Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Szkolenie na patent Jachtowego Sternika Morskiego >>> Trasa Tonsberg - Gdańsk Nr: MSZ-S/2024/09/8

Tonsberg - Helsingborg - Kopenhaga - kanał Falsterbo - Christiansø - Gdańsk

Data rozpoczęcia:
08.09.2024 niedziela godz. 17:00
Data zakończenia:
18.09.2024 środa godz. 9:00
Ilość dni:
10 dni
Akwen:
Bałtyk
Miejsce:
Tonsberg - Helsingborg - Kopenhaga - kanał Falsterbo - Christiansø - Gdańsk Więcej informacji
Jacht:
Delphia 47 Więcej informacji

Cena: 3 200 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis szkolenia do góry

Zapraszamy na rejs połączony ze szkoleniem na patent jachtowego sternika morskiego.

Trasa rejsu: Norwegia - Polska.

Trasa rejsu wiedzie po wodach Bałtyku, przepływamy przez Cieśniny Duńskie i cieśniny Kattegat i Skagerrak. Na trasie rejsu odwiedzimy tez porty w Danii i w Szwecji.

Rejs będzie naprawdę interesujący i z mocnymi żeglarskimi atutami, jak : długie przeloty, ciasne cieśniny z dużym ruchem żeglugowym, ciekawymi portami i żeglarstwem na wysokim poziomie.

W trakcie rejsu przeprowadzimy szkolenie praktyczne (w możliwym zakresie podczas rejsu) i teoretyczne.
Po rejsie uczestnicy otrzymają dodatkowe 2 dni szkolenia z typowych manewrów portowych w portach Zatoki Gdańskiej.

To niebywała okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych portów i miejsc na lądzie oraz poznania ciekawych ludzi zakochanych w żeglarstwie.

Oczywiście godziny spędzone na morzu, zliczają się na „staż morski” tak potrzebny pragnącym uzyskać wyższe stopnie żeglarskie.

Osoby szkolące powinny posiadać już część wypływanych godzin strażowych.

TEN REJS

Naszą wyprawę rozpoczniemy w Norwegii i przez Szwecję i Danię dotrzemy do Gdańska. Przepłyniemy przez Skagerrak, Kattegat, Cieśniny Duńskie i Morze Bałtyckie.

To ciekawe wody, miejscami ze sporym ruchem i atrakcyjne nawigacyjnie.
Mamy 10 dni, i zamierzamy maksymalnie to wykorzystać, aby odwiedzić jak najwięcej niezwykłych miejsc na naszej drodze.

Rejs przeznaczony głównie dla żeglarzy i osób aspirujących na stopnie żeglarskie.

Podczas etapu szkolenie z Astronawigacji i praca na sekstansach.
Oprócz tego poruszana będzie problematyka występująca na jachcie w czasie i przed rejsem. Do tego celu zapoznamy was z Naszym, do tego celu przygotowanym programem “Profesjonalny Skipper”.

W czasie rejsu oprócz kilku wejść do portów będących na trasie spędzimy kilka dni i nocy na morzu w ciągłej podróży.

Załogę oczywiście obowiązuje system wachtowy, który nikogo nie zwalnia od obowiązków żeglarskich.

ZAPRASZAMY!

Port: Tonsberg Port: Gdańsk
Certyfikaty i uprawnienia możliwe do uzyskania na szkoleniu: Jachtowy sternik morski
Wiek uczestników: od 18 lat
Wymagania wstępne:

Do udziału w rejsie/kursie:
- ukończone 18 rok życia.

Zapraszamy każdego, kto chce przejść intensywne szkolenie żeglarskie.

Warunki udziału w egzaminie:
- ukończone 18 rok życia,
- posiadanie udokumentowanego stażu morskiego w minimalnej ilości 120 godzin.
Staż musi być udokumentowany opiniami z rejsu morskiego, wydanymi przez skippera prowadzącego rejs.
Podczas szkolenia wypływamy ok. 80-110 godzin.

Program szkolenia:

Program szkolenia

Szkolenie złożone jest z części praktycznej oraz teoretycznej.

Duży nacisk kładziemy na część praktyczną, obejmującą naukę sprawnego i bezpiecznego manewrowania jachtem na silniku w marinie oraz na żaglach na otwartej wodzie.
Gwarantujemy, że każdy uczestnik kursu stanie za sterem i samodzielnie wykona wszystkie manewry, wielokrotnie je powtarzając i doskonaląc.

Podczas rejsu wykonywać będziemy naukę manewrów możliwych do wykonania w warunkach rejsowych.
Po rejsie, każdy uczestnik kursu weźmie udział w dodatkowej dwudniowej manewrówce - wyjście na Zatokę Gdańską i zawinięcie do portów Zatoki, pozwoli w praktyce przećwiczyć manewry portowe w różnych marinach.

Wieczorami zajmujemy się teorią, która prowadzona jest w formie wykładów i zajęć na mapie.

Ćwiczymy manewry na żaglach:

- zwrot przez sztag i rufę
- manewr "człowiek za burtą" wykonywany różnymi metodami
- stawanie w dryf
- refowanie żagli

Ćwiczymy manewry na silniku:

- odejście i podejście do nabrzeża rożnymi sposobami
- manewr "człowiek za burtą"
- zacieśnianie cyrkulacji
Ćwiczymy w praktyce zagadnienia teoretyczne:

- praca na mapie morskiej
- zadania nawigacyjne obejmujące podstawy nawigacji terestrycznej i zliczeniowej
- posługiwanie się pomocami nawigacyjnymi
- planowanie i przygotowanie rejsu
- planowanie i przygotowanie wejścia do portu
- sposoby wzywania pomocy

Omawiamy zagadnienia teoretyczne:

- eksploatacja i budowa jachtów morskich
- oznakowanie nawigacyjne
- podstawowe wiadomości o prądach i pływach
- jachtowe urządzenia nawigacyjne
- podstawy meteorologii
- sygnalizacja i łączność
- ratownictwo
- przygotowanie do sztormu i techniki sztormowania
- przepisy
- ratownictwo i pierwsza pomoc medyczna

EGZAMIN
Egzamin odbędzie się na wodach Zatoki Gdańskiej. Uczestnicy dostaną wybór terminów.

Egzamin:
Dodatkowe egzaminy: Do ustalenia

Lokalizacja szkolenia do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Miejsce: Tonsberg - Helsingborg - Kopenhaga - kanał Falsterbo - Christiansø - Gdańsk

Transport do góry

Dojazd we własnym zakresie.

Jacht do góry

Delphia 47

Jacht Delphia 47 to jacht na którym można w pełni poczuć żywioł oceanu, zachowując jednocześnie poczucie pełnej kontroli nad jednostką. Jacht jest niezwykle responsywny i pewnie się prowadzi. Duże gabaryty nie nastręczają żadnych trudności przy manewrach portowych, a na morzu zapewniają wyróżniającą stabilność. To wszystko, o czym można marzyć planując długodystansową wyprawę.

Wyjątkowo przestrzenny pokład i wnętrze jachtu zapewnią swobodę każdemu członkowi, nawet wyjątkowo licznej, załogi. Jacht posiada eleganckie i nowoczesne wnętrze z jasną mesą doświetlaną bocznymi oknami, obszerny kokpit oraz duży pokład z platformą kąpielową. Jest również wyposażony w 2 koła sterowe.

Posiada 4 kabiny dwuosobowe, jedną kabinę przejściową dwu osobową oraz rozkładany, przestronny stół w mesie dla dwóch członków załogi. zarejestrowana na 12 osób załogi.
W rejsach dalekomorskich zabieramy maksymalnie 10-11 członków całej załogi.

Wszystkie kabiny wyposażone są w grube koce oraz komplety dwóch prześcieradeł oraz poduszka z poszewką.

DANE TECHNICZNE:
- Powierzchnia żagli: 94,25 m²
- Długość: 1403 cm
- Szerokość: 448 cm
- Zanurzenie maksymalne: 230 cm
- Ilość koi: 12
- Maksymalna załoga: 12
- Masa balastu: 4450 kg
- Rodzaj silnika: stacjonarny
- Moc silnika: Volvo Penta 75KW
- Zbiornik wody: 490 l.,
- Zbiornik paliwa: 210 l.

Strefa toalet:
Jacht posiada 2 kabiny łazienkowe z prysznicami. Jednostka posiada trzy zbiorniki z wodą słodką o łącznej pojemności 490 litrów.
W toaletach i kuchni jest dostępna woda gorąca podgrzewana napięciem 220 v. oraz systemem nagrzewnic z silnika.

Strefa kuchenna:
Do dyspozycji załogi dostępne są dwie lodówki, kuchenka gazowa z piekarnikiem, w pełni wyposażona kuchnia oraz zastawa dla 12 osób.

Wyposażenie jednostki:
Jacht posiada dwa koła sterowe podłączone do systemu autopilota. Do nawigacji jest zamontowany ploter GERMIN z zainstalowanymi mapami akwenów na których pływamy. Radio UK

Środki ratunkowe oraz pirotechnika:
Na jednostce zamontowane są live liny do swobodnego poruszania się w szelkach asekuracyjnych, 12 kompletów szelek asekuracyjnych,
12 kapoków pneumatycznych 300N.
Na jachcie zamontowana jest również tratwa ratunkowa pełnomorska dla 12 osobowej załogi.

Sterowanie:
Delphia 47 posiada dwa koła sterowe, a samohalsujący fok i rolowany grot umożliwiają obsługę jachtu przez jedną osobę.

Cena i warunki płatności do góry

Cena szkolenia zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera/instruktora,

Cena szkolenia nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową* - na trasie Norwegia - Polska, składka wyniesie ok. 220 EUR / osoba.

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: 50 euro (od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet (w przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana).

4. Koszt egzaminu i wydania patentu (250 zł + 50 zł).

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 200 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!