Wakacje na KANARACH >>> Sierpniowy rejs po 3 zachodnich wyspach Nr: TYA-R/2025/06/184
La Palma (Santa Cruz) - La Gomera (San Sebastian)- La Gomera (Puerto de Vueltas/Valle Gran Ray) - El Hierro (Puerto De La Estaca).
- Data rozpoczęcia:
- 23.08.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 30.08.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Atlantyk
- Trasa rejsu:
- La Palma (Santa Cruz) - La Gomera (San Sebastian)- La Gomera (Puerto de Vueltas/Valle Gran Ray) - El Hierro (Puerto De La Estaca). Więcej informacji
- Jacht:
- Beneteau 50 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy po Wyspach Kanaryjskich, o charakterze turystyczno- stażowym.
Do udziału w rejsie zapraszamy wszystkich, również osoby bez doświadczenia żeglarskiego. Konieczny jest hard ducha, umiejętność współpracy w grupie i pozytywne nastawienie do świata.
Rejsy mają różny przebieg, a w ich trakcie odwiedzamy 2 lub 3 wyspy.
Możliwość uzyskania po rejsie opinii PZŻ/RYA/ISSA.
TEN REJS
Podczas tego rejsu odwiedzimy 3 zachodnie Wyspy Kanaryjskie. Zaczniemy na LA PALMIE z której popłyniemy na LA GOMERĘ Rejs zakończymy na EL HIERO.
Wyspy Kanaryjskie położone są na Oceanie Atlantyckim. Zatem nasz rejs, to będzie żegluga po otwartym oceanie. A na oceanie można spodziewać się doskonałych do żeglowania wiatrów (czasem silnych) i większych niż na Bałtyku fal (jednak o łagodniejszej charakterystyce), a to doskonały przyczynek dla emocjonującego żeglarstwa.
Trawersy pomiędzy wyspami zajmują cały dzień, więc żeglowania nie zabraknie. Na wyspach odwiedzimy też kilka portów.
Uczestnicy rejsu stanowić będą załogę jachtu i uczestniczyć we wszystkich aspektach prowadzenia i eksploatacji jachtu.
Obowiązuje system wachtowy (wachta nawigacyjna, wachta kambuzowa) oraz dobra praktyka morska.
Rejs po akwenie pływowym.
CHARAKTER REJSU:
Nie będziemy pędzić przez archipelag - tylko odpoczywąć i podziwiać najpiękniejsze zakątki odwiedzanych wysp.
Planujemy, iż nasz rejs będzie miał charakter: turystyczno - stażowy, tzn: podział czasu rejsu: 50% żagli i 50% turystyki.
Pływamy po otwartym oceanie. Bywają silne wiatry i duże fale ale w słonecznej i ciepłej aurze.
Po rejsie, każdy zainteresowany uczestnik będzie mógł uzyskać opinię PZŻ/RYA/ISSA.
DLACZEGO WARTO?
RAMOWY PROGRAM REJSU:
PODCZAS REJSU ZAPEWNIAMY
MOŻLIWE AKTYWNOŚCI W TRAKCIE REJSU:
TRANSPORT lotniczy oraz promowy i lądowy
Bezpośrednie loty na Kanary osiągalne z Krakowa, Katowic, Warszawy, Gdańska oraz Berlina.
Będąc już na wybranej wyspie Kanarów w prosty sposób dostaniesz się na wyspę /do mariny początku rejsu.
Podróżując po Kanarach można skorzystać zarówno z transportu lotniczego jak i promowego.
Na wyspach całkiem dobrze funkcjonuje transport publiczny a ceny taksówek są zbliżone do polskich.
Uwaga. Ceny biletów lotniczych są zmienne w czasie. Sprawdź połączenie na www.kayak.pl a zakupu dokonuje najlepiej bezpośrednio w wybranej linii lotniczej.
POCZĄTEK REJSU
Na wyspę La Palma (początek rejsu) można przylecieć lotem z Madrytu lub przez Teneryfę i Gran Canarię.
Propozycja >>> najwygodniejsza opcja to połącznie lotu na Teneryfę (TFS) + szybki prom do Santa Cruz de la Palma. Port promowy jest blisko lotniska TFS i jest skomunikowany połączeniami autobusowymi.
Marina na La Palmie jest zlokalizowana po sąsiedzku portu promowego.
KONIEC REJSU
Z wyspy El Hierro (koniec rejsu) można dostać się szybkim promem na Teneryfę lub drogą lotniczą również na Teneryfę oraz Gran Canarię.
Samolot polecamy raczej na Gran Canarię gdyż jest to lot na główne lotnisko (LPA). Natomiast promem dopłyniemy w mniej niż 3 h na południe Teneryfy skąd całkiem blisko do lotniska TFS.
Zaokrętowanie: | 23.08.2025 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 30.08.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | La Palma (Santa Cruz) | Port: | El Hierro (Puerto De La Estaca). |
Liczba godzin stażu: | 30-50 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Atlantyk ‐ Wyspy Kanaryjskie |
---|---|
Trasa rejsu: | La Palma (Santa Cruz) - La Gomera (San Sebastian)- La Gomera (Puerto de Vueltas/Valle Gran Ray) - El Hierro (Puerto De La Estaca). |
Trasa jest orientacyjna i jej przebieg zależy od warunków atmosferycznych oraz kondycji i preferencji załogi. Ostateczną trasę wybierze kapitan
La Palma Wyspę mieszkańcy nazywają La Isla Bonita (Piękna Wyspa).
W 2021 roku, zrobiło się o wyspie głośno, gdy cały świat mógł obserwować erupcję wulkanu Cumbrevieja i niszczycielską moc spływających strumieni magmowych.
Na całym jej terenie utworzono Rezerwat Biosfery. Do dziś wyspa z powodzeniem opiera się masowej turystyce. Wyspa jest wspaniałym miejscem dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku mając do zaoferowania wytyczone szlaki, których długość wynosi ok. 1000 km. Można wybrać się do Los Tiles, fantastycznego rezerwatu przypominającego dżunglę lasu deszczowego czy do położonego w samym centrum wyspy Parque Nacional de la Caldera de Taburiente, który obejmuje gęste lasy sosnowe, strumyki, źródełka i wiele ciekawych formacji skalnych. Po kilkugodzinnych spacerach siły można regenerować na jednej z dzikich, czarnych plaż, których tutaj nie brakuje.
To co przybywającym rzuca się w oczy to uprawa bananowców, stanowiących aż 70% pól uprawnych na wyspie.
Na wyspie założono jedno z najważniejszych centrów obserwacji kosmosu na świecie. Obserwacje nieba na La Palmie, to przeżycie niedostępne w miastach na kontynencie - na wyspie obowiązują regulacje prawne dotyczących oświetlenia.
La Gomera to druga z najmniejszych wysp archipelagu. Naszym zdaniem zaskakuje pozytywnie. Turystów tu mniej więc znaleźć tu można ciszę i spokój. Nad brzegiem morza mało jest miejsca, więc spokojne wioski rozpościerają się na tarasach i zboczach wąwozów. Zabudowane domami i kościołkami, otoczone zielenią palm cieszą oczy. Kolejną, niewątpliwą atrakcją wyspy, są lasy wawrzynowe tworzące Park Narodowy Garajonay (wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO). Lasy spowite są wieczną mgłą, paprocie osiągają gigantyczne rozmiary, a gałęzie drzew laurowych splatają się nad głowami, tworząc zielony dach.
Główne miasto portowe na wyspie to San Sebastian. W odróżnieniu od innych miast wyspy tworzą setki kolorowych, a nie białych domów.
El Hierro to najmłodsza, najmniejsza i najsłabiej znana wyspa kanaryjskiego archipelagu oraz najdalej wysunięta na zachód część Hiszpanii.
Dawniej nazywano ją wyspą Południka (Isla del Meridiano), ponieważ w II w. Ptolemeusz wyliczył, że przez jej zachodnią część przebiega południk zerowy.
Wyspa mierzy mniej niż 50 kilometrów i jest oazą spokoju na Oceanie Atlantyckim.
Na wyspie postawiono na ekologię i zrównoważony rozwój i tą drogą wyspa podąża do dziś. Największym skarbem wyspy jest jej dziewicza przyroda za co została uznana przez UNESCO jako Rezerwat Biosfery.
Krajobraz El Hierro jest bardzo zróżnicowany i można zobaczyć tu zarówno zielony pejzaż zatoki El Golfo na północy, lasy sosnowe i fragmenty lasów wawrzynowych w centralnej części, a także pejzaż wulkaniczny na południu i zachodzie.
Transport do góry
Transport do miejsca zaokrętowania / powrót z miejsca wyokrętowania do domu - uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Bezpośrednie loty na Wyspy Kanaryjskie z Krakowa, Katowic, Warszawy, Gdańska oraz Berlina.
Będąc już na wybranej wyspie, w prosty sposób dostaniesz się na wyspę/do mariny początku rejsu.
Podróżując po Kanarach możesz skorzystać zarówno z transportu lotniczego jak i promowego.
Na wyspach całkiem dobrze funkcjonuje transport publiczny a ceny taksówek są zbliżone do polskich.
Alternatywnie polecamy podróż z Polski do Madrytu a dalej bezpośrednim lotem już na właściwą wyspę początku rejsu.
Bywa, że najbardziej optymalne połączenie wymaga dodatkowego noclegu - ale gdy zaplanujesz to sensownie - to stanie się to dodatkową atrakcją twojego urlopu.
GRAN CANARIA
Na Gran Canarię bezpośrednio można polecieć z:
- Krakowa (Ryanair),
- Katowic (Enter Air i czartery z największymi biurami turystycznymi)
- Warszawa (Enter Air i czartery z największymi biurami turystycznymi)
- Berlina (Ryanair, easyjet, eurowings i więcej...)
_______________________________________________________________________________________
Uwaga!!! Ceny biletów lotniczych są zmienne w czasie. Sprawdź połączenie na jednej z popularnych wyszukiwarek lotów, np: www.kayak.pl a zakupu dokonuj najlepiej bezpośrednio w wybranej linii lotniczej.
Jacht do góry
Beneteau 50
Na rejs wyruszymy dużym jachtem Beneteau 50.
Został on stworzony przez najlepsze biuro projektowe: Farr Yacht Design Armel Briand do komfortowej, bezpiecznej i szybkiej żeglugi.
To oceaniczny cruiser zapewniający dużą autonomię. Jacht klasycznie zabudowany z wykorzystaniem naturalnych, wysokiej jakości materiałów.
Opis hotelowo-funkcjonalny:
Wnętrze jachtu jest doświetlone i wentylowane przez 11 otwieranych luków ,14 otwieranych bulaji oraz 4 wenylatory.
Do dyspozycji załogi są 4 kabiny dwu-osobowe, materac o wymiarze 2,05x1,80m, 4-ry łazienki z prysznicem, obszerna messa, przestronny kokpit oraz długi i szeroki pokład wyłożony szlachetnym drewnem tikowym.
Jednostka została zaprojektowana dla 12 osób jednak dla komfortu zazwyczaj w rejsy pływa 8 osób.
W przestronnym kambuzie znajduje się zamrażarka (frigo), lodówka, kuchenka 3 palnikowa, piekarnik gazowy dwu palnikowy, mikrofalówka, ekspres włoski, elektryczny sokownik do cytrusów, naczynia i akcesoria kuchenne. Do dyspozycji załogi jest również TV, DVD i CD oraz system nagłośnienia.
Jacht wyposażony jest w system klimatyzacji, agregat prądotwórczy (6KW) i odsalarkę.
Jacht posiada sprężarkę do nabijania butli nurkowych.
Na wyposażeniu jachtu jest RIB (dinghy ze sztywnym dnem) 3 m Zodiac z silnikiem przyczepnym 4KM.
DANE TECHNICZNE
- długość: 15 m,
- szerokość: 4,5m,
- zanurzenie: 2,4m,
- 4 kajuty 2 os., każda z prywatną łazienką (x4).
- rok produkcji: 1996,
- zbiornik na paliwo: 500l,
- zbiorniki na wodę: 1000l,
- silnik: Volvo TMD22 58KW/80HP.
Żagle:
- genua (130%) 65,30m2;
- grot (pełnolistwowy) 55,3m2;
- spinaker asymetryczny 158,25m2,
- fok sztormowy
Nawigacja:
plotter map, radio vhf, wiatromierz, autopilot, sonar ( w tym przedni), log.
Bezpieczeństwo:
Epirb, AIS, tratwa ratunkowa, pnumatyczne kamizelki asekuracyjne z life linką, koła, pławki, pirotechnika.
Osprzęt:
ster strumieniowy, winda kotwiczna, dwie kotwice (60/30m), RIB 15KM na żurawikach rufowych.
______________
* - zdjęcia poglądowe
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce w kabinie* 2 osobowej z dostępem do prywatnej łazienki (przypadającej na kabinę),
- opiekę i prowadzenie rejsu przez doświadczonego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie.
___________________________________________________
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej - wnoszonej do wyznaczonego pośród załogi skarbnika w dniu rozpoczęcia rejsu.
Przewidywana kwota składki to ok. 150 euro/osoba-tydz.
Ze składki pokrywane będą koszty:
- zaopatrzenia w produkty żywnościowe (z wyłączeniem alko.) i środków czystości,
- paliwa do jachtu,
- opłat portowych,
UWAGA!!! Kapitan zwyczajowo NIE uczestnicy we wpłacie do kasy jachtowej, pozostając na utrzymaniu załogi.
2. Transit log i opłaty związane - wpłata 50 euro/os. wnoszona gotówką do kapitana.
Wpłata zostanie rozdysponowana na:
- silnik przyczepny do pontonu,
- końcowe sprzątanie jachtu,
- butlę z gazem,
- pościel z ręcznikiem dla każdego uczestnika,
- zniesienie udziału własnego w szkodach (powyżej kwoty 200 euro).
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
14.06.2025 sob
21.06.2025 sob |
7 | Gran Canaria (Las Palmas - Puerto de Sardinan) - Teneryfa (Santa Cruz de Tenerife - Antequera - Puerto de Garachico - Barranco Seco) - Teneryfa Marina San Miguel | 2 800 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!