy spróbować smaku lodów i karmelków, produkowanych metodą jeszcze „z przed wojny”.
___________________________________________
alternatywnie:
Władysławowo – port u podnóża Mierzei Helskiej, na wschód od Jastrzębiej Góry. Nad portem góruje Dom Rybaka. Baszta budynku pełni rolę wieży widokowej, skąd widać panoramę miasta, morze, Przylądek Rozewie, Zatokę Pucką i Mierzeję Helską.
Oczywiście największą atrakcją Władysławowa są piaszczyste plaże, na które wejścia prowadzą przez las i wydmy. Latem to małe miasteczko staje się kurortem po brzegi wypełniony turystami odpoczywającymi nad morzem. Wczesną wiosną, kiedy tam będziemy jednak tłoku nie będzie.
Darłowo to miejscowość turystyczna nad Morzem Bałtyckim w dolinie dwóch rzek: Wieprzy oraz Grabowej.
W Darłowie panuje mikroklimat o dużej wilgotności oraz z dużą zawartością jodu.
W mieście znajduje się również port, który pomieści 70 jachtów i łodzi rybackich. Port w Darłowie połączony jest z siecią Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego.
Znajdziemu tu wiele zabytków jak choćby:
- Zamek Książąt Pomorskich w Darłowie - wybudowany w drugiej połowie XV wieku - obecnie na zamku znajduje się muzeum;
- Kościół Mariacki w Darłowie – wybudowany w 1321 roku. W kościele znajdują się sarkofagi książąt pomorskich: króla Eryka I, księżniczki duńskiej Elżbiety oraz księżnej Jadwigi;
Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.
Świnoujście
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
- Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
- Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
- Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
- ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
START REJSU
Na rejs wypływamy z Mariny w Świnoujściu.
Z naszego doświadczenia, do Świnoujścia najłatwiej jest dostać się pociągiem lub samochodem.
POWRÓT Z REJSU
Rejs kończymy w Göteborgu, w marinie Lilla Bommen.
Jest kilka wariantów dobrego powrotu do Polski - najlepiej samolotem:
-> 26 kwietnia 7:35 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
-> 26 kwietnia 7:50 Göteborg – Warszawa, RYANAIR
-> 27 kwietnia , 20:30 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
-> 27 kwietnia, 8:00 Göteborg – Kraków, RYANAIR
Z mariny na lotnisko można dostać się:
- TAXI które z mariny na lotnisko jedzie 20 min,
- FLIXBUS (korzystniej cenowo) jedzie z marony na lotnisko jednak 30 min.
Jacht do góry
Bavaria 51 Cruiser (5 cab.)
(2010)
Bavaria Yachts
Bavaria Cruiser 51 to wygodna jednostka 5-kabinowa.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych. Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań.
Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla max. 12 osobowej obsady (uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób (+skipper). Każdy śpi w dwuosobowej kabinie).
Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością Mesy (salonu). Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabin (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi"). Jacht ma trzy łazienki (toaleta, umywalka i prysznic z ciepłą wodą).
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.
Kambuz (kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, mikrofalówka.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
- Długość:
- 14,99 m
- Szerokość:
- 4,49 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 12
- Liczba koi/kabin:
- 12 / 5
- Liczba WC:
- 3
- Zbiornik wody:
- 800 l
- Zbiornik paliwa:
- 350 l
- Silnik:
- 75 KM
Wyposażenie
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- wiatromierz,
- LOG z echosondą,
- radio VHF z DSC,
- autopilot,
- barometr,
- przybory nawigacyjne,
- mapy papierowe,
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- nowy grot,
- genua rolowana na sztagu,
- gazowy obciągacz bomu,
- ręczna i elektryczna pompa zęzowa,
- rumpel awaryjny i wiele innych,
- ster strumieniowy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- kuchenka gazowa dwupalnikowa,
- lodówka z dużą zamrażarką i ice box,
- odtwarzacz Radio FM,
- bluetooth,
- głośniki w mesie i kokpicie.
- stolik nawigacyjny,
- otwierane okna sufitowe i burtowe,
- trzy łazienki z prysznicem i toaletą,
- webasto w mesie, wszystkich kabinach i łazienkach,
- nowe materace,
- nowe bimini,
- nowy spryhood,
- bojler z ciepłą wodą,
- pościel i wiele innych.
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.
- pneumatyczne kamizelki ratunkowe, z linami bezpieczeństwa (wąsy),
- koło ratunkowe,
- pneumatyczna tratwa ratunkowa,
- radiopława EPIRB z GPS,
- zestaw pirotechniki do wzywania pomocy,
- reflektor radarowy,
- tyczka MOB.
_________________________
* - zdjęcia poglądowe
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję na jachcie,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle równowartość około 700 – 900 zł/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów: dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (oferujemy to ubezpieczenie za opłatą ok. 45 zł/osobę);
4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
5. Podatków i opłat lokalnych;
6. Wydatków własnych.
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
19.04.2025 sob
26.04.2025 sob |
7 | Świnoujście – Kopenhaga – Helsingor - Göteborg | 1 900 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!