Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

ATLANTYK - 100 godzin stażu na wodach pływowych >>> Trasa z VIGO do BRESTU Nr: KYM-R/2025/04/4

Vigo - A Crouna - Lorient - Brest

Data rozpoczęcia:
26.04.2025 sobota
Data zakończenia:
05.05.2025 poniedziałek
Ilość dni:
9 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Vigo - A Crouna - Lorient - Brest Więcej informacji
Jacht:
ROBERTS 44 Więcej informacji

Cena: 1 850 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs stażowy na pływach.

Głównym adresatem rejsu są bardziej doświadczeni żeglarze i motorowodniacy, których celem jest uzyskanie patentu kapitana: jachtowego i motorowodnego.

Rejsy stażowe na wodach pływowych często odbywają się na akwenach wymagających większych umiejętności i doświadczenia niż żegluga na przykład po ciepłych wodach Morza Śródziemnego. Zapraszamy jednak na pokład naszych jachtów wszystkich, którym nie są straszne:
- nocne wachty,
- kilkudniowe przejścia otwartym morzem bez zachodzenia do portów i widoczności lądu,
- silne prądy pływowe, mgła lub załamania pogody.

W żeglarstwie morskim, tak jak w życiu, finalnie nie liczą się kwalifikacje formalne, ale rzeczywiste umiejętności i pożądane w danej dziedzinie cechy charakteru. Tak naprawdę, nie jest ważne na jakim jachcie się pływa, jaka jest pogoda ani podziwiane widoki, ale w jakim towarzystwie żeglujemy.

TEN REJS

Zaczynamy w Vigo, a kończymy w Breście. Tak więc rozpoczęcie i zakończenie rejsu odbywa się w porcie pływowym.
W zależności od warunków pogodowych na trasie oraz preferencji załogi, odwiedzimy jeszcze inne porty.

Głównym celem tego rejsu stażowego, jest uzyskanie przez uczestników stażu 100 h pływania niezbędnego do uzyskania patentu:

  • kapitana jachtowego,
  • kapitana motorowodnego.

    Nasz rejs trwający 10 dni, pozwoli nie tylko na uzyskanie stażu 100 godzin na pływach, ale też na „program turystyczny”.

    ORGANIZACJA REJSU


    Na początku rejsu odbywa się wstępne szkolenie uczestników, zaprowiantowanie, zatankowanie zbiorników wody i paliwa oraz sprawdzenie wszystkich urządzeń i instalacji jachtowych, w tym silnika. Uczestnicy otrzymują przydział koi.


    WACHTY

    Pierwszego dnia uczestnicy zostają podzieleni na wachty.

    Podczas żeglugi po morzu prowadzone są wachty, czyli służby:
    - nawigacyjne
    - gospodarcze (kambuzowe)

    Każda wachta liczy 2-3 członków, a kieruje nią bardziej doświadczony żeglarz z patentem jachtowego sternika morskiego lub kapitana.

    Do zadań wachty nawigacyjnej należy:
    - sterowanie kursem wskazanym przez kapitana,
    - obsługa żagli i silnika,
    - obserwacja akwenu,
    - prowadzenie nawigacji klasycznej i elektronicznej,
    Wachty nawigacyjne trwają najczęściej 4 godziny.

    Do zadań wachty kambuzowej (gospodarczej) należy przygotowywanie posiłków i sprzątanie jachtu. Na większych jednostkach wachta pracuje pod kierunkiem kuka (często zawodowego kucharza), a na mniejszych pod okiem oficera. W zależności od liczby wacht, służby w kambuzie powtarzają się co 2-4 dni.

    SZKOLENIE

    SZKOLENIE WSTĘPNE

    Wstępne szkolenie obejmuje:
    - zasady bezpieczeństwa na jachcie,
    - obsługę instalacji jachtowych,
    - stawianie i refowanie żagli,
    - alarm człowiek za burtą,
    - alarm wodny,
    - alarm pożarowy,
    - alarm łodziowy.

    SZKOLENIE ROZSZERZONE

    Jak sama nazwa wskazuje, rejs szkoleniowo-stażowy na wodach pływowych ma za zadanie:
    - uzyskanie stażu 100 h pływania na akwenie pływowym
    - zaawansowane szkolenie załogi

    Poza wstępnym szkoleniem na początku rejsu w jego trakcie odbywają się ćwiczenia praktyczne z zakresu:
    - nawigacji klasycznej i elektronicznej,
    - obsługa sekstantu i elementy astronawigacji,
    - przewidywanie pogody na podstawie obserwacji własnych,
    - odbieranie prognoz pogody i ich interpretacja (radiostacja VHF, Navtex),
    - Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom z żegludze jachtowej,
    - wykorzystanie radaru i systemu Automatycznej Identyfikacji Stacji (AIS),
    - procedury łączności radiowej na morzu,
    - identyfikacja znaków dziennych oraz świateł.

    Szczególny nacisk kładziemy w szkoleniu na nawigację na wodach pływowych:
    - geneza zjawiska pływów morskich,
    - podstawowe terminy związane z pływami: przypływ, odpływ, wysoka i niska woda, zero mapy, najniższy pływ astronomiczny, skok pływu, pływ syzygijny, kwadraturowy i pośredni, krzywa pływu,
    - wykorzystanie tablic pływów i almanachu nautycznego,
    - planowanie rejsu na wodach pływowych,
    - obliczenia momentu wystąpienia żądanej wysokości pływu,
    - obliczanie wysokości pływu o żądnej godzinie,
    - obliczanie wysokości prześwitu pod mostem lub linią energetyczną,
    - planowanie trasy rejsu z uwzględnieniem prądów pływowych,
    - prowadzenie czynnej i biernej nawigacji na pływach,
    - wykorzystanie popularnych aplikacji do nawigacji,
    - prowadzenie manewrów portowych na pływach.

    Na organizowanym przez nas rejsie stażowym uczestnicy otrzymują solidną porcję wiedzy i umiejętności, które w przyszłości pozwolą im na prowadzenie samodzielnych rejsów na pływach.

    Zaokrętowanie: 26.04.2025 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 05.05.2025 pon, godz. 09:00
    Port: Vigo Port: Brest
    Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
    Liczba godzin stażu: ~100
    Staż na wodach pływowych: TAK

    Trasa rejsu do góry

    Akwen: Atlantyk ‐ Portugalia, Hiszpania, Francja, Anglia, Szkocja, Norwegia
    Trasa rejsu: Vigo - A Crouna - Lorient - Brest

    Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

    Nasz rejs szkoleniowo-stażowy na wodach pływowych rozpoczniemy w znanym hiszpańskim porcie Vigo i zakończymy w nie mniej sławnym francuskim Breście.

    W zależności od warunków pogodowych na trasie oraz preferencji załogi odwiedzimy jeszcze inne porty.

    Transport do góry

    Dojazd do miejsca startu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

    Jacht do góry

    ROBERTS 44

    Popłyniemy oceanicznym jachtem wyprawowym, typu Roberts 44.

    Jest to stalowy kecz przeznaczony do dalekich morskich wypraw.
    Jacht wielokrotnie przepłynął Atlantyk, był na dalekiej Islandii, a kilka sezonów spędził penetrując norweskie fiordy.

    Podstawowe dane:

  • Długość całkowita 13,75 m,
  • Szerokość 3,9 m,
  • Zanurzenie 1,9 m,
  • Powierzchnia ożaglowania 80 m. kw.,
  • Typ i moc silnika Perkins 44 kW,
  • Liczba załogi 8.

  • Cena i warunki płatności do góry

    Cena rejsu zawiera

  • koję na jachcie,
  • podstawowe ubezpieczenie (zalecamy dodatkowo ubezpieczenie KL i NW),
  • szkolenie podstawowe i zaawansowane,
  • materiały szkoleniowe,
  • pomoce nawigacyjne papierowe i elektroniczne.

    Cena rejsu nie zawiera

    Dodatkowo załoga wnosi składkę do kasy jachtowej rozliczanej po rejsie Składka przeznaczona jest na pokrycie:

  • postojów,
  • prowiantu,
  • paliwa.

    UWAGA!!! >> (kapitan nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi).

  • Harmonogram płatności:
    • 30% – w dniu rezerwacji online
    • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

    Cena: 1 850 zł

    Wolne miejsca

    Rezerwuj

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

    Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

    Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

    Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

    Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
    e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
    telefon: 724 724 744

    Do usłyszenia!