Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs z Teneryfy na Maderę >>> STAŻ MORSKI NA PŁYWACH >100H Nr: MSZ-R/2026/04/400

TENERYFA - (Gran Canaria, Fuerteventura/lub LaGomera, LaPalma) - MADERA

Data rozpoczęcia:
04.04.2026 sobota
Data zakończenia:
11.04.2026 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
TENERYFA - (Gran Canaria, Fuerteventura/lub LaGomera, LaPalma) - MADERA Więcej informacji
Jacht:
Cyklades 50.5 - CP Więcej informacji

Cena: 450 € (1 940 zł)

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na oceaniczny rejsy odbywający się pomiędzy Wyspami Kanaryjskimi, Maderą a Europą. W zależności od pory roku płyniemy w jedną bądź druga stronę.

To szmat drogi na oceanie, więc dla wygody naszych załogantów trasę z Teneryfy na Gibraltar / z Gibraltaru na Teneryfę podzieliliśmy na dwa etapy:

Wiosną:
1. Etap I -> Teneryfa - Madera,
2. Etap II -> Madera - Gibraltar.

Jesienią:
1. Etap I -> Gibraltar - Madera,
2. Etap II -> Madera - Teneryfa.

Wyspą zmiany załogi jest Madera.

Cała trasa przebiega na wodach pływowych więc staramy się wykręcić 100 godzin stażu na każdym z etapów oraz odwiedzić 2 porty pływowe.

UWAGA - Te rejsy to nie będzie wakacyjny spacerek. To średnio trudne etapy dla żeglarzy z ambicjami.
Jeśli masz już za sobą kilka mil na morzu i chcesz przeżyć coś więcej – zapraszamy na pokład.

Każda odwiedzona przez nas wyspa jest niepowtarzalna i ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności.

Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.

Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.

TEN REJS

Oceaniczna przygoda, kilka dni i nocy w otoczeniu wód Oceanu Atlantyckiego.

To będzie 7-dniowy rejs z możliwością uzyskania około 100 godzin do opinii stażowej na wodach pływowych!!!

Nasz SKIPPER postara się, aby przekroczyć magiczne 100 godzin i zwykle na tej trasie nie ma z tym problemu - jednak to rejs na oceanie, więc wszystko w rękach Neptuna i dobrych układów meteorologicznych!!!

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

POGODA

Teneryfa

🌤️ Temperatura w pierwszych dniach kwietnia:
Średnia temperatura maksymalna w ciągu dnia wynosi około 21–23°C.
W nocy spada do około 10–17°C, w zależności od regionu.

🌊 Temperatura oceanu w tym okresie wynosi średnio 19°C. Dla wielu osób to już wystarczająco, by wskoczyć do wody, choć może być odczuwalnie chłodna — idealna dla miłośników orzeźwiających kąpieli.

🌧️ Opady:
Kwiecień jest jednym z bardziej suchych miesięcy — średnia suma opadów to tylko około 12 mm.

🌞 Nasłonecznienie i UV:
Dużo słońca, a indeks UV sięga 8, więc warto zabrać krem z filtrem.

🌬️ Wiatr i wilgotność:
Pogoda jest raczej sucha i komfortowa, z lekkim wiatrem

🌅 W pierwszych dniach kwietnia na Teneryfie dzień trwa średnio około 13 godzin i 20 minut.

MADERA

Madera leży w strefie klimatu subtropikalnego typu śródziemnego, gdzie przez cały rok odczuwalna jest pogoda charakterystyczna dla okresu wiosenno-letniego.

🌤️ Temperatura powietrza w połowie kwietnia:
W dzień: 18–22°C
W nocy: 15–17°C

🌊 Temperatura oceanu:
Średnio 18–19°C — nieco chłodniejsza niż na Teneryfie, ale nadal odpowiednia do kąpieli, szczególnie dla miłośników sportów wodnych.

🌧️ Opady:
Średnio 4–6 dni deszczowych w miesiącu, głównie przelotne opady.

🌞 Nasłonecznienie i UV:
Około 8 godzin słońca dziennie
Indeks UV: 7–8, więc warto zabrać krem z filtrem.

🌬️ Wiatr i wilgotność:
Wiatr łagodny, głównie pasatowy, przyjemnie chłodzi.
Wilgotność umiarkowana, komfortowa do aktywności na świeżym powietrzu.

🌅 Długość dnia:
Około 13 godzin (słońce wschodzi około 7:45, zachodzi około 20:45, podobnie jak na Teneryfie).

Madera w kwietniu to świetna opcja dla osób ceniących aktywny wypoczynek, piękne krajobrazy i spokojniejszą atmosferę niż w sezonie letnim. To idealny czas na spacery, trekking i zwiedzanie.

Zaokrętowanie: 04.04.2026 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 11.04.2026 sob, godz. 09:00
Port: Teneryfa Port: Madera
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: ~100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Kanary, Madera, Europa
Trasa rejsu: TENERYFA - (Gran Canaria, Fuerteventura/lub LaGomera, LaPalma) - MADERA

Podana trasa jest orientacyjna, a jej realizacja jest zależna od warunków atmosferycznych (ew. epidemicznych) oraz od kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie trasy, podejmuje doświadczony kapitan.

Reja zaczynamy na Teneryfie.
Teneryfa jest największą wyspą archipelagu Wysp Kanaryjskich i jest najgęściej zaludnioną wyspą Hiszpanii. Na wyspie znajduje się najwyższa góra Hiszpanii – Teide (wygasły wulkan o wysokości 3718 m n.p.m.).
Łańcuch górski dzieli Teneryfę na dwie części zarówno pod względem krajobrazowym, jak i klimatycznym. Południe jest bardziej suche, cieplejsze i piaszczyste, a północ bardziej deszczowa, chłodniejsza, ze skalistym wybrzeżem i niezwykłą tropikalną roślinnością.
Na wyspie znajdziecie idealne warunki do uprawiania sportów wodnych, masywy górskie zachęcają do dłuższych trekkingów i spacerów. Są też liczne trasy dobre do jazdy rowerem.
Polecane miejsca: Park Narodowy Canadas del Teide, Park Karaiobrazowy Teno, Góry Anaga.

Zanim popłyniemy na Maderę, popłyniemy jeszcze na jedną lub dwie wyspy archipelagu. Czy będzie do La Gomera/La Palma czy Gran Canaria i Fuerteventura a może Lanzarote - zależeć będzie od bieżącej prognozy pogody.

Oczywiście rejs kończymy na Maderze.
Madera (Zalesiona Wyspa). Portugalska wyspa, o łagodnym, podzwrotnikowym klimacie sprzyjającym wypoczynkowi, z panującą „wieczną wiosną”. Pełno tu kolorowych kwiatów, pnączy i krajobrazów obfitujących w urwiska i wodospady. Madera to raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku (trekking, nurkowanie i inne sporty wodne) oraz amatorów zabytków kultury. Zadowoleni będą również smakosze lokalnej kuchni i koneserzy wina.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
___________________________________________________

KIERUNEK: WYSPY KANARYSKIE -> EUROPA


___________________________________________________

1. Jeżeli początek rejsu jest na TENERYFIE:

TAM
Na rejs wyruszy z mariny w San Miguel na Teneryfie.
Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska Teneryfa Południowa (TFS). Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.
Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 450 do 1000 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

POWRÓT
z Madery można dolecieć do większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).
Bezpośredni lot możliwy do Berlina linią Easy Jet.

_ _ _

2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:

TAM
Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).
Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet

POWRÓT
Powrót z rejsu możliwy lotem do Polski z Gibraltaru z 1 przesiadką.

Alternatywnie przejazd lokalnym autobusem z Gibraltaru do Malagi, a z Malagi do Polski znaleźć można bezpośrednie loty.

___________________________________________________

KIERUNEK: EUROPA -> WYSPY KANARYSKIE


___________________________________________________

1. Jeżeli początek rejsu jest na GIBRALTARZE:

TAM
Na Gibraltar można dostać się samolotem, lub połączeniem łączonym: samolot do Malagi i miejscowy autokar do La Linea.

POWRÓT
z Madery można dolecieć do większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).
Bezpośredni lot możliwy do Berlina linią Easy Jet.

_ _ _

2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:

TAM
Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).
Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet

POWRÓT
Powrót z Teneryfy - do Polski latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, na lotniska w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus do terminala jedzie 15 minut.

Jacht do góry

Cyklades 50.5 - CP

Cyklades 50.5 (2009) - sprawdzona, bardzo śmiała konstrukcja przygotowana do rejsów po Atlantyku - jacht klasy SOLAS A - klasa oceaniczna.

Wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne takie jak profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zestawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

Na jacht zabieramy 10-cioro uczestników (jacht przystosowany jest do rejsów z 12 osobową załogą).

Na jachcie znajdziecie:
> 4 kajuty dwu osobowe z podwójną koją (płaską),
> 1 kabina dwuosobowa pojedyncze spanie (koje piętrowe),
> mesa ze stołem rozkładanym do spania 2 osoby.
> oddzielna kabina skipperska 1 osobowa.

Jacht posiada 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

Parametry techniczne:

- długość: 15.65 m
- szerokość: 4.90 m
- zanurzenie: 2.10 m
- silnik: 100 Hp
- powierzchnia żagli: 110 m2
- zbiornik paliwa: 400 l
- zbiornik wody: 980 l

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta, zależnie od etapu rejsu wynosi:
- rejs jesienny (2025) z Gibraltaru na Maderę = 180 EUR/osoba,
- rejs wiosenny (2026) z Teneryfy na Maderę = 175 EUR/osoba,
- rejs wiosenny (2026) z Madery na Gibraltar = 200 EUR/osoba,

W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, przygotowania pościeli i ręczników, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, sprzątanie końcowe jachtu*.
(* - Podczas rejsu, załoga wykonuje sprzątanie podstawowe jednostki, zgodnie z umową).

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10-20 EUR/dzień/osoba

3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucję 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 450 € (1 940 zł)

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
18.11.2025 wto
27.11.2025 czw
9 GIBRALTAR - Barbate (ew. Kadyks) - Porto Santo - MADERA 500 € Więcej o rejsie
11.04.2026 sob
19.04.2026 nie
8 MADERA - Porto Santo - (Barbate) - GIBRALTAR 500 € Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!