Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Kwietniowy rejs z dużym stażem: Madera - Lizbona >>> TRASA ATLANTYCKA - Etap II Nr: MSZ-R/2025/04/352

Madera - Porto Santo - Lizbona

Data rozpoczęcia:
07.04.2025 poniedziałek
Data zakończenia:
16.04.2025 środa
Ilość dni:
9 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Madera - Porto Santo - Lizbona Więcej informacji
Jacht:
JV 40 Więcej informacji

Cena: 3 300 zł

Wolne miejsca: 6

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na oceaniczny rejsy odbywający się pomiędzy Europą, Maderą a Wyspami Kanaryjskimi.

To szmat drogi na oceanie, więc dla wygody naszych załogantów trasę z Teneryfy na Gibraltar / z Gibraltaru na Teneryfę podzieliliśmy na dwa etapy:

Wiosną:
1. Etap I -> Teneryfa - Madera,
2. Etap II -> Madera - Gibraltar.

Jesienią:
1. Etap I -> Gibraltar - Madera,
2. Etap II -> Madera - Teneryfa.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy dużą dawkę aktywności żeglarskiej, oraz sporo atrakcji na lądzie gdzie będziemy się zatrzymywać.

Wyspy Kanaryjskie i Madera co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu tych wysp, to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.

Każda odwiedzona przez nas wyspa jest niepowtarzalna i ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności, albo nieskrępowanego lenistwa.

Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.

Warto wiedzieć, że kiedy w Polsce pogoda nie jest najlepsza, na Oceanie Atlantyckim mamy pogodę wiosenną.

Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.

TEN REJS

Oceaniczna przygoda, kilka dni i nocy w otoczeniu wód Oceanu Atlantyckiego.

To będzie 7-dniowy rejs z możliwością uzyskania stażu 80-120 godzin na wodach pływowych!!!
Nasz SKIPPER postara się, aby przekroczyć magiczne 100 godzin i zwykle na tej trasie nie ma z tym problemu - jednak jest to rejs na oceanie, więc wszystko w rękach Neptuna i dobrych układów meteorologicznych!!!

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

Zaokrętowanie: 07.04.2025 pon, godz. 16:00 Wyokrętowanie 16.04.2025 śro, godz. 09:00
Port: Madera Port: Lizbona
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: ~100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Kanary, Madera, Europa
Trasa rejsu: Madera - Porto Santo - Lizbona

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Pamiętajcie, to jest rejs po Oceanie Atlantyckim i warunki czasami dyktuje Neptun.

Ten ETAP rejsu rozpoczniemy na Maderze.

Madera (Zalesiona Wyspa). Portugalska wyspa, o łagodnym, podzwrotnikowym klimacie sprzyjającym wypoczynkowi, z panującą „wieczną wiosną”. Pełno tu kolorowych kwiatów, pnączy i krajobrazów obfitujących w urwiska i wodospady. Madera to raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku (trekking, nurkowanie i inne sporty wodne) oraz amatorów zabytków kultury. Zadowoleni będą również smakosze lokalnej kuchni i koneserzy wina.

Z Madery skierujemy się na pobliska wyspę Porto Santo. Porto Santo, to wyspa słynącą z niezwykle długiej, pięknej piaszczystej plaży. Na miejscu warto wybrać się do naturalnych basenów „Salemas”, Parku Narodowego Terra Cha.
Dla żeglarzy zbierających staż, ważne, że jest tu oczywiście portem pływowy.

Dalej kilka dni i nocy oceanicznej żeglugi. Ile? a to zależy jak będzie wiało. Zwykle to około 4 doby żeglowania bez przystanków, okazja by spotkać liczne gatunki ssaków (delfiny, humbaki, grindwale) oraz ptaków i wspaniałe zachody słońca.

Zanim wpłyniemy do portu końcowego, jeżeli warunki pozwolą, będziemy chcieli wpłynac do drugiego portu pływowego położonego na atlantyckim wybrzeżu płw. Iberyjskiego.

Rejs zakończymy - mijając słynną wieżę w Belem - w Lizbonie , mieście ekscytującym i tętniącym życiem, które oferuje szeroki wybór fascynujących atrakcji turystycznych. Miasto ma serdeczną i liberalną atmosferę, a jednocześnie wciąż posiada swoje głęboko zakorzenione dziedzictwo i rozległą historię.
Zanim udacie się do domu, będziecie mieli okazję odbyć przejażdżkę tramwajem po stromych ulicach miasta. Jeżeli macie tylko możliwość zostańcie tu po rejsie.
Lizbona jest bowiem cudowna i klimatyczna. Kręte i wąskie uliczki Alfamy, wciagają w dawny klimat miasta. Warto zagubić się pośród nich, i kto wie może traficie na „prawdziwe” fado!
W Lizbonie muzyka płynie z niemal każdego pubu, posłuchajcie jej przy akompaniamencie słodkiego porto:) a chwile te wracać będą do was jeszcze długo po zakończeniu rejsu.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

______________________________________________

KIERUNEK: WYSPY KANARYSKIE - EUROPA

1. Jeżeli początek rejsu jest na TENERYFIE:

Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska Teneryfa Południowa (TFS). Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.

Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 450 do 1000 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:

Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).

Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet

______________________________________________

KIERUNEK: EUROPA -> WYSPY KANARYSKIE

1. Jeżeli początek rejsu jest na GIBRALTARZE:
Na Gibraltar można dostać się samolotem, lub połączeniem łączonym: samolot do Malagi i miejscowy autokar do La Linea.

2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:

Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).

Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet

Powrót z Teneryfy - do Polski latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, na lotniska w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus do terminala jedzie 15 minut.

Jacht do góry

JV 40
judel/vrolijk & co.

Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.

Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.

Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.

Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.

O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.

Długość:
11,98 m
Szerokość:
3,85 m
Zanurzenie:
1,9 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
8 / 3
Liczba WC:
1

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
- ręczniki kąpielowe

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta w zależności od trasy wynosi:
> trasa I : Teneryfa - Madera : składka 160 EUR/osoba,
> trasa II : Madera - Lizbona : składka 180 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, przygotowania pościeli i ręczników, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, sprzątanie końcowe jachtu*.
(* - Podczas rejsu, załoga wykonuje sprzątanie podstawowe jednostki, zgodnie z umową).

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10-20 EUR/dzień/osoba.

3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucję 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 300 zł

Wolne miejsca: 6

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!