STAŻ NA MORZU PÓŁNOCNYM - PŁYWY >>> Szkocja i Orkady Nr: KBK-R/2025/06/1214
Inverness - Pentland Firth - Stormness - Kirkwall - Edynburg
- Data rozpoczęcia:
- 10.08.2025 niedziela
- Data zakończenia:
- 17.08.2025 niedziela
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Inverness - Pentland Firth - Stormness - Kirkwall - Edynburg Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 46 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po Morzu Północnym.
W zalezności od trasy, popłyniemy zobaczyć Szkocję, Orkady, a nawet i Szetlandy.
Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.
TEN REJS
Rejs rozpoczynamy w Inverness w niedzielę 10.08. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień.
Dzień wymiany załogi w Inverness i Edynburgu wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.
Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.
Do Edynburga wpłyniemy w sobotę 16.08.
Z portu uczestnicy, we własnym zakresie i na własny koszt, przejeżdżają na lotnisko.
STAŻ PŁYWOWY
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać ~60-90 godzin, w zależności od pogody i gotowości ząłogi na intensywny rejs.
REJS W FORMULE ALL INCLUSIVE
Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)
To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu!
Co więcej - to my organizujemy przejazd załogi ze Szczecina do portu rozpoczęcia i z portu zakończenia do Szczecina. Transport odbywa się komfortowym, dużym mikrobusem Mercedes-Benz Sprinter i również jest wliczony w cenę rejsu!
Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht.
Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania.
WYŻYWIENIE
Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie, obiad i kolację.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.
Zaokrętowanie: | 10.08.2025 nie, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 17.08.2025 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Inverness | Port: | Edynburg |
Liczba godzin stażu: | 60-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Morze Północne |
---|---|
Trasa rejsu: | Inverness - Pentland Firth - Stormness - Kirkwall - Edynburg |
Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję o jej przebiegu, podejmuje doświadczony kapitan.
Inverness – to szkockie miasto portowe, położone przy ujściu rzeki Ness do zatoki Moray Firth. Początki miasta sięgają setek lat wstecz. Jednym z ciekawszych jego zabytków jest usytuowany w samym sercu miasta nad brzegiem rzeki okazały zamek (jego początki sięgają drugiej polowy XI wieku, kiedy to wzniesiona została tu pierwsza warownia). Godne uwagi są też, założony przez św. Kolumbana w 1171 roku kościół Old High Church (najstarsza budowla w miasta) oraz wybudowany w 1878 roku budynek ratusza miejskiego.
Inverness to także baza wypadowa nad jezioro Loch Ness, na które dostaniemy się płynąc Kanałem Kaledońskim. Może poszczęści się nam i w toniach jeziora zobaczymy słynnego potwora?
Pentland Firth to miejsce wyjątkowe, stanowiące wąski przesmyk między wyspami a lądem, łącząc dwa bardzo rozległe akweny: Atlantyk i Morze Północne. Na skutek oddziaływania grawitacyjnego Słońca i Księżyca, regularnie co sześć godzin przelewają się to w prawo, to w lewo gigantyczne masy wody, które wtłaczane są w przesmyk o szerokości zaledwie pięciu mil morskich upstrzony naturalnymi przeszkodami w postaci wysp: Stromy, Swony i Pentland Skerries. Ta swoista „hydrodysza” sprawia, że woda w cieśninie przyspiesza do prędkości rzadko spotykanych na naszej planecie. Są momenty w ciągu miesiąca, w tak zwanej syzygii (wtedy gdy Ziemia, Słońce i Księżyc znajdują się w jednej linii, a ich grawitacyjne oddziaływania się sumują), że woda potrafi płynąć tam z prędkością nawet dwunastu węzłów (ca. 22 km/h).
Szkockie Orkady to archipelag wysp, który składa się z około 70 wysp, z czego 20 jest zamieszkanych. Wyspy te były zamieszkane przez Piktów, a później przez Celtów i Wikingów. W 1468 roku Orkady zostały przekazane Szkocji przez Norwegię.
Orkady są znane ze swojej pięknej przyrody i dzikiego życia. Można tam spotkać wiele gatunków ptaków morskich, takich jak maskonury i alki. Wyspy te są również domem dla wielu innych zwierząt, takich jak foki i delfiny.
Na Orkadach znajduje się wiele interesujących miejsc do odwiedzenia. Jednym z nich jest Skara Brae prehistoryczne osiedle z kamienia, które jest starsze niż piramidy w Egipcie. Inne popularne atrakcje to Ring of Brodgar, starożytny krąg kamieni, oraz Maeshowe, grobowiec z epoki neolitu.
Wyspy te mają również wiele uroczych miasteczek i wiosek. Jednym z najbardziej znanych miast na Orkadach jest Kirkwall. Inne ciekawe miejsca to Stromness - malownicze miasteczko portowe, oraz St. Margaret’s Hope urocza wioska rybacka.
Na Orkadach można spróbować tradycyjnych szkockich potraw, takich jak haggis (tradycyjna potrawa z baraniny), neeps and tatties (puree z rzepy i ziemniaków) oraz smoked salmon (wędzony łosoś). Można również spróbować lokalnego piwa i whisky.
Kirkwall stolica i główny ośrodek handlowo-usługowy Orkadów.
Oficjalnie miasto powstało w 1486 roku, a nazwa Kirkwall pochodzi od nordyckiego „Kirkjuvagr”, co oznacza „Kościół nad zatoką”. Do dziś zresztą w mieście znaleźć można ślady wikingów jak choćby w katedrze, Św. Magnusa (pod koniec pierwszego tysiąclecia było to serce kultury łączącej Skandynawię z Islandią, Szetlandami, Wyspami Zachodnimi). W miasteczku jest też interesujący zamek Biskupiego Pałacu.
Edynburg stolica Szkocji, to piękne miasto pełne atrakcji turystycznych i zabytków. Na jego architekturę składają się piękne budynki w stylu gotyckim, renesansowym i neoklasycznym. Warto zwiedzić takie miejsca jak Greyfriars Kirkyard czy Scott Monument.
Jednym z popularniejszych miejsc jest Royal Mile, czyli deptak, który biegnie od zamku Edynburga aż do Holyroodhouse, rezydencji królewskiej. Jest to popularne miejsce dla turystów, gdzie można kupić pamiątki i skosztować tradycyjnych potraw szkockich.
Zamek Edynburga - imponujący zamek zbudowany na wzgórzu Castle Rock, który jest jednym z największych zamków w Europie. Można tam zwiedzać wnętrza zamku, które są bogato zdobione i zawierają cenne eksponaty z historii Szkocji.
Holyroodhouse - rezydencja królewska położona na końcu Royal Mile. Można tam zwiedzać zabytkowe wnętrza i ogrody.
W Edynburgu znajdziecie też wiele ciekawych muzeów, takich jak National Museum of Scotland, czy Royal Yacht Britannia.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu do domu uczestnicy organizują we własnym zakresie. Najszybciej i najwygodniej będzie podróżować samolotem.
Transport zgodnie z opisem powyżej - wg wybranego etapu.
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 46
(2019)
Bavaria Yacht
Jacht którym płyniemy w ten rejs to Bavaria Cruiser 46. Jacht pachnie jeszcze nowością - zwodowany został w roku 2019.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle.
Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.
Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
- Długość:
- 14,24 m
- Szerokość:
- 4,35 m
- Zanurzenie:
- 2,1 m
- Liczba koi/kabin:
- 9 / 4
- Liczba WC:
- 3
- Silnik:
- 55 KM
Wyposażenie
Wyposażenie nawigacyjne:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
Wyposażenie bezpieczeństwa:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
Wyposażenie hotelowe:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na pełne wyżywienie (posiłki przygotowuje załoga z dostarczonych produktów),
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
_ _ _ _ _
* - Zaraz po rezerwacji miejsca jest możliwość wykupienie pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- dojazdu na miejsce rozpoczęcia rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- ubezpieczenia KL i NNW
- korzystania z płatnych pryszniców (w niektórych portach)
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
15.06.2025 nie
29.06.2025 nie |
14 | Edynburg - Fair Isle - Szetlandy - Orkady - Pentland Firth - Inverness | 6 800 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!