Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Staż bałtycki >>> Zatoka Gdańska i otwarty Bałtyk - No.3 Nr: TOB-R/2025/05/111

Gdynia - porty zatoki – platformy wiertnicze - Gdynia

Data rozpoczęcia:
27.09.2025 sobota
Data zakończenia:
01.10.2025 środa
Ilość dni:
4 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia - porty zatoki – platformy wiertnicze - Gdynia Więcej informacji
Jacht:
Norseman 40 Więcej informacji

Cena: 1 100 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na 4-ro dniowy rejs stażowy po wodach Bałtyku.

W zależności od wariantu rejsu, pływać będziemy:


  • po wodach Zatoki Gdańskiej oraz wypłyniemy na kilkadziesiąt mil na otwarty Bałtyk, dopływając w okolice polskich platform wiertniczych;
  • po wodach Zatoki Gdańskiej oraz zrobimy w trakcie rejsu szkolenie manewrowe.

Rejs pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. Podczas tego rejsu realnie można wypływać od 20 do nawet 45 godzin stażowych. Faktyczna ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi oraz od czynnika ludzkiego, czyli od gotowości załogi do żeglowania.

Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.

Na rejsie, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.

Dodatkowo, w czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.

Rejs to doskonała okazja do zdobycia stażu morskiego, nowych wiadomości o żegludze jachtem oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce.

Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.

Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię stażową z rejsu ( w formie akceptowanej przez PZŻ ).

TEN REJS

Wrzesień to doskonały czas na krótki rejs stażowy. Krótki wypad na Bałtyk, to to co każdemu żeglarzowi da energię i siłę na przetrwanie zimy.

Rejs pozwala wykorzystać 2 dni urlopu i włącznie z weekendem da 4 dni na morzu.

Aby jak najbardziej wykorzystać weekend, zbiórka załogi odbywa się od piatku od. godz. 16-ej. Oczywiście możecie przyjechać też nieco później, gdyż w piątek musztrujemy załogę na jachcie, robimy jego zaprowiantowanie i szkolenie załogi.
W sobotę po śniadaniu wychodzimy w morze. Rejs kończymy we wtorek.

Na rejs wyruszamy z Gdyni i początkowo popłyniemy na wody Zatoki Gdańskiej. Możliwe porty to Jastarnia i Hel. Z Helu wyruszymy na wody otwartego Bałtyku, aby opłynąc którąś z polskich platform wiertniczych.
Opłyniemy platformy i wracamy. Możemy zacumować we Władysławowie, ponownie na Helu albo w Sopocie. Rejs zakończymy w Gdyni.

Co warto zabrać na rejs?
Na pewno zabierzcie ze sobą śpiwór i dres do spania. Listę pozostałych rzeczy znajdziecie w NASZYM PORADNIKU w zakładce CO ZABRAĆ NA REJS.


_______________________________________________________________________________

UWAGA!!!

Warunkiem odbycia się rejsu jest uczestnictwo co najmniej 4 osób.

Zapisz się, a kolejne osoby tez się znajdą. W wypadku gdyby rejs się nie odbył, zwracamy wszystkie wpłacone zaliczki.

_______________________________________________________________________________

Zaokrętowanie: 27.09.2025 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 01.10.2025 śro, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Gdynia
Liczba godzin stażu: 20-45
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Gdynia - porty zatoki – platformy wiertnicze - Gdynia

UWAGA: Podana trasa rejsu jest orientacyjna. Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe i możliwości załogi.

Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.

Zaczynamy nasz rejs w Gdyni. Początki Gdyni nie są znane, a do lat dwudziestych XX w. była to niewielka wieś rybacka.
Korzenie współczesnej Gdyni to czas kiedy na mocy postanowień Traktatu Wersalskiego Gdynia znalazła się w II Rzeczypospolitej. Prawa miejskie w związku z dynamicznym rozwojem, uzyskała ostatecznie w 1926 roku. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce i stanowi kluczowy węzeł transportowy na trasie między Skandynawią, Europą Środkową i Wschodnią.
Będąc w Gdyni można wybrać się na Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze. Przy Nabrzeżu Pomorskim zacumowany jest Okręt-muzeum „ORP Błyskawica” i nieopodal Statek-muzeum „Dar Pomorza”. Można też zajść do Akwarium Gdyńskiego - jednego z największych akwariów w Polsce.
W Gdyni można też odwiedzić interesujące muzea jak:
- Muzeum Marynarki Wojennej - muzeum poświęcone historii polskiej marynarki wojennej,
- Muzeum Emigracji - muzeum poświęcone historii emigracji z Polski.
A dla osób lubiących ruch, polecamy spacer zaczynającym się tu Bulwarem Nadmorskim.
Bulwarem, ścieżkami po Kępie Redłowskiej i po plaży, można dojść do Sopotu (a wrócić komunikacją). Po drodze można wstąpić na drewniane Molo Orłowskie.

...dalej popłyniemy do:

Jastarnia to niewielkie miasto i port leżące na półwyspie Helskim. Miasto powstało w XVIII wieku jako ważny ośrodek rybołówstwa, którym jest też i dziś.. Po wojnie Jastarnia, posiadając piękne plaże, stała się popularnym kurortem i miejscem wypoczynku nad morzem. W Jastarni zlokalizowano Muzeum Wsi Nadmorskiej, które prezentuje historię i kulturę mieszkańców półwyspu Helskiego. Chcąc zobaczyć piękny widok na okolicę trzeba odwiedzić tutejszą latarnię morską.

Hel to niewielkie miasto i port na półwyspie Hel, który oddziela Zatokę Gdańską od Zatoki Puckiej. Miasto powstało w XVII wieku jako ważny ośrodek rybołówstwa. W czasie II wojny światowej Hel był miejscem walk między niemieckimi siłami zbrojnymi a Armią Czerwoną. Po wojnie Hel stał się popularnym kurortem i miejscem wypoczynku nad morzem.
Port w Helu jest jednym z najważniejszych portów rybackich na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Znajduje się tam wiele kolorowych kutrów rybackich, które dostarczają świeże owoce morza do lokalnych restauracji.
W Helu można zobaczyć m.in.: Fokarium (są tu foki i morświny); Muzeum Rybołówstwa Morskiego, które prezentuje historię rybołówstwa w Helu i na wybrzeżu Bałtyku; Muzeum Obrony Wybrzeża, które poświęcone jest historii walk o Hel w czasie II wojny światowej.

... płyniemy dalej na otwarty Bałtyk...

POLSKIE PLATFORMY WIERTNICZE
Polskie platformy znajdują się na polach wydobywczych z których Polska wydobywa ropę:
- ok. 38 Mm na północ na północ od Rozewia, znajduje się tzw. "złoże B3" a wydobycie surowca prowadzone jest za pomocą platform: Petro Giant, Baltic Beta oraz bezzałogowej PG-1;
- ok. 38 Mm na północ na północ od Jastarni znajduje się tzw. "złoże B8". Operuje tam platforma Petrobaltic.

...i wracamy...

Władysławowo – port u podnóża Mierzei Helskiej, na wschód od Jastrzębiej Góry. Nad portem góruje Dom Rybaka. Baszta budynku pełni rolę wieży widokowej, skąd widać panoramę miasta, morze, Przylądek Rozewie, Zatokę Pucką i Mierzeję Helską.
Oczywiście największą atrakcją Władysławowa są piaszczyste plaże, na które wejścia prowadzą przez las i wydmy. Latem to małe miasteczko staje się kurortem po brzegi wypełniony turystami odpoczywającymi nad morzem.

Sopot to bałtycki kurort, położony między Gdańskiem a Gdynią.
Historia miasta sięga średniowiecza, kiedy to Sopot był niewielką osadą rybacką. W XIX wieku Sopot stał się modnym kurortem, odwiedzanym przez arystokrację i bogatych ludzi z całej Europy. Wtedy też powstały charakterystyczne dla miasta molo i Grand Hotel.
W Sopocie można zobaczyć wiele ciekawych miejsc i atrakcji. Na pewno warto odwiedzić Aleję Gwiazd, na której znajdują się tablice z nazwiskami znanych polskich artystów. Spacer po pięknie urządzonej alei jest przyjemnym sposobem na poznanie miasta. Jedną z najciekawszych ulic w Sopocie jest ulica Bohaterów Monte Cassino, zwana popularnie "Monciakiem". To centrum życia nocnego miasta, a jednocześnie kolorowa i urokliwa uliczka, pełna restauracji, kawiarni i sklepików.
Warto również zobaczyć Park Krajobrazowy Sopot, który obejmuje 3 wzgórza: Karlikowo, Jana z Kolna i Jelitkowo.

Transport do góry

Dojazd i powrót z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Norseman 40 (1975)
Holandia

Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.

Długość:
12,60 m
Szerokość:
3,80 m
Liczba koi/kabin:
8 / 2
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
300 l
Silnik:
68 KM
Wyposażenie

Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,

kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,

ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- prowadzenie rejsu przez doświadczonego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,

Cena rejsu nie zawiera

- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 40% – w dniu rezerwacji online
  • 60% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 100 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
16.05.2025 pia
20.05.2025 wto
4 Gdynia - porty zatoki Gdańskiej – (ew. Władysławowo) - Gdynia 1 100 zł Więcej o rejsie
23.05.2025 pia
27.05.2025 wto
4 Gdynia - porty zatoki – platformy wiertnicze - Gdynia 1 100 zł Więcej o rejsie
30.05.2025 pia
03.06.2025 wto
4 Gdynia - porty zatoki Gdańskiej – (ew. Władysławowo) - Gdynia 1 100 zł Więcej o rejsie
06.06.2025 pia
10.06.2025 wto
4 Gdynia - porty zatoki – platformy wiertnicze - Gdynia 1 100 zł Więcej o rejsie
20.09.2025 sob
24.09.2025 śro
4 Gdynia - porty zatoki – platformy wiertnicze - Gdynia 1 100 zł Więcej o rejsie
04.10.2025 sob
08.10.2025 śro
4 Gdynia - porty zatoki – platformy wiertnicze - Gdynia 1 100 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!