Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

MANEWRÓWKA PORTOWA Nr: KYM-S/2024/08/13

Górki Zachodnie - Sobieszewo - Górki Zachodnie

Data rozpoczęcia:
26.10.2024 sobota godz. 9:00
Data zakończenia:
27.10.2024 niedziela godz. 16:00
Ilość dni:
2 dni
Akwen:
Bałtyk
Miejsce:
Górki Zachodnie - Sobieszewo - Górki Zachodnie Więcej informacji
Jacht:
EMKA 36 Więcej informacji

Cena: 950 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis szkolenia do góry

Zapraszamy na weekendowe szkolenie z manewrowania jachtem na silniku. Będzie to intensywne szkolenie praktyczne, którego celem jest nauka manewrowania jachtem morskim w porcie / utrwalenie umiejętności manewrowania jachtem morskim w porcie.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Kurs manewrów portowych na silniku przeznaczony jest dla wszystkich zainteresowanych żeglarzy, i dedykujemy go:
- kandydatom na stopień jachtowego sternika morskiego,
- żeglarzom wybierającym się w pierwszy samodzielny rejs morski,
- doświadczonym żeglarzom, pragnącym odświeżyć umiejętności.

Współczesne jachty stają się coraz większe, a mariny bywają mocno zatłoczono. Do tego dochodzi nieobliczalny czynnik wiatru, który mocno potrafi namieszać w manewrach. Na szkoleniu dajemy możliwość ćwiczenia różnorodnych manewrów na jachcie, prowadzącą do nabycia umiejętności przydatnych podczas każdego rejsu.
Warto wielokrotnie przećwiczyć manewry, tak aby weszły nam w krew na dłużej.

Dla komfortu uczestników i uzyskania wysokiej efektywności kursu, w manewrówce bierze udział najwyżej czterech kursantów i często dwóch, a nie jeden instruktor, co zapewnia odpowiednio wysoki poziom szkolenia.

Na koniec szkolenia, każdy z kursantów otrzymuje od kapitana/instruktora opinię z rejsu, która jest nie tylko miłą pamiątką, ale jednocześnie dokumentem potwierdzającym odbycie stażu potrzebnego do ubiegania się o patent jachtowego sternika morskiego oraz kapitana jachtowego.

Port: Górki Zachodnie - NCŻ Port: Górki Zachodnie - NCŻ
Certyfikaty i uprawnienia możliwe do uzyskania na szkoleniu: Szkolenie manewrowe
Wiek uczestników: od 18 lat
Wymagania wstępne:


__________________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE

Przed rezerwacją prosimy telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.

__________________________________________________________________________

Program szkolenia:

Harmonogram

Na kursie weekendowym szkolenie rozpoczyna się w sobotę o godz. 09:00.
Po krótkim wprowadzeniu teoretycznym odbywa się intensywny trening manewrowy, który trwa do zmroku. Niekiedy prowadzimy także ćwiczenia z manewrów portowych w nocy.
W niedzielę zajęcia odbywają się od 0800 do 1600.

Program kursu

- obsługa stanowisk manewrowych,
- sprawdzenia własności manewrowych jachtu,
- planowanie manewrów,
- komunikacja skippera z załogą,
- cumowanie burtą (long side) pod wiatr i z wiatrem,
- odejście na szpringu dziobowym i rufowym,
- odejście na cumie rufowej,
- „składanie się” do nabrzeża na cumie rufowej i szpringu dziobowym,
- zastosowanie „szpringu holenderskiego”,
- sterowanie na biegu wstecznym,
- nadrzucanie rufy,
- zacieśniona cyrkulacja,
- cumowanie śródziemnomorskie (rufą),
- „Człowiek za burtą”.

Miejsce szkolenia praktycznego:

Górki Zachodnie - Narodowe Centrum Żeglarstwa.

Ćwiczenia z cumowania w marinie oraz inne manewry przeprowadzamy także w innych marinach na Wyspie Sobieszewskiej i w Górkach Zachodnich.

Zakwaterowanie: na jachcie

Lokalizacja szkolenia do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Zatoka Gdańska
Miejsce: Górki Zachodnie - Sobieszewo - Górki Zachodnie

Transport do góry

Dojazd we własnym zakresie.

Nasz kurs organizujemy najczęściej w Narodowym Centrum Żeglarstwa, ul. Stogi 21, Gdańsk.

Jacht do góry

EMKA 36

Kurs odbędzie się na jachcie typu EMKA 36. To żaglowy, laminatowy slup regatowo-turystyczny.
Jednostka wyróżnia się rasową linią kadłuba i doskonałymi własnościami nautycznymi. Pod żaglami i na silniku manewruje tak, jak współczesne jachty turystyczne. Łódź jest szybka, zwrotna, a jednocześnie stateczna kursowo i bardzo bezpieczna.

Obszerny kokpit, duże koło sterowe, ergonomicznie umieszczona manetka silnika ułatwiają pracę skippera i załogi. Silnik Yanmar o mocy 29 kW pozwala rozpędzić jacht na spokojnej wodzie do prędkości prawie 6 węzłów. Przekładnia i dobrze dobrana śruba dwupłatowa zapewniają dobre własności manewrowe. Efektywne sterowanie zapewnia średnich rozmiarów koło sterowe połączone z płetwą sterową systemem sterociągów. Sama płetwa sterowa zawieszona jest na skegu. Kształt podwodnej części kadłuba, miejsce położenia śruby i steru zapewniają jednostce własności manewrowe typowe dla współczesnych jachtów czarterowych.

Jako jacht regatowo-turystyczny jednostka jest mocno dożaglowana. 60 m. kw. płótna w postaci genuy i grota pozwalają osiągać prędkość 7 w. już przy wietrze 4-5 B.

Wewnątrz znajduje się obszerna mesa ze składanym stołem, kambuz z kuchenką dwupalnikową i pełnym wyposażeniem, dwie kabiny dwuosobowe, stół nawigacyjny, kingston.

PARAMETRY
- Długość: 10,98 m,
- Szerokość: 3,40 m,
- Zanurzenie: 1.95 m,
- Wysokość sufitu: 1.85 m,
- Powierzchnia żagli: 60 m2,
- Silnik: Yanmar 29 KM,
- Liczba koi: 7.

Uzbrojenie podkładu:

- 4 kabestany samohamowne w kokpicie i dodatkowe na maszcie,
- solidne knagi w kopicie i cumownicze,
- knagi cumownicze na śródokręciu (brest holenderski),
- kluzy i półkluzy,
- windę kotwiczną,
- prowadnice szotów foka,
- grot refowany na refsejzingi wyposażony w lazy jack,
- dwa żagle przednie na rolerach,
- komplet cum i szpringów,
- komplet odbijaczy,
- wiadro,
- bosak.

Wyposażenie nawigacyjne i ratownicze:

- ploter z kompletem map elektronicznych,
- mapy papierowe,
- locje i spisy świateł,
- cyrkle, ekierki, przenośniki,
- radiostacja VHF DSC Icom421,
- radiopława EPIRB systemu SARSAT-COSPAS,
- odbiornik NAVTEX,
- radioodbiornik LW do odbioru prognoz pogody,
- wiatromierz elektroniczny,
- echosonda,
- log mechaniczny,
- autopilot,
- kompas sterowy,
- ręczny kompas namiarowy,
- tratwa ratunkowa,
- pneumatyczne pasy asekuracyjne dla całej załogi,
- pirotechnika.

Dobre własności nautyczne jachtu w połączeniu z kompletnym wyposażeniem sprawiają, że jest to doskonały jacht do szkoleń i rejsów na morskich wodach przybrzeżnych.

Cena i warunki płatności do góry

Cena szkolenia zawiera

- czarter jachtu,
- szkolenie,
- podręcznik drukowany,
- autorski skrypt,
- zakwaterowanie na jachcie (niezbędny własny śpiwór),
- paliwo do jachtu,
- podstawowe ubezpieczenie,
- opłaty portowe.

Cena szkolenia nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z kursu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Wydatków własnych;

__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie kursu.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 950 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!