Koniec sezononu na Morzu Północnym >>> Rejs stażowy na wodach pływowych + Kanał Kiloński i Bałtyk Nr: KBK-R/2025/09/1218
Amsterdam - Borkum - Helgoland - Kanał Kiloński - Breege
- Data rozpoczęcia:
- 18.10.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 25.10.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Amsterdam - Borkum - Helgoland - Kanał Kiloński - Breege Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 46 (MP-Fry) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.
Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik nie powodując tak silnych niedogodności ... jak Bałtyk.
To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.
Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!
W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.
(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2019 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu (od momentu rezerwacji).
Na zakończenie rejsu, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.
TRASA
Rejs zaczynamy w Amsterdamie. Dla wielu to miejsce magiczne, budzące wielkie emocje. Słynie na świat ze swoich kanałów oraz swobodnego podejścia do życia. Znajdziemy tu również wiele muzeów i innych placówek kulturalnych. Miasto wręcz kipi historią. Dla żeglarzy to inspiracja. Nie jedna szanta dotyczy tego miasta, a zasłyszane wśród szuwarów „... do Amsterdamu zawinąć choć raz ...” było inspiracją nie jednej wyprawy na morza i oceany ….
My na pobyt w tym dużym mieście czasu mamy niewiele. Powinno go wystarczyć na wyczucie jego rytmu, zwiedzenie najważniejszych atrakcji, spotkanie z historią i skosztowanie tego i owego z bogatej oferty gastronomicznej. Bo Amsterdam oprócz oczu, ucieszy też Wasze podniebienia. To miasto niezwykłej różnorodności i wieloetniczności tworzy kulturowy i kulinarny misz-masz. Zobaczycie sami czy to spacerując ulicami, jeżdżąc na rowerze czy pływając kanałami można odnieść wrażenie, że otaczają nas wszystkie kuchnie świata. Obok niewielkich chińskich, wietnamskich czy tajskich knajpek, znajdziemy restaurację portugalską i włoską, zaraz obok brazylijską, by kilka metrów dalej odkryć przysmaki prosto z Malezji, Japonii czy… z francuskiej piekarni.
Z Amsterdamu popłyniemy do Borkum.
Zawiniemy więc na niemieckie Wyspy Fryzyjskie.
Okolice wysp są najlepszym miejscem do obserwacji cyklu pływów. Na akwenach obejmujących południowo-wschodnią część Morza Północnego, pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich – nazywanych Morzem Wattowym - w czasie odpływu można spacerować kilometrami przez równiny pływowe, czyli po odsłoniętym dnie morza.
Wpływając/wypływając do ich portów trzeba się przygotować od strony nawigacji pływowej. Wybór dogodnego momentu na wpływanie i wypływanie z portu jest doskonałym treningiem i nauką dla wszystkich zainteresowanych żeglarstwem.
My zawiniemy do Borkum, która jest najdalej wysuniętą niemiecką wyspą w archipelagu Wysp Fryzyjskich. Warto wiedzieć, że Borkun słynie z przepięknych, długich i piaszczystych plaż. Jednak największym jej atutem jest niezwykle czyste powietrze, które ubogie jest we wszelkie pyłki a zawiera dużą dawkę jodu. Panują tu idealne warunki dla alergików.
Dalej popłyniemy na ostatnią na rejsie wyspę Helgoland. To bardzo ciekawa i malownicza wyspa. Spacer wokół niej zajmuje niecałą godzinę. Podczas spaceru zobaczycie przepiękne skalne urwiska walczące z erozją, pastwiska z widocznymi do dzisiaj lejami po bombach II Wojny Światowej i leniwie pasące się owce. Masa pamiątkowych zdjęć pozwoli Wam po rejsie snuć wspominki przy szklaneczce dobrego (i taniego tutaj) rumu ze sklepu wolnocłowego.
Kolejny nasz kurs, to estuarium Łaby, gdzie zamierzamy wpłynąć do Kanału Kilońskiego.
Płynąc w kierunku Kanału Kilońskiego będziemy musieli dokładnie obliczyć pływy. To kolejna ważna lekcja z nawigacji. Po tych kilku dniach spędzonych na Morzu Północnym poczujemy czym jest życie na morzu i jak bardzo nam to odpowiada. Przed kolejnym etapem rejsu, zatrzymamy się na chwilę w Cuxhaven. Dalej rozpoczyna się Kanał Kiloński. Kto jeszcze go nie przepływał, ten będzie zaskoczony tym śródlądowym fragmentem naszego rejsu. Na początku wrażenie robią ogromne śluzy prowadzące do kanału. Potem płynące w odległości kilku metrów od naszej burty ogromne statki handlowe, które zazwyczaj oglądamy z dużo większego dystansu. Żegluga wśród niemieckich łąk, pól i wiosek jest urokliwa, ale po 7 godzinach każdy tęskni za otwartym morzem. Po Kanale Kilońskim można pływać jachtem tylko po widoku. Jeżeli zmrok złapie nas w połowie drogi, zatrzymamy się na noc w Rensburgu.
Kiedy wypłyniemy z kanału, czeka nas jeszcze na koniec kilkanaście godzin w morzu. Piękna żegluga i malownicza cieśnina Fehmarn. Będzie czas na długie rozmowy, planowanie kolejnych rejsów i wypraw.
Po tygodniu spędzonym na morzu poczujemy, że właśnie to jest najlepszy sposób na spędzenie urlopu. Naszą żeglarską przygodę zakończymy w Breege, małej żeglarskiej wiosce na północy Rugii. Stąd do Szczecina zawiezie nas wygodny mikrobus.
Zaokrętowanie: | 18.10.2025 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 25.10.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Amsterdam | Port: | Breege |
Liczba godzin stażu: | 70-100 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Niemcy, Dania, Holandia |
---|---|
Trasa rejsu: | Amsterdam - Borkum - Helgoland - Kanał Kiloński - Breege |
Wskazana trasa jest propozycją, którą chcemy w pełni zrealizować. Jednak przygoda na morzu zależna jest również od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję co do przebiegu trasy podejmuje doświadczony kapitan.
TRANSPORT
Początek rejsu
Sam rejs rozpoczynamy w marinie w Amsterdamie.
Do mariny w Amsterdamie zawieziemy Was mikrobusem wprost spod dworca kolejowego Szczecin Główny.
Zatem, formalnie rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 18.10 o godzinie 22:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Amsterdamie. Podróż zabierze około 9 godzin.
W Amsterdamie w "Marinie Amsterdam" czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia.
Zakończenie rejsu
Do portu w Breege wpłyniemy 24.10, w piątek wieczorem, a w sobotę o godzinie 10:00 załoga wyjedzie wygodnym mikrobusem do Szczecina. Podróż zajmie około 3 godziny. Mikrobus dojeżdża do Szczecina na dworzec główny PKP.
Przejazd z Breege do Szczecina wliczony jest w cenę rejsu.
UWAGA!!!
Przejazd ze Szczecina do Amsterdamu i z Breege do Szczecina wliczony jest w cenę rejsu.
Rezygnacja z przejazdu naszym mikrobusem nie wpływa na obniżenie ceny rejsu. W przypadku wyboru samodzielnego dojazdu na rejs lub powrotu z rejsu, nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualną zmianę portu rozpoczęcia / zakończenia rejsu i wynikłe z tego koszty zmiany zaplanowanej podróży.
Transport do góry
Organizujemy transport wg opisu powyżej.
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 46 (MP-Fry)
Na rejs zapraszamy na pokładzie jachtu Bavaria Cruiser 46, z rocznika 2020.
Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. Nasza "bawarka" ma dobry rocznik i jest duża.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.
Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.
Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem.
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
DANE TECHNICZNE
JACHT - BAVARIA CRUISER 46
- rocznik: 2020
- długość: 14.24 m
- szerokość: 4.35 m
- ilość kabin: 4
- LICZBA MIEJSC: 8+ 1
- ilość WC: 3
- zanurzenie: 2.10 m
- żagle: 122 m²
- silnik: 55 KM
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel
Zapraszamy na pokład!
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do mariny w której rozpoczyna się rejs,
- przejazd powrotny komfortowym mikrobusem po zakończeniu rejsu do Szczecina,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- dojazdu na miejsce/z miejsca skąd organizujemy transport,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
03.05.2025 sob
11.05.2025 nie |
8 | Bremerhaven – Helgoland – Borkum - Den Helder - Amsterdam | 3 450 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!