NORWEGIA - ALL INCLUSIVE >>> WAKACYJNY REJS ZA KOŁO PODBIEGUNOWE Nr: KBK-R/2025/07/1342
Trondheim - Rørvik - Louvund - Svartisen-Gård - Reine (Lofoty) - Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 18.07.2026 sobota
- Data zakończenia:
- 29.07.2026 środa
- Ilość dni:
- 11 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Trondheim - Rørvik - Louvund - Svartisen-Gård - Reine (Lofoty) - Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 51 (Nor-V) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po pięknych wodach dalekiej Norwegii.
Ten rejs to okazja do odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.
Norwegia jest piękna i malownicza. Zależnie od rejsu, można zobaczyć monumentalne fiordy, wyspy i wysepki i góry.
Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!
Wyżywienie
Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu - zapewniamy zróżnicowane i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych.
Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.
W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.
(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- sprawny, serwisowany, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2018 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu (od momentu rezerwacji),
- maksymalną obsadę na poziomie 9 uczestników + kapitan,
- zakwaterowanie wszystkich uczestników w kabinach,
- wolne mesa przeznaczona na potrzeby załogi.
Na zakończenie rejsu, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Ostateczna liczba uzyskanego stażu, zależy od pogody i intensywności rejsu.
TEN REJS
Rozpoczynamy w jednym z największych norweskich miast, w Trondheim, w sobotę 18.07.2026 r.
To będzie rejs trwający 11 dni. Więcej czasu będziemy mogli poświęcić nie tylko na żeglowanie, ale i na eksplorację miejsc niezwykłych i pięknych. Choć za kołem podbiegunowym już zakończy się dzień polarny, a słońce zaczyna chować się pod horyzont, nie zapada jednak pełna ciemność i doświadczycie zjawiska "jasnych nocy".
Zaczynamy w mieście, gdzie przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii. Wspaniale odrestaurowana po zniszczeniach z okresu reformacji, cieszy się dzisiaj mianem jednego z największych zabytków Norwegii. Zobaczcie ją koniecznie podczas spaceru zapoznawczego z miastem!
Podczas rejsu, popłyniemy na północ, a na naszej drodze spotkamy mnogość portów i porcików, które możemy odwiedzić. Zapewne wpłyniemy do Rørvik i przepłyniemy przez archipelag Vikna (to ok. 6 tysięcy szkierowych wysepek). Płynąc dalej, najpierw osiągniemy wyspę Lovund na której podziwiać będziemy kolonię gniazdujących tu maskonurów, a jeszcze bardziej na północ przekroczymy linię koła podbiegunowego.
W planach mamy też podpłynąć pod podejście lodowca Svaritsen, schodzącego do poziomu morza, a co za tym idzie łatwego w eksploracji.
Po "lodowcowej" przygodzie, skierujemy jacht na ekscytujące Lofoty. Nie mamy na tym rejsie wiele czasu na ich zwiedzanie, jednak na pewno wpłyniemy do Reine, ikonicznej wioski żeglarskiej, widocznej na pocztówkach z tego przepięknego archipelagu.
Rejs zakończymy w Bodo, do którego wpłyniemy 28.07 po południu. Jacht zacumujemy w marinie w samym centrum miasta. Miasto i okolice oferuje wiele aktywności przyjezdnym, więc przed odlotem polecamy skorzystać z możliwości.
CHARAKTER REJSU
Nasz rejs po Norwegii ma charakter stażowo-turystyczny. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki.
W trakcie żeglugi uczestnicy zdobywają staż morski, niezbędny do uzyskania wyższych stopni żeglarskich. Jednak w przeciwieństwie do rejsów po Bałtyku, czy Morzu Północnym, charakter pływania po fiordach ma w sobie duży element żeglarskiej turystyki.
W trakcie tego rejsu nastawiamy się bardziej na obcowanie z zachwycającą naturą, oszałamiającymi widokami i wycieczki po okolicy portów, niż na intensywne żeglarskie szkolenie i "tłuczenie" godzin na morzu.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 80-110 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.
CO CIEKAWEGO NA TYM REJSIE?
Co nas czeka ciekawego podczas tego tygodnia?
- doskonałe świeże ryby, (również te złowione samodzielnie)
- zwiedzanie katedry w Trondheim;
- Rorvik i archipelag Vikna;
- przecięcie koła podbiegunowego;
- Svartisen – jeden z największych lodowców Norwegii;
- widowisko - wiry w Cieśninie Saltstraumen;
- spacer po „stolicy orłów” – Bodo;
POCZĄTEK REJSU
Rejs rozpoczynamy w Trondheim w sobotę 18.07. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Jacht będzie zacumowany w marinie w centrum Trondheim. Z lotniska co 15 minut kursuje autobus FB73. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.
KONIEC REJSU
Do Bodo wpłyniemy we wtorek 28.07 popołudniu. Jacht będzie zacumowany w marinie w Bodo w samym centrum miasteczka. Z lotniska do mariny jest jedynie kilometr drogi.
___________
Dzień wymiany załogi w Trondheim i Bodo, wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.
___________
TRANSPORT
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Do Trondheim z Polski dolecimy bezpośrednio z Gdańska i Krakowa.
Z lotniska Trondheim-Værnes (TRD) w pobliże portu można dostać się busem Flybussen / Værnes Express.
Z Trondheim Lufthavn na przystanek Prinsens Gate w pobliżu portu, bilet kosztuje 205/255 NOK, a przejazd trwa 37 minut.
POWRÓT Z REJSU
Lotnisko w Bodo (BOO), znajduje się nieopodal portu – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.
Z Bodo polecimy z 1-dną przesiadką w Oslo do Warszawy, Gdańska, Krakowa czy Szczecina.
| Zaokrętowanie: | 18.07.2026 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 29.07.2026 śro, godz. 09:00 |
|---|---|---|---|
| Port: | Trondheim | Port: | Bodo |
| Liczba godzin stażu: | 80-110 |
|---|---|
| Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
| Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
|---|---|
| Trasa rejsu: | Trondheim - Rørvik - Louvund - Svartisen-Gård - Reine (Lofoty) - Bodo |
Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan.
Rejs zaczynamy w Trondheim, trzecim co do wielkości mieście Norwegii. Założone w 997 r., długi czas było stolicą kraju, tutaj także zbierał się pierwszy norweski parlament. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii.
Do dziś Katedra Nidarosdomen (narodowa świątynia zbudowana nad grobem św. Olafa) jest miejscem licznie odwiedzanym. Najstarsze jej zachowane fragmenty, pochodzą z połowy XII w.
Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).
Spacer po Trondheim nie będzie zbyt długi, ponieważ czeka na nas piękna i dzika północ.
Odwiedzimy portowy Rørvik i archipelag Vikna, w skład którego wchodzi ok 6 tysięcy szkierowych wysepek. W 2004 archipelag został wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wody otaczające wyspy są jednym z największych łowisk dorsza. Na wszystkich fanów połowów, będzie czekał sprzęt wędkarski.
Nieco dalej, na wyspie Lovund podziwiać będziemy maskonury, które o tej porze roku przebywają w swoich lęgowiskach na wyspie. Mało kto jednak wie, że wyspa nawet bez tych ptaków zapiera dech w piersiach. Nad wioską góruje ogromny szczyt, już z daleka rzucający się w oczy. Ponadto, istnieje duże prawdopodobieństwo, że łosoś na Waszym talerzu pochodzi właśnie z Lovund, gdyż na wyspie siedzibę ma jedna z największych firm przetwórstwa rybnego w Norwegii.
Płynąc dalej na północ przekroczymy linię koła podbiegunowego i podpłyniemy pod lodowiec Svartisen!
Svartisen to drugi co do wielkości lodowiec w Norwegii, znajdujący się w Parku Narodowym Saltfjellet-Svartisen. Jest znany ze swojego pięknego, niebieskiego lodu i malowniczych krajobrazów. Lodowiec przyciąga turystów z całego świata, którzy przyjeżdżają, aby go podziwiać i odbywać po nim wędrówki. Zajmuje powierzchnię około 370 kilometrów kwadratowych.
Svartisen jest też najniższym lodowcem kontynentalnej Europy, znajduje się zaledwie 20 m n.p.m. Dzięki temu jest łatwo dostępny. Koło podbiegunowe przebiega nad południową częścią lodowca.
....a dalej pożeglujemy na Lofoty – niesamowite krajobrazy, czerwone domki położone pośród wysokich gór i majestatycznych fiordów… Wizytówką tego miejsca jest Reine, które my tez odwiedzimy. To małe miasteczko rybackie położone na wyspie Moskenesøya. Część zabudowań miasteczka rozrzucona jest na kilku wysepkach, które w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia połączone zostały mostami.
Reine uznać można za symbol archipelagu, pojawia się na setkach pocztówek i katalogów, a Moskenesøy stanowi jedną z najbardziej górzystych wysp Lofotów. Jeżeli wybierzecie się na spacer po okolicy, wszędzie czekać będą na Was „widoki”: ze strzelistymi górami, z łatami śniegu, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem. Widoki z tego miejsca nie jeden żeglarz ustawił sobie jako tapetę w telefonie.
Rejs kończymy w Bodo. Bodo to największe miasto w okręgu Nordland. To miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Często stąd rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy do Tromso lub na południe do Trondheim. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na narciarstwo zimą oraz długie spacery w okresie letnim.
Transport do góry
Transport na miejsce zaokrętowania /z miejsca wyokrętowania, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Przeloty "do miejsca zaokrętowania" i powrót "z miejsca wyokrętowania" nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 51 (Nor-V)
Zapraszamy na pokład naszej Bavarii Cruiser 51.
Choć to nie jacht regatowy, całkiem dobrze się na nim żegluje! Szybko, dzielnie i ostro do wiatru.
Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jachtu jest zaskoczony przestrzenią i obszernością salonu oraz ilością światła, która wpada do niej przez liczne okna.
Tem ponad 15-to metrowy jacht mieści pod pokładem aż 5 dwuosobowych kabin.
Cztery kabiny mają podwójne, płaskie łóżko, natomiast jedna kabina ma dwie koje piętrowe. Jedną z nich zajmuje skipper.
Do dyzpozycji załogi są 3 wygodne toalety /kingston + umywalki + prysznic z ciepłą wodą/. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l).
Kambuz jest obszerny i dobrze skomponowany (lodówki, umywalka, mikrofalówka, dwupalnikowa kuchenka gazowa, piekarnik + garnki, patelnie, naczynia i sztućce dla całej ząłogi).
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.
Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem.
PODCZAS REJSU
Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Messa będzie cały czas wolna. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.
PARAMETRY
Rocznik: 2018
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Grot: rolowany
Silnik: 75 KM
WYPOSAŻENIE
Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne radio VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.
Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, mikrofalówka, dwie lodówki, trzy toalety morskie, trzy prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie Webasto, osuszacz powietrza, radio z USB, CD, MP3 , świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).
Zapraszamy na pokład!
______________________________________
* - zdjęcia poglądowe
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie,
- produkty na pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
* - Opcjonalnie istnieje możliwość wykupienia pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- kosztów dojazdu/przelotu do miejsca zaokrętowania i powrotu z miejsca wyokrętowania;
- transferów: lotnisko - marina, marina - lotnisko;
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych;
- rozszerzonego ubezpieczenia KL i NNW.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
| Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
|---|---|---|---|---|
|
26.08.2026 śro
05.09.2026 sob |
10 | Bodo - Svartisen-Gård - Louvund - Rørvik - Trondheim | 5 273 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!
