Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

WRZEŚNIOWY REJS ONE-WAY >>> NA KURSIE BORNHOLM I SZKIERY BLEKINGE Nr: TOB-R/2025/06/117

Kołobrzeg – Svaneke – Allinge – Karlskrona – Hel – Gdynia

Data rozpoczęcia:
13.09.2025 sobota
Data zakończenia:
20.09.2025 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg – Svaneke – Allinge – Karlskrona – Hel – Gdynia Więcej informacji
Jacht:
Norseman 40 Więcej informacji

Cena: 1 700 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów stażowo-szkoleniowych po wodach Bałtyku.

Każdy z rejsów, pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W jednym z naszych tygodniowych rejsów - realnie można wypływać od 60 do 100 godzin stażowych. Faktyczna ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

Na rejsy wyruszamy głównie z Kołobrzegu lub z Gdyni (choć bywa, że i z Ustki) i prowadzimy je w przeróżnych konfiguracjach.
Zaczynamy od Borholmu i dalej płyniemy, jedną z tras:
- do południowej Szwecji: Ystad, Åhus, Hanö, Karlshamn, Karlskorona;
- do cieśniny Kalmarskiej: Utklippan, Kalmar oraz Grönhögen i Borgholm (Olandia);
- do południowej Danii i na wyspę Mon, oraz na Rugię.
lub mieszamy wybierając miejsca z powyższych szlaków (szczegóły poniżej).


Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.

Na naszych rejsach, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.

W czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.
Rejs to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce.

Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.

Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).

TEN REJS

To będzie rejs typu: ONE-WAY. Płyniemy z Kołobrzegu do Gdyni, obierając sobie za cele: porty Bornholmu i szwedzką Karlskronę.

Ten rejs to zarówno przygoda jak i wspaniała żeglarska praktyka, gdyż przed nami wiele mil wspaniałego Bałtyku i zamorskie odkrycia.

ZAOKRĘTOWANIE

UWAGA - Spotykamy się w sobotę około 12.00. Sobota jest dniem organizacyjnym i zaopatrzeniowym. Po zaopatrzeniu jachtu, Kapitan przeprowadzi szybkie szkolenie z zasad bezpieczeństwa i alarmów, obsługi jachtu oraz dokona podziału załogi na wachty. Jeżeli pogoda sprzyja jacht możliwie szybko wychodzi w morze.


Warunkiem odbycia się rejsu jest uczestnictwo co najmniej 4 osób.

W sezonie nie trudno o zebranie takiej załogi.
Rezerwuj pierwszy/pierwsza a inni wkrótce dołączą do załogi.

Zaokrętowanie: 13.09.2025 sob, godz. 12:00 Wyokrętowanie 20.09.2025 sob, godz. 12:00
Port: Kołobrzeg Port: Gdynia
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Kołobrzeg – Svaneke – Allinge – Karlskrona – Hel – Gdynia


Podana trasa rejsu jest orientacyjna.
Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe i możliwości załogi.

Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.

Zaczynamy w Kołobrzegu.
Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

KILKA SŁÓW O MIEJSCACH NA KURSIE

... na początek rejsu obierzemy kurs na duński Bornholm.
Bornholm, wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.

Każdy port, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną.  W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.

Svaneke. To port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku. Możemy też wstąpić do miejscowego browaru na kufelek ważonego tak samo od setek lat złocistego piwa, czy spróbować smaku lodów i karmelków, produkowanych metodą jeszcze „z przed wojny”.

Allinge to dawna osada rybacka i letnisko turystyczne ze 100-letnią tradycją (administracyjnie połączona z sąsiednim miasteczkiem w Allinge-Sandvig). Wybrzeże w tej części wyspy jest skaliste, z wieloma uroczymi zatoczkami. Port należy do najbardziej uroczych na wyspie a w jego sąsiedztwie jest wiele zabytkowych budynków o drewnianej konstrukcji (mur pruski).
Z Allinge warto wybrać się na wycieczkę do największej atrakcji Bornholmu – ruin zamku obronnego Hammershus (ok. 3 km na zachód od Allinge). Po drodze warto przejść przez niewielki Park Danchells Løkke - założony w końcu XIX wieku - położony przy promenadzie nadmorskiej między Allinge i Sandvig.
Być może ktoś skusi się na tutejszy specjał i skosztuje wędzonego śledzia. Smakuje doskonale z kuflem zimnego piwa.

... dalej skierujemy się na szwedzkie BLEKINGE, gdzie nawigując pośród szkierów dotrzemy do Karlskrony - największego miasta i portu regionu Blekinge.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

... na koniec rejsu czeka nas przeskok do Gdyni. Zajmie nam około doby. To czas kiedy niejedno z Was zrozumie, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.
Jeżeli dobrze będziemy stali z czasem, zatrzymamy sie na Helu. To będzie dobra okazja aby w Tawernie wspólnie podsumować rejs i dać się ponieść planowaniu kolejnych wypraw.

Hel to niewielkie miasto i port na półwyspie Hel, który oddziela Zatokę Gdańską od Zatoki Puckiej. Miasto powstało w XVII wieku jako ważny ośrodek rybołówstwa. W czasie II wojny światowej Hel był miejscem walk między niemieckimi siłami zbrojnymi a Armią Czerwoną. Po wojnie Hel stał się popularnym kurortem i miejscem wypoczynku nad morzem.
Port w Helu jest jednym z najważniejszych portów rybackich na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Znajduje się tam wiele kolorowych kutrów rybackich, które dostarczają świeże owoce morza do lokalnych restauracji.
W Helu można zobaczyć m.in.: Fokarium (są tu foki i morświny); Muzeum Rybołówstwa Morskiego, które prezentuje historię rybołówstwa w Helu i na wybrzeżu Bałtyku; Muzeum Obrony Wybrzeża, które poświęcone jest historii walk o Hel w czasie II wojny światowej.

Gdynia.
Początki Gdyni nie są znane, a do lat dwudziestych XX w. była to niewielka wieś rybacka. Korzenie współczesnej Gdyni to czas kiedy na mocy postanowień Traktatu Wersalskiego Gdynia znalazła się w II Rzeczypospolitej. Prawa miejskie w związku z dynamicznym rozwojem, uzyskała ostatecznie w 1926 roku. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce.
Będąc w Gdyni można wybrać się na Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze. Przy Nabrzeżu Pomorskim zacumowany jest Okręt-muzeum „ORP Błyskawica” i nieopodal Statek-muzeum „Dar Pomorza”. Można też zajść do Akwarium Gdyńskiego - jednego z największych akwariów w Polsce.
Ze Skweru, schodząc przy Marinie Gdynia, przejdziemy na Miejską Plażę, gdzie można odpocząć czy na samej plaży czy też w jednej z kilku zlokalizowanych tu restauracji.
A dla osób lubiących ruch, polecamy spacer zaczynającym się tu Bulwarem Nadmorskim.
Podążając bulwarem, ścieżkami po Kępie Redłowskiej i po plaży, można dojść do Sopotu (a wrócić komunikacją). Po drodze można wstapić na drewniane Molo Orłowskie.

Transport do góry

Dojazd i powrót z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Norseman 40 (1975)
Holandia

Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.

Długość:
12,60 m
Szerokość:
3,80 m
Liczba koi/kabin:
8 / 2
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
300 l
Silnik:
68 KM
Wyposażenie

Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,

kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,

ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- zryczałtowany koszt przygotowania jachtu do żeglugi z wyposażeniem bezpieczeństwa, kambuzowym, nawigacyjnym,
- prowadzenie rejsu przez uprawnionego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,

Cena rejsu nie zawiera

- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,

________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 40% – w dniu rezerwacji online
  • 60% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 700 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
30.04.2025 śro
07.05.2025 śro
7 Ustka – Utklippan – Gronhogen – Hel – Gdynia 1 700 zł Więcej o rejsie
14.06.2025 sob
21.06.2025 sob
7 Gdynia – Władysławowo – Grönhögen – Utklippan – Allinge – Nexo – Kołobrzeg 1 700 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!