Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

KAPITAŃSKI REJS STAŻOWY NA ŻAGLOWCU >>> Staż morski ponad 100 godzin Nr: KYM-R/2025/11/9

Gdańsk - porty Bałtyku (Kłajpeda lub Visby i/lub Kalmar) - Gdańsk

Data rozpoczęcia:
18.05.2026 poniedziałek
Data zakończenia:
25.05.2026 poniedziałek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdańsk - porty Bałtyku (Kłajpeda lub Visby i/lub Kalmar) - Gdańsk Więcej informacji
Jacht:
szkuner sztakslowy SY Gedania Więcej informacji

Cena: 3 100 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na bałtycki, jesienny rejs z dużym stażem - ponad 100 godzin

Z uwagi, że płyniemy na żaglowcu, rejs dedykowany jest osobom które zbieraja staż morski z myślą o uzyskaniu w przyszłości patentu KAPITANA JACHTOWEGO.

Pomyślicie, że o tej porze roku, nasz Bałtyk jest jeszcze zimny? Nic się nie przejmujcie, gdyż żaglowiec oferuje ogrzewanie, a sterówka również zapewnia odpowiedni komfort podczas pełnienia wachty.

Zastanawiacie się czy w rejsie uda się zdobyć staż 100 h na żaglowcu?

Cóż, karty na Bałtyku rozdaje NEPTUN, i nikt rozsądny nie może zagwarantować, że na pewno uda się wypływać owe 100 h stażu. Jednak takie rejsy organizujemy i prowadzimy od wielu lat i jak dotąd zawsze nam się udawało!

TEN REJS

Nasz kolejny KAPITAŃSKI REJS STAŻOWY odbędzie się w terminie18-25 maja 2026 r.
Tym razem wypłyniemy z Gdańska, z mariny Szafarnia.

Bałtyk wtedy już dość ciepły, a ciepłe „gacie” dawno już w szafie. Komu będzie mało „orania morza”, zapraszamy na inne nasze wiosenne rejsy na Bałtyku czy Morzu Północnym - albo dla odmiany na Morze Śródziemne na cieplejsze rejsy.

Planowana trasa rejsu stażowego

Stażowy rejs kapitański rozpocznie się i zakończy w Gdańsku.
Reszta zależy od pogody.

W zasięgu jest kilka portów:
- Kłajpeda,
- Visby,
- Kalmar.

Porty pośrednie mają drugorzędne znaczenie, bo głównym celem rejsu będzie zdobycie stażu 100 h na żaglowcu o długości kadłuba powyżej 20 m.

Jak wygląda rejs stażowo-szkoleniowy na żaglowcu?

Poza stażem proponujemy również uczestnikom szkolenie z zakresu:


    - manewrowania żaglowcem,
    - organizacji i prowadzenia rejsów morskich,
    - praktycznych ćwiczeń z MPZZM,
    - nawigacji klasycznej i elektronicznej,
    - elementów astronawigacji,
    - warsztaty z zaawansowanej meteorologii dla żeglarzy,
    - planowania podróży,
    - pracy na mapie,
    - identyfikacji świateł i znaków,
    - radiokomunikacji morskiej: prowadzenia łączności przez radiotelefon VHF,
    - wykorzystania systemu DSC, obsługi EPIRB, SART,
    - wykorzystania radaru i AIS w nawigacji jachtowej,
    - analizy wybranych wypadków jachtów,

Szkolenie prowadzić będziemy tylko dla zainteresowanych żeglarzy, więc nie ma powodów, by obawiać się powrotu do szkoły. Poza pełnieniem wacht nawigacyjnych i kambuzowych, “oraniem morza”, znajdzie się z pewnością czas także na życie towarzyskie.

Kogo zainteresuje udział w kapitańskim rejsie stażowym?

Atrakcyjna trasa, piękny i wygodny żaglowiec sprawiają, że udział w rejsie zainteresuje:


    - sterników morskich ubiegających się o patent kapitana jachtowego,
    - żeglarzy morskich,
    - wszystkich spragnionych morskiej przygody.

Tak naprawdę wystarczą dobre chęci i dobre zdrowie, żadne doświadczenie w żeglarstwie ani patent nie są potrzebne-zapraszamy na pokład!

Do czego jest potrzebny staż na żaglowcu?

Staż na żaglowcu jest jednym z warunków uzyskania patentu kapitana jachtowego.

Już w 2006 roku zniesiono w Polsce egzaminy na kapitana jachtowego. Patent otrzymuje się na podstawie stażu. Obecnie obowiązujące Rozporządzenie Ministra Sportu z 9 kwietnia 2013 roku stanowi, że warunkiem uzyskania patentu kapitana jachtowego jest:


    -> posiadanie patentu jachtowego sternika morskiego
    -> staż 1200 h w rejsach morskich o uzyskaniu patentu sternika morskiego, w tym:
    - 100 h na żaglowcu o długości powyżej 20 m,
    - 100 h żeglugi na wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych,
    - 400 h samodzielnego prowadzenia jachtów o długości powyżej 7,5 m.

Z treści Rozporządzenia wynika, że rejs stażowy na żaglowcu musi trwać nie mniej niż 100 h.

Zaokrętowanie: 18.05.2026 pon, godz. 16:00 Wyokrętowanie 25.05.2026 pon, godz. 09:00
Port: Gdańsk /marina Szafarnia/ Port: Gdańsk /marina Szafarnia/
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: >100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Gdańsk - porty Bałtyku (Kłajpeda lub Visby i/lub Kalmar) - Gdańsk

OSTATECZNY WYBÓR TRASY ZALE ZY OD POGODY

Jednak jako, że celem rejsu jest uzyskanie 100 godzin stażu morskiego na żaglowcu, i wizyta w któryms z bałtyckich portów, KAPITAN wyznaczy kurs pozwalający na realizację naszego głównego celu.

W zasięgu znajdują się: Kłajpeda, Visby, Kalmar.

Program turystyczny będzie więc z konieczności ograniczony do minimum.

Transport do góry

Transport do miejsca / z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

szkuner sztakslowy SY Gedania

Na jakiej jednostce odbędzie się rejs?

rejs odbędzie się na szkunerze sztakslowym SY Gedania.

Obecny jacht zbudowany została na bazie starego kadłuba historycznej Gedani, która powstała w 1975 roku. Kadłub przedłużono do prawie 24 m, a jacht na nowo wyposażono i ożaglowano jako szkuner sztakslowy.

Dane jachtu po przebudowie (2005):

bandera - polska
port macierzysty - Gdańsk
MMSI - 261376000
sygnał rozpoznawczy - SQFW
numer rejestracyjny - PZ-452
rok budowy - 1975 / 2005
materiał kadłuba - stal
długość - 22,54 m
długość całkowita - 23,38 m

szerokość - 5,21 m
wysokość boczna - 4,24 m
zanurzenie max. - 3,20 m
pojemność brutto - 59,19 ton
typ ożaglowania - szkuner sztakslowy
wysokość masztów - 24,00 m
powierzchnia żagli - 230 m2
silnik - VETUS DEUTZ, 141 kW
załoga - 18 osób

Wnętrze:

Zabudowa hotelowa zawiera się w 3 kabinach 4 osobowych, 1 - 2 i 3 osobowej w nowiutkiej estetycznej zabudowie.

Dostępne są 4 łazienki z prysznicem i ciepła woda.

Na jachcie jest instalacja 220, 24 i 12V, dzięki pracy agregatu lub inwertera.

Kambuz wyposażony jest w piec elektryczny, płyty grzewcze i niezbędną zastawę. Dzięki wykorzystaniu zamrażarek, posiłki są świeże i na wysokim poziomie, zależnie od umiejętności wachty kambuzowej, która je przyrządza.

Całość wnętrza jest ogrzewana w zależności od potrzeby.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- koję w kabinie z ogrzewaniem i łazienką,
- podstawowe szkolenie na początku rejsu,
- udział w zaawansowanym szkoleniu i materiały szkoleniowe.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki Jachtowej*
Uczestnicy rejsu wnoszą składkę do kasy jachtowej (przewidujemy 500 zł od osoby) na pokrycie kosztów:
- pełnego wyżywienia
- paliwa
- opłat portowych.
2. Dojadu TAM i Z POWROTEM,
3. Wydatków własnych.

_____________________
* - Kapitan nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 100 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!